Případová studie: Portál s nemovitostmi - zvýšení návštěvnosti z vyhledávačů o 523 % během 15 měsíců

SEO reference: Web Eurobydleni.cz se na nás obrátil s požadavkem o zastavení více než 1 rok trvajícího poklesu návštěvnosti, a o její zvýšení.

Počáteční stav webu

  • Web i doména existovaly více než 1 rok.
  • Organická návštěvnost: 36 524 různých návštěvníků měsíčně.
  • Hodně neindexovaných a prázdných stránek. Duplicitní či nekvalitní obsah na stránkách.
  • Spamové vnitřní odkazování s opakujícími se odkazy v rámci 1 stránky. Chybělo funkční vnitřní odkazování, které by pomohlo s růstem prioritních stránek a konkrétních dotazů.
  • Neoptimalizované vstupní stránky.
  • Chyběly Rich Snippets. Celkově se do té doby nikdo nevěnoval zobrazování webu ve výsledcích vyhledávání.
  • Neoptimalizované meta tagy a nadpisy. Navíc také bez informační hodnoty pro uživatele a schopnosti ho upoutat.
  • Duplicitní, technické a vyhledávací stránky v indexu.
  • Řada chyb v uživatelské přívětivosti webu.
  • Na webu chybělo cokoli pro prodloužení doby strávené uživatelem na webu a snižující míru opuštění (jako například návrh dalších podobných nemovitostí).
  • Škodící převaha komerčních Anchorů v odkazovém profilu webu.
  • Chyběl SSL certifikát.

 

Naše práce na webu

Provedli jsme analýzu odkazového profilu, klíčových slov, konkurence a také technickou analýzu webu.

Na základě toho jsme jednotlivé chyby a nedostatky rozdělili podle náročnosti jejich řešení. Začali jsme s věcmi, které umožňují s minimálními časovými a finančními náklady dosáhnout maximálních výsledků.

Vyhledávače jsme přiměli indexovat více stránek navržením efektivního algoritmu automatického vnitřního odkazování, odstraněním zbytečných vnitřních odkazů na stránky, které nechceme indexovat, a přidáním kvalitního obsahu na důležité stránky. Stránky začaly obsahem i formou lépe odpovídat dotazům cílových návštěvníků. „Váha“ webu byla rovnoměrně rozprostřena po důležitých vstupních stránkách.

Pro zvýšení míry prokliku z výsledků vyhledávání a pozic jsme optimalizovali meta tagy, přidali jsme rozšiřující označení (vše, co bylo relevantní pro tento projekt) a bread crumbs (drobečková navigace). Meta tagy jsme kromě klíčových slov naplnili také podstatnými informacemi.

Zakázali jsme od indexace technické a duplicitní stránky a celkově jsme optimalizovali crawlingový budget webu. Udělali jsme sitemap (mapu stránek) obsahující pouze důležité vstupní stránky. Technické stránky jsme zakázali od indexu.

 

Dále:

  • Přešli jsme na SSL a rychlejší hostingový server, a zlepšili jsme ukládání do mezipaměti prohlížeče.
  • Na webu jsme opravili spoustu chyb. Je třeba dodat, že klient velmi rychle reagoval a aktivně se podílel na všem, na čem bylo třeba, s čímž se setkáváme jen zřídka…
  • Vymysleli jsme několik věcí, jak návštěvníka udržet na webu co nejdéle.
  • Zlepšili jsme vyhledávání v rámci webu a také zobrazování podobných nemovitostí na stránkách konkrétních nemovitostí. Pokud se v kategorii žádné další nemovitosti nenachází, zobrazí se nemovitosti z příbuzných kategorií. Nyní už návštěvník nevidí žádné prázdné stránky a vždy má mnoho možností pro přechod na další stránky či kategorie.
  • Nefunkční odkazy vedoucí na web byly opraveny nebo odstraněny.
Trápí i váš web úbytek návštěvnosti?
Naše SEO dokáže takový vývoj zvrátit. Kontaktujte nás a dohodneme se na podobě spolupráce!

S každým měsícem jsme obsazovali lepší pozice pro více a více relevantních klíčových slov. Na grafu níže je vidět, jak rostla návštěvnost i množství klíčových slov, pro která byl web zaindexovaný ve vyhledávání. Data jsou převzata z Ahrefs.

Máte i vy problém s rozběhnutím návštěvnosti nového webu?
Nebo si přejete více propagovat web starší? Můžeme to zařídit – ozvěte se!

UPDATE 29.5.2021
Zde je zobrazen postupný růst pozic i pohyb klíčových slov do TOP 3. Jak vidíte, pro aktuálně nejzajímavějších TOP 1000 klíčových slov se klientův web v 95% případů umístil v TOP 10 výsledcích vyhledávání. V 56% případů pak dokonce v TOP 3!

Níže vidíte graf návštěvnosti z organického vyhledávání od 1. 4.2019 do 29.5.2021 – je vidět, že návštěvnost za tu dobu neustále rostla. V daném momentě web registruje 408 tisíc návštěv měsíčně z Google a Seznamu, a to ještě není ani konec měsíce.

Vidíme růst viditelnosti podle Ahrefs. Všimněte si kontinuálního zvýšení celkového počtu klíčových slov, pro něž se web zobrazuje a zároveň zlepšení jejich pozic ve vyhledávání. Ve srovnání s minulým screenshotem z roku 2019 se jedná o 4x nárůst klíčových slov v TOP 3 z 513 na 2136.

Růst odkazujících domén je stále dynamický a plynulý.

Za uplynulou dobu Eurobydlení ještě více zesílilo svoji pozici a nyní je již 4. nejnavštěvovanějším realitním portálem v ČR. Před ním zbývají pouze ti největší hráči jako Bezrealitky, Idnes a Sreality.

Podívejme se ještě trochu na pozice některých vybraných klíčových slov. Vše se samozřejmě den ode dne mění, ale jistě si i tak můžete na základě obrázku obecnou představu o úspěchu naší práce udělat. 

Co říká klient

Zlepšíme výkonnost i vašeho webu

Neváhejte zjistit, co pro vás dokážeme udělat z hlediska návštěvnosti a konverze. Orientační analýzu a nabídku poskytujeme zdarma!


    Další případové studie SEO
    >
    Za 6 měsíců dostaneme váš web do TOP-10 podle hlavních klíčových slov a přivedeme vám tak tisíce zákazníků z České republiky.

    Jakmile zadáte svůj email do boxíku, spojíme se s vámi v průběhu jedné hodiny!​


      Za 6 měsíců dostaneme váš web do TOP-10 podle hlavních klíčových slov a přivedeme vám tak tisíce zákazníků z České republiky.

      Jakmile zadáte svůj email do boxíku, spojíme se s vámi v průběhu jedné hodiny!


        Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.

        WeePie Cookie Allow cookie category settings icon

        Nastavení souborů cookie
        Níže si můžete vybrat, jaký druh cookies povolíte na tomto webu. Kliknutím na tlačítko „Uložit nastavení souborů cookie“ použijete svou volbu.

        FunkčníNaše webové stránky používají funkční soubory cookie. Tyto soubory cookie jsou nezbytné k tomu, aby naše webové stránky mohly fungovat.

        AnalytickéNaše webové stránky používají analytické soubory cookie, aby bylo možné analyzovat naše webové stránky a optimalizovat je pro účely a.o. použitelnost.

        Sociální médiaNáš web umísťuje soubory cookie sociálních médií, aby vám ukázal obsah třetích stran, jako je YouTube a FaceBook. Tyto soubory cookie mohou sledovat vaše osobní údaje.

        ReklamníNáš web umísťuje reklamní soubory cookie, aby vám zobrazoval reklamy třetích stran na základě vašich zájmů. Tyto soubory cookie mohou sledovat vaše osobní údaje.

        JinéNaše webové stránky umisťují soubory cookie třetích stran z jiných služeb třetích stran, které nejsou analytické, sociální sítě ani reklama.

        WeePie Cookie Allow close popup modal icon