Případová studie: Portál s nemovitostmi - zvýšení návštěvnosti z vyhledávačů o 523 % během 15 měsíců

Web Eurobydleni.cz se na nás obrátil s požadavkem o zastavení více než 1 rok trvajícího poklesu návštěvnosti, a o její zvýšení.

 

Počáteční stav webu

  • Web i doména existovaly více než 1 rok.

  • Organická návštěvnost: 36 524 různých návštěvníků měsíčně.

  • Hodně neindexovaných a prázdných stránek. Duplicitní či nekvalitní obsah na stránkách.

  • Spamové vnitřní odkazování s opakujícími se odkazy v rámci 1 stránky. Chybělo funkční vnitřní odkazování, které by pomohlo s růstem prioritních stránek a konkrétních dotazů.

  • Neoptimalizované vstupní stránky.

  • Chyběly Rich Snippets. Celkově zobrazování webu ve výsledcích vyhledávání se do té doby nikdo nevěnoval.

  • Neoptimalizované meta tagy a nadpisy. Navíc také bez informační hodnoty pro uživatele a schopnosti ho upoutat.

  • Duplicitní, technické a vyhledávací stránky v indexu.

  • Řada chyb v uživatelské přívětivosti webu.

  • Na webu chybělo cokoli pro prodloužení doby strávené uživatelem na webu a snižující míru opuštění. (jako například návrh dalších podobných nemovitostí).

  • Nadbytek komerčních Anchorů v odkazovém profilu webu.

  • Chyběl SSL certifikát.

 

Naše práce na webu

Provedli jsme analýzu odkazového profilu, klíčových slov, konkurence a také technickou analýzu webu. Na základě toho jsme jednotlivé chyby a nedostatky rozdělili podle náročnosti jejich řešení. Začali jsme s věcmi, které umožňují s minimálními časovými a finančními náklady dosáhnout maximálních výsledků.

Vyhledávače jsme přiměli indexovat více stránek navržením efektivního algoritmu automatického vnitřního odkazování, odstraněním zbytečných vnitřních odkazů na stránky, které nechceme indexovat, a přidáním kvalitního obsahu na důležité stránky. Stránky začaly obsahem i formou lépe odpovídat dotazům cílových návštěvníků. „Váha“ webu byla rovnoměrně rozprostřena po důležitých vstupních stránkách.

Pro zvýšení míry prokliku z výsledků vyhledávání a pozic jsme optimalizovali meta tagy, přidali jsme rozšiřující označení (vše, co bylo relevantní pro tento projekt) a bread crumbs (drobečková navigace). Meta tagy jsme kromě klíčových slov naplnili také podstatnými informacemi.

Zakázali jsme od indexace technické a duplicitní stránky a celkově jsme optimalizovali crawlingový budget webu. Udělali jsme sitemap (mapu stránek) obsahující pouze důležité vstupní stránky. Technické stránky jsme zakázali od indexu.

Dále:

  • Přešli jsme na SSL a rychlejší hostingový server, a zlepšili jsme ukládání do mezipaměti prohlížeče

  • Na webu jsme opravili spoustu chyb. Je třeba dodat, že klient velmi rychle reagoval a aktivně se podílel na všem, na čem bylo třeba, s čímž se setkáváme jen zřídka…

  • Vymysleli jsme několik věcí, jak návštěvníka udržet na webu co nejdéle

  • Zlepšili jsme vyhledávání v rámci webu a také zobrazování podobných nemovitostí na stránkách konkrétních nemovitostí. Pokud se v kategorii žádné další nemovitosti nenachází, zobrazí se nemovitosti z blízkých, příbuzných kategorií. Nyní už návštěvník nevidí žádné prázdné stránky a vždy má mnoho možností pro přechod na další stránky či kategorie

  • Nefunkční odkazy vedoucí na web byly opraveny nebo odstraněny

 

S každým měsícem jsme obsazovali lepší pozice pro více a více relevantních klíčových slov. Na grafu níže je vidět, jak rostla návštěvnost i množství klíčových slov, pro která byl web zaindexovaný ve vyhledávání. Data jsou převzata z Ahrefs.

 

Linkbuilding – odkazování na web

  • Neustálé jsme rozšiřovali a diverzifikovali odkazový profil webu.

  • Nadbytek komerčních anchorů jsme naředili nekomerčními / bezanchorovými odkazy z fór a blogů.

  • Získali jsme množství odkazů ze stejných webů, ze kterých vedou odkazy na konkurenční weby.

  • Vytvořili jsme více odkazů z autoritních webů s potřebnými anchory vedoucích na důležité stránky.

  • Vytvořili jsme PBN (satelitní síť webů) pro podporu hlavního webu.

  • Nefunkční odkazy vedoucí na web jsme opravili nebo jsme je přesměrovali na co nejrelevantnější existující stránky.

 

Dynamický růst a různorodost odkazujících domén přinesly pozitivní výsledek (převzato z Ahrefs):

 

Výsledek

Ke dni 28. 2. 2019 se organická návštěvnost webu Eurobydleni.cz vyšplhala na 227 850 návštěvníků za poslední uplynulý měsíc. Jde tedy o nárůst o 523 % za 1 rok a pět měsíců naší správy SEO.

  • Návštěvnost přestala klesat a začala stabilně růst. V současné době jsou tato čísla ještě vyšší.

  • S webem jsme v průměru obsadili 10. až 5. pozici v Googlu a Seznamu pro vysoce frekvenční, konkurenční dotazy.

  • Snížili jsme objem uživatelů opouštějící stránky.

  • Zvýšili jsme průměrné množství návštěvníkem zhlédnutých stránek.

Stále je však na čem pracovat, protože nabídka nemovitostí je v Česku veliká a velmi konkurenční.

 

 

Níže uvedený graf návštěvnosti je převzat ze Similarweb.com. Je dle něj evidentní, že největší část návštěvnosti pochází z vyhledávačů (téměř 60 %):

 

 

Níže uvedená data jsou rovněž ze Similarweb.com:

 

Statistika návštěvnosti za posledních 6 měsíců

K 6. měsíci 2019 jsou návštěvností napřed pouze Sreality, Idnes a o malinký kousek ČeskéReality (BezRealitky nepočítáme jako přímou konkurenci):

ZLEPŠÍME VÝKONNOST I VAŠEHO WEBU

Neváhejte zjistit, co pro vás dokážeme udělat z hlediska návštěvnosti a konverze. Orientační analýzu a nabídku poskytujeme zdarma!

Další případové studie

KONTAKTUJTE NÁS

Praha, Pod pekárnami 245/10 | Topranker.cz s.r.o. | IČ: 05395046

>