Usilujete o zvýšení návštěvnosti stránek? Nebo o propagaci e-shopu na internetu? A nechce se vám přitom investovat do měsíčních SEO paušálů a dlouhodobých smluv s často mlhavou náplní práce?
Na konkrétním příkladu vás seznámíme s tím, jak naše SEO agentura dokáže maximalizovat návštěvnost a zisky z klientova webu s využitím metody takzvaných sprintů.
Náš klient
Klient provozuje kliniku plastické a estetické chirurgie. Mezi nejpopulárnější z jím nabízených služeb patří plastické operace prsou. Aby tomuto zákroku udělal větší reklamu na internetu, založil pro něj speciální web.
Tento web ale zpočátku neplnil očekávání. Malé počty návštěvníků a objednávek nakonec přiměly klienta vyhledat profesionální SEO služby – a volba padla na nás.
Náš plán
Účelem klientova webu byla v první řadě generace objednávek, proto bylo třeba věnovat velkou péči tvorbě komerčních vstupních stránek, které klienty k objednávce vedou.
Ve skutečnosti jsou ale takové stránky pouze špičkou ledovce. Aby klientovi přinesly skutečně maximum, je vždy nutné oslovit i potenciální zákazníky, kteří o dané problematice teprve přemýšlí, srovnávají, nebo zjišťují více podrobností. Péče věnovaná tvorbě informačního obsahu na téma plastické chirurgie prsou tak byla bezmála stejnou nutností, jako péče věnovaná komerčním vstupním stránkám.
Pro lepší zviditelnění takto tvořeného obsahu bylo nutno připravit rovněž strategii pro budování zpětných odkazů, které by přispěly k navýšení autority klientových stránek.
Pro každý krok SEO kampaně máme jasně danou metodiku postupu, takzvaný sprint. Naše tři sprinty – strategický, obsahový a odkazový – na sebe obvykle těsně navazují a každý z nich pokrývá dílčí část kampaně.
Klientovi jsme představili naši vizi a navrhli mu jako první krok vypracovat strategický plán, který rozhodne o náplni a pořadí dalších úkolů. S jeho souhlasem jsme se následně pustili do práce.
Máte pocit, že vaše objednávky online stagnují nebo klesají?
30 minut vašeho času postačí, abyste měli lepší představu o tom, jak vaši situaci řešit a co pro úspěch vašeho projektu můžeme udělat. Naše první konzultace nic nestojí.
Rezervujte si ji rovnou!
Jak jsme postupovali
Příprava strategie
Zahajující analýza
Naše SEO zpravidla začíná strategickým sprintem, a ten zase začíná úvodní analýzou. Při ní jsme zkoumali technický stav klientova webu, podívali jsme se, jaká klíčová slova se na stránkách vyskytují i zda je na nich vhodně zvolený obsah. Provedli jsme i srovnání s úspěšnějšími stránkami konkurentů ve vyhledávačích a našli tak pro klientovy stránky několik nevyužitých příležitostí.
Technické úpravy
Na klientově webu se nacházelo i několik menších technických chyb, které šlo velmi jednoduše opravit, čímž se s minimální námahou zvýšila šance na lepší umístění ve vyhledávačích.
Vylepšení uživatelské zkušenosti
Stránky jsme upravili tak, aby vizuálně, strukturou a posloupností informací nabízely co nejlepší uživatelskou zkušenost. Zrychlili jsme jejich načítání a celkově je zatraktivnili tak, aby se snížila míra jejich rychlého opouštění.
Další plán
Počáteční analýza nám poskytla data potřebná k navržení dalšího plánu SEO prací, jejich náplně a pořadí. Takovéto plány mohou klientovi poskytnout všechna potřebná vodítka k tomu, aby mohl jednotlivé práce vykonat sám, chce-li další platbu SEO prací raději nahradit svým vynaloženým časem.
V tomto případě se ale klient rozhodl přenechat realizaci plánu na nás. Mohli jsme proto navázat dalším, tentokrát obsahovým sprintem.
Vytváření obsahu
Zkoumání obsahu
Na obsah jsme se tentokrát zaměřili opravdu pod lupou. V rámci obsahových analýz vážíme každé slovo a zjišťujeme, do jaké míry plní obsah stránek svůj úkol. Je srozumitelný? Čtivý? Dokáže přesvědčit? Má správný formát? Jaká klíčová slova obsahuje?
“Mezery” v klíčových slovech
Provedli jsme také analýzu klíčových slov na webu klienta ve srovnání s klíčovými slovy na webu konkurentů. Objevili jsme řadu slov a frází, které na klientově webu chyběly a přitom pro něj měly nemalý potenciál.
Harmonogram pro tvorbu obsahu
Navrhli jsme kalendář pro tvorbu obsahu, s pořadím úkolů podle jejich důležitosti. U každého úkolu jsme specifikovali, jaký typ obsahu pro jakou stránku tvořit, jaký formát zvolit a jaká klíčová slova by se v něm měla vyskytovat. Někde stačily pouhé úpravy existujícíh textů, jinde bylo třeba tvořit obsah zcela nový.
Také tento plán poskytuje klientovi podrobný návod k tomu, aby si byl schopen obsah případně vytvořit sám. I tentokrát se ale klient rozhodl raději přenechat vše nám.
Vytváření obsahu pro stránky
V souladu s plánem jsme se dali do vytváření vhodného obsahu. Ten zahrnoval jak komerční texty pro stránky služeb, tak informační texty do blogu, které odpovídaly na často kladené dotazy vázající se k tématu. Cílem bylo oslovit potenciální klienty napříč celým marketingovým trychtýřem.
Obsahový sprint jsme opakovali vícekrát, abychom tak dosáhli pokrytí všech dotazů, na něž se vyplatí cílit.
Ozvěte se nám! Zarezervujte si u nás bezplatnou půlhodinovou konzultaci a řekneme si společně, jak mohou naše sprinty pomoci i vašim stránkám!
Tvorba zpětných odkazů
Vytipování, oslovení, získání
Pro co největší zviditelnění obsahu je nutné zajistit také dostatečný počet zpětných odkazů vedoucích na příslušné stránky. Naše úsilí proto završuje tzv. odkazový sprint. Při něm vytipujeme vhodné weby s vysokou autoritou, kam by bylo možné odkaz na klientovy stránky umístit.
Odkazy jsou zpravidla vloženy do tematických článků. V ceně odkazového sprintu je jak napsání těchto článků, tak vyjednání o jejich umístění s majiteli příslušných webů.
Rovněž odkazový sprint jsme zopakovali několikrát, abychom pro klientův web vytvořili vyvážený odkazový profil.
A co výsledky?
O těch vám nejvíce prozradí níže uvedená data a grafy. Ve zkratce – klientův web konečně začal plnit svůj původní úkol.
Jeho návštěvnost se začala průběžně pozvedat a s ní přišel i zvýšený počet objednávek. Naše SEO poradenství a další práce přinesly kýžené výsledky.
Postupný vývoj organické návštěvnosti (data z Ahrefs)
Dosažené pozice pro klíčová slova (data z Collabimu)
Přidáním strukturovaných dat jsme dopomohli webu k lepší viditelnosti ve vyhledávačích
Podíl pozic v Googlu pro klíčová slova ze sémantického jádra
Podíl pozic v Seznamu pro klíčová slova ze sémantického jádra
Vývoj organické návštěvnosti (data z Google Analytics)
Pozice klíčových slov v Googlu v meziročním srovnání
Screenshot pozic (data z Ahrefs)
Růst odkazujících domén (data z Ahrefs)
Přinášet vám tolik objednávek, že nebudete vědět, co s nimi.
Pojďme probrat váš projekt i jeho možnosti na bezplatné konzultaci na 30 minut.