SEO reference: Web Eurobydleni.cz se na nás obrátil s požadavkem o zastavení více než 1 rok trvajícího poklesu návštěvnosti, a o její zvýšení.
Obsah
Počáteční stav webu
- Web i doména existovaly více než 1 rok.
- Organická návštěvnost: 36 524 různých návštěvníků měsíčně.
- Hodně neindexovaných a prázdných stránek. Duplicitní či nekvalitní obsah na stránkách.
- Spamové vnitřní odkazování s opakujícími se odkazy v rámci 1 stránky. Chybělo funkční vnitřní odkazování, které by pomohlo s růstem prioritních stránek a konkrétních dotazů.
- Neoptimalizované vstupní stránky.
- Chyběly Rich Snippets. Celkově se do té doby nikdo nevěnoval zobrazování webu ve výsledcích vyhledávání.
- Neoptimalizované meta tagy a nadpisy. Navíc také bez informační hodnoty pro uživatele a schopnosti ho upoutat.
- Duplicitní, technické a vyhledávací stránky v indexu.
- Řada chyb v uživatelské přívětivosti webu.
- Na webu chybělo cokoli pro prodloužení doby strávené uživatelem na webu a snižující míru opuštění (jako například návrh dalších podobných nemovitostí).
- Škodící převaha komerčních Anchorů v odkazovém profilu webu.
- Chyběl SSL certifikát.
Naše práce na webu
Provedli jsme analýzu odkazového profilu, klíčových slov, konkurence a také technickou analýzu webu.
Na základě toho jsme jednotlivé chyby a nedostatky rozdělili podle náročnosti jejich řešení. Začali jsme s věcmi, které umožňují s minimálními časovými a finančními náklady dosáhnout maximálních výsledků.
Vyhledávače jsme přiměli indexovat více stránek navržením efektivního algoritmu automatického vnitřního odkazování, odstraněním zbytečných vnitřních odkazů na stránky, které nechceme indexovat, a přidáním kvalitního obsahu na důležité stránky. Stránky začaly obsahem i formou lépe odpovídat dotazům cílových návštěvníků. „Váha“ webu byla rovnoměrně rozprostřena po důležitých vstupních stránkách.
Pro zvýšení míry prokliku z výsledků vyhledávání a pozic jsme optimalizovali meta tagy, přidali jsme rozšiřující označení (vše, co bylo relevantní pro tento projekt) a bread crumbs (drobečková navigace). Meta tagy jsme kromě klíčových slov naplnili také podstatnými informacemi.
Zakázali jsme od indexace technické a duplicitní stránky a celkově jsme optimalizovali crawlingový budget webu. Udělali jsme sitemap (mapu stránek) obsahující pouze důležité vstupní stránky. Technické stránky jsme zakázali od indexu.
Dále:
- Přešli jsme na SSL a rychlejší hostingový server, a zlepšili jsme ukládání do mezipaměti prohlížeče.
- Na webu jsme opravili spoustu chyb. Je třeba dodat, že klient velmi rychle reagoval a aktivně se podílel na všem, na čem bylo třeba, s čímž se setkáváme jen zřídka…
- Vymysleli jsme několik věcí, jak návštěvníka udržet na webu co nejdéle.
- Zlepšili jsme vyhledávání v rámci webu a také zobrazování podobných nemovitostí na stránkách konkrétních nemovitostí. Pokud se v kategorii žádné další nemovitosti nenachází, zobrazí se nemovitosti z příbuzných kategorií. Nyní už návštěvník nevidí žádné prázdné stránky a vždy má mnoho možností pro přechod na další stránky či kategorie.
- Nefunkční odkazy vedoucí na web byly opraveny nebo odstraněny.
S každým měsícem jsme obsazovali lepší pozice pro více a více relevantních klíčových slov. Na grafu níže je vidět, jak rostla návštěvnost i množství klíčových slov, pro která byl web zaindexovaný ve vyhledávání. Data jsou převzata z Ahrefs.
Linkbuilding – odkazování na web
- Neustálé jsme rozšiřovali a diverzifikovali odkazový profil webu.
- Nadbytek komerčních anchorů jsme naředili nekomerčními / bezanchorovými odkazy z fór a blogů.
- Získali jsme množství odkazů ze stejných webů, ze kterých vedou odkazy na konkurenční weby.
- Vytvořili jsme více odkazů z autoritních webů s potřebnými anchory vedoucích na důležité stránky.
- Vytvořili jsme PBN (satelitní síť webů) pro podporu hlavního webu.
- Nefunkční odkazy vedoucí na web jsme opravili nebo jsme je přesměrovali na co nejrelevantnější existující stránky.
Dynamický růst a různorodost odkazujících domén přinesly pozitivní výsledek (převzato z Ahrefs):
Výsledek
Ke dni 28. 2. 2019 se organická návštěvnost webu Eurobydleni.cz vyšplhala na 227 850 návštěvníků za poslední uplynulý měsíc. Jde tedy o nárůst o 523 % za 17 měsíců naší správy SEO.
- Návštěvnost přestala klesat a začala stabilně růst. V současné době jsou tato čísla ještě vyšší.
- S webem jsme v průměru obsadili 10. až 5. pozici v Googlu a Seznamu pro vysoce frekvenční, konkurenční dotazy.
- Snížili jsme objem uživatelů opouštějících stránky.
- Zvýšili jsme průměrné množství návštěvníkem zhlédnutých stránek.
Stále je však na čem pracovat, protože nabídka nemovitostí je v Česku veliká a velmi konkurenční.
Níže uvedený graf návštěvnosti je převzat ze Similarweb.com. Je dle něj evidentní, že největší část návštěvnosti pochází z vyhledávačů (téměř 60 %):
Níže uvedená data jsou rovněž ze Similarweb.com:
Statistika návštěvnosti za posledních 6 měsíců
K 6. měsíci 2019 jsou návštěvností napřed pouze Sreality, Idnes a o malinký kousek ČeskéReality (BezRealitky nepočítáme jako přímou konkurenci):
UPDATE 29.5.2021
Zde je zobrazen postupný růst pozic i pohyb klíčových slov do TOP 3. Jak vidíte, pro aktuálně nejzajímavějších TOP 1000 klíčových slov se klientův web v 95% případů umístil v TOP 10 výsledcích vyhledávání. V 56% případů pak dokonce v TOP 3!
Níže vidíte graf návštěvnosti z organického vyhledávání od 1. 4.2019 do 29.5.2021 – je vidět, že návštěvnost za tu dobu neustále rostla. V daném momentě web registruje 408 tisíc návštěv měsíčně z Google a Seznamu, a to ještě není ani konec měsíce.
Vidíme růst viditelnosti podle Ahrefs. Všimněte si kontinuálního zvýšení celkového počtu klíčových slov, pro něž se web zobrazuje a zároveň zlepšení jejich pozic ve vyhledávání. Ve srovnání s minulým screenshotem z roku 2019 se jedná o 4x nárůst klíčových slov v TOP 3 z 513 na 2136.
Růst odkazujících domén je stále dynamický a plynulý.
Za uplynulou dobu Eurobydlení ještě více zesílilo svoji pozici a nyní je již 4. nejnavštěvovanějším realitním portálem v ČR. Před ním zbývají pouze ti největší hráči jako Bezrealitky, Idnes a Sreality.
Podívejme se ještě trochu na pozice některých vybraných klíčových slov. Vše se samozřejmě den ode dne mění, ale jistě si i tak můžete na základě obrázku obecnou představu o úspěchu naší práce udělat.
Co říká klient
Náš web měl dlouhodobý problém s klesající návštěvností, spojený s přechodem na responzivní verzi i s nízkou kvalitou služeb původní SEO agentury. Potřebovali jsme ukončit pokles návštěvnosti a vrátit se na naše původní pozice, případně je i překročit.
Naše hledání vhodné agentury začalo zadáním klíčového slova „SEO optimalizace“ do Google vyhledávače. Z výsledků hledání jsme vyřadili všechny placené reklamní odkazy a nechali pouze výsledky přirozené. Takto jsme prošli první 3 stránky výsledků. Z těchto jsme vyškrtali všechny velké nebo příliš známé agentury, především kvůli předpokládané ceně. Tím nám zbylo cca 10 vhodných výsledků. Všech 10 jsme oslovili emailem, kde jsme popsali náš problém, a počkali si na odpovědi, zda problém vidí, umí jej vyřešit a mají zájem spolupracovat. Na základě odpovědí nám zbyly 3 společnosti, s nimiž jsme se osobně sešli. Ve finále padla volba na společnost Topranker
Žádnou ze společností, které jsme oslovili, jsme předem neznali. Výběr byl tedy tak trochu risk. Topranker jsme nakonec zvolili z mnoha důvodů. Ten nejzásadnější byl, že jsme plánu Toprankeru nejvíce věřili. Byli jednoduše schopni pojmenovat problém a nastínit řešení. Navíc si myslím, že hodně dělala určitá míra empatie, skromnosti, rozvahy a slušnosti v projevu.
Po Toprankeru jsme chtěli skutečně jen klasické SEO, tj. on/off page faktory. Nechtěli jsme SEM, PPC nebo soc. sítě. Faktem je, a s tím musí každý počítat, že chyba je vždy na jeho straně. Spousta chyb se skrývá v drobných detailech. Nebojte se podstoupit všechny změny, a to velmi důsledně. Aplikovaným změnám důvěřujte.
U klasického SEO ale nikdy nečekejte změnu okamžitě. Tu můžete očekávat až po několika měsících. Měli jsme jakési svoje interní představy, jak by takováto změna měla vypadat. Spolupráce a starost o SEO vedlo k několikanásobnému zvýšení návštěvnosti přirozenou cestou. Společnost Topranker splnila naše představy beze zbytku a dokonce je i překročila, a to navíc s finančním budgetem, který od nás měla. Forma a výsledky, jakož i komunikace a spolupráce byly jednoduše výborné.
Služby Toprankeru můžu doporučit všem, kteří to se svým projektem myslí vážně a chtějí ten nejlepší poměr ceny a výkonu. Pokud si do SEO nemůžete dovolit investovat statisíce, svěřte se do rukou právě Toprankeru! I s ekonomicky úsporným budgetem dosáhnete velmi dobrých výsledků!
Zlepšíme výkonnost i vašeho webu
Neváhejte zjistit, co pro vás dokážeme udělat z hlediska návštěvnosti a konverze. Orientační analýzu a nabídku poskytujeme zdarma!