Případová studie: Portál s nemovitostmi - zvýšení návštěvnosti z vyhledávačů o 523 % během 15 měsíců

Web Eurobydleni.cz se na nás obrátil s požadavkem o zastavení více než 1 rok trvajícího poklesu návštěvnosti, a o její zvýšení. 

Počáteční stav webu

  • Web i doména existovaly více než 1 rok.
  • Organická návštěvnost: 36 524 různých návštěvníků měsíčně.
  • Hodně neindexovaných a prázdných stránek. Duplicitní či nekvalitní obsah na stránkách.
  • Spamové vnitřní odkazování s opakujícími se odkazy v rámci 1 stránky. Chybělo funkční vnitřní odkazování, které by pomohlo s růstem prioritních stránek a konkrétních dotazů.
  • Neoptimalizované vstupní stránky.
  • Chyběly Rich Snippets. Celkově se do té doby nikdo nevěnoval zobrazování webu ve výsledcích vyhledávání.
  • Neoptimalizované meta tagy a nadpisy. Navíc také bez informační hodnoty pro uživatele a schopnosti ho upoutat.
  • Duplicitní, technické a vyhledávací stránky v indexu.
  • Řada chyb v uživatelské přívětivosti webu.
  • Na webu chybělo cokoli pro prodloužení doby strávené uživatelem na webu a snižující míru opuštění (jako například návrh dalších podobných nemovitostí).
  • Škodící převaha komerčních Anchorů v odkazovém profilu webu.
  • Chyběl SSL certifikát.

Naše práce na webu

Provedli jsme analýzu odkazového profilu, klíčových slov, konkurence a také technickou analýzu webu. Na základě toho jsme jednotlivé chyby a nedostatky rozdělili podle náročnosti jejich řešení. Začali jsme s věcmi, které umožňují s minimálními časovými a finančními náklady dosáhnout maximálních výsledků.

Vyhledávače jsme přiměli indexovat více stránek navržením efektivního algoritmu automatického vnitřního odkazování, odstraněním zbytečných vnitřních odkazů na stránky, které nechceme indexovat, a přidáním kvalitního obsahu na důležité stránky. Stránky začaly obsahem i formou lépe odpovídat dotazům cílových návštěvníků. „Váha“ webu byla rovnoměrně rozprostřena po důležitých vstupních stránkách.

Pro zvýšení míry prokliku z výsledků vyhledávání a pozic jsme optimalizovali meta tagy, přidali jsme rozšiřující označení (vše, co bylo relevantní pro tento projekt) a bread crumbs (drobečková navigace). Meta tagy jsme kromě klíčových slov naplnili také podstatnými informacemi.

Zakázali jsme od indexace technické a duplicitní stránky a celkově jsme optimalizovali crawlingový budget webu. Udělali jsme sitemap (mapu stránek) obsahující pouze důležité vstupní stránky. Technické stránky jsme zakázali od indexu.

Dále:

  • Přešli jsme na SSL a rychlejší hostingový server, a zlepšili jsme ukládání do mezipaměti prohlížeče.
  • Na webu jsme opravili spoustu chyb. Je třeba dodat, že klient velmi rychle reagoval a aktivně se podílel na všem, na čem bylo třeba, s čímž se setkáváme jen zřídka…
  • Vymysleli jsme několik věcí, jak návštěvníka udržet na webu co nejdéle.
  • Zlepšili jsme vyhledávání v rámci webu a také zobrazování podobných nemovitostí na stránkách konkrétních nemovitostí. Pokud se v kategorii žádné další nemovitosti nenachází, zobrazí se nemovitosti z příbuzných kategorií. Nyní už návštěvník nevidí žádné prázdné stránky a vždy má mnoho možností pro přechod na další stránky či kategorie.
  • Nefunkční odkazy vedoucí na web byly opraveny nebo odstraněny.
Trápí i váš web úbytek návštěvnosti?
Naše SEO dokáže takový vývoj zvrátit. Kontaktujte nás a dohodneme se na podobě spolupráce!

S každým měsícem jsme obsazovali lepší pozice pro více a více relevantních klíčových slov. Na grafu níže je vidět, jak rostla návštěvnost i množství klíčových slov, pro která byl web zaindexovaný ve vyhledávání. Data jsou převzata z Ahrefs.

Máte i vy problém s rozběhnutím návštěvnosti nového webu?
Nebo si přejete více propagovat web starší? Můžeme to zařídit – ozvěte se!

UPDATE 29.5.2021
Zde je zobrazen postupný růst pozic i pohyb klíčových slov do TOP 3. Jak vidíte, pro aktuálně nejzajímavějších TOP 1000 klíčových slov se klientův web v 95% případů umístil v TOP 10 výsledcích vyhledávání. V 56% případů pak dokonce v TOP 3!

Níže vidíte graf návštěvnosti z organického vyhledávání od 1. 4.2019 do 29.5.2021 – je vidět, že návštěvnost za tu dobu neustále rostla. V daném momentě web registruje 408 tisíc návštěv měsíčně z Google a Seznamu, a to ještě není ani konec měsíce.

Vidíme růst viditelnosti podle Ahrefs. Všimněte si kontinuálního zvýšení celkového počtu klíčových slov, pro něž se web zobrazuje a zároveň zlepšení jejich pozic ve vyhledávání. Ve srovnání s minulým screenshotem z roku 2019 se jedná o 4x nárůst klíčových slov v TOP 3 z 513 na 2136.

Růst odkazujících domén je stále dynamický a plynulý.

Za uplynulou dobu Eurobydlení ještě více zesílilo svoji pozici a nyní je již 4. nejnavštěvovanějším realitním portálem v ČR. Před ním zbývají pouze ti největší hráči jako Bezrealitky, Idnes a Sreality.

Podívejme se ještě trochu na pozice některých vybraných klíčových slov. Vše se samozřejmě den ode dne mění, ale jistě si i tak můžete na základě obrázku obecnou představu o úspěchu naší práce udělat. 

Co říká klient

Zlepšíme výkonnost i vašeho webu

Neváhejte zjistit, co pro vás dokážeme udělat z hlediska návštěvnosti a konverze. Orientační analýzu a nabídku poskytujeme zdarma!


    Další případové studie SEO
    >
    Jakmile zadáte svůj email do boxíku, spojíme se s vámi v průběhu jedné hodiny!


      Za 6 měsíců dostaneme váš web do TOP-10 podle hlavních klíčových slov a přivedeme vám tak tisíce zákazníků z České republiky.

      Jakmile zadáte svůj email do boxíku, spojíme se s vámi v průběhu jedné hodiny!


        Získejte SEO analýzu svého webu zdarma!

        Každý měsíc vybereme 5 webů, které dostanou SEO analýzu zdarma.

        Poskytneme vám výsledky analýzy a návrh na zlepšení webu.