Linkbuilding expert. Koho si pod tímto pojmem představit?
Můžete mít perfektní, rychlý, uživatelsky přívětivý web. Můžete mít luxusní obsah a splnit všechno, co vyhledávače i návštěvníci od dobrých stránek požadují. Avšak chybí-li vám linkbuilding expert, který vaše pečlivě precizované stránky podpoří kvalitními zpětnými odkazy, nikdy nedosáhnete jejich plného potenciálu.
Ano; linkbuilding expert bude ten pravý člověk, jenž zajistí, aby na vaše stránky odkazovaly stránky další, což představuje jeden z nejdůležitějších faktorů pro jejich umístění ve vyhledávačích. Komplexní SEO služby se bez práce linkbuildera zkrátka neobejdou.
Jak linkbuilding profesionál pracuje
Zpětné odkazy jsou sice pro SEO nesmírně důležité, ale není zpětný odkaz jako zpětný odkaz. Dobrý linkbuilder usiluje v první řadě o získání odkazů, které jsou autoritní a relevantní vzhledem k oboru, v němž se web pohybuje.
Naopak čemu je nutno důsledně se vyhýbat, jsou pochybné odkazy z různých spamových komentářů na fórech, odkazy ze zcela nesouvisejících stránek, nebo třeba odkazy z takzvaných “link farem”.
To zní sice hezky, ale jak a kde tedy získat kvalitní odkazy? Co musí linkbuilder udělat proto, aby do vašeho webu vlil patřičnou “odkazovou šťávu”?
Ruční přidávání odkazů tam, kde je to možné
Obvykle nepříliš efektivní taktika, kam patří třeba přidávání odkazů v komentářích na fórech a blozích, přidání odkazu do různých katalogů firem, do inzerátů, na sociální sítě a podobně.
Podobné typy odkazů vám nepřinesou příliš velký efekt, ale i tak se vyplatí mít svůj odkaz/profil v katalozích jako firmy.cz, Yelp, Tripadvisor, případně tu a tam zanechat přirozeně působící komentář s odkazem na tematických fórech navštěvovaných vaší cílovou skupinou.
Vyjednávání o umístění odkazů
Zde už hovoříme o pokročilejším a také efektivnějším linkbuildingu. Linkbuilder oslovuje majitele příslušných webů a snaží se je se svou nabídkou přesvědčit k umístění odkazu. Způsobů, jak na to jít, je vícero, jmenujme například:
- Guest posting, tedy vytváření užitečného obsahu pro jejich blog či web
- Zrecenzování či pochválení jejich produktu výměnou za odkaz
- Broken linkbuilding, tedy nahrazování nefunkčních odkazů na jejich stránkách odkazem vaším
- Vzájemná výměna odkazů
- Nabídka lepšího typu obsahu než ten, na který odkazují v současnosti (kvalitní infografika, podrobnější návody apod.)
Ano, nejde o nic jednoduchého. Linkbuilder musí hodně komunikovat, být trpělivý, obrnit se proti nesčetným odmítnutím, a nabízet skutečně kvalitní obsah, který stojí za odkazování.
Nákup odkazů
Řada majitelů webů nemusí slyšet na sebekvalitnější obsah, na zajímavé nabídky na výměnu odkazů, na možnost se vaším prostřednictvím zviditelnit. Může ale slyšet na šustění bankovek – ano, nákup zpětných odkazů k trochu odvrácenější straně SEO patří.
Jde ale o to, co se nakupuje – nákup stovek odkazů bůhvíodkud s minimálním přínosem pro váš web je jen mrháním peněz. Taková SEO cena se vám nevrátí. Lze ale nakoupit i opravdu skutečně kvalitní odkazy, které mají velký přínos.
Nicméně pozor, vyhledávače evidentně zaplacené odkazy nemají rády a neváhají je penalizovat, pokud na ně přijdou. Rozpoznat placený odkaz od nezaplaceného je ale velmi těžké a vyhledávače nejsou Sherlock Holmes. Zkušený linkbuilder dokáže sehnat placené odkazy, které jsou od přirozených k nerozeznání.
Pasivní linkbuilding
Skutečně kvalitní obsah si své odkazy začne časem přitahovat sám. Linkbuilding tak nelze od obsahového marketingu zcela oddělit. U pasivního linkbuildingu nikoho neoslovujete a neuháníte – soustředíte se prostě na to, aby kvalita vašeho obsahu převyšovala konkurenci a brzy na něj začnou ostatní odkazovat z vlastní iniciativy.
To ale může trvat velmi dlouho a řada klientů ani linkbuilderů tolik času a trpělivosti nemá, proto se pasivní linkbuilding většinou doplňuje i ostatními metodami.
U pasivního linkbuildingu ještě stojí za zmínku jedna věc. Hovořili jsme o kvalitním obsahu, obsah ale nemusí být nutně jen kvalitní a přínosný, aby přitahoval odkazy. Kontroverzní, šokující, explicitní, nebo naopak humorný – i takové typy obsahu lákají k odkazu a je částečně i otázkou vkusu, nakolik je chce kdo využít.
Interní prolinkování
Linkbuilding expert neusiluje pouze o získání odkazů z jiných webů. Neméně důležité je také interní prolinkování v rámci webu samotného. Propojit jeho jednotlivé stránky vzájemnými odkazy tak, aby hlavní “váha” spočívala na těch nejdůležitějších je základ, kterým vám překvapivě může přinést dobré výsledky ještě než jste kohokoliv oslovili!
Naši experti na linkbuilding se mohou ujmout i vašeho projektu
Linkbuildingu je věnován jeden ze tří takzvaných sprintů, s nimiž lze zajistit kompletní SEO pro váš projekt. Seznamte se s každým ze sprintů naší SEO agentury blíže:
Strategický sprint
Strategický sprint
Odhalení technických chyb brzdících váš web + návrh SEO plánu pro následující práce na optimalizaci.
Výstup sprintu: analýza kvality webu, strategický plán dalších prací
Dodání: Za 2-3 týdny
Co vám sprint dá: jasně koncipovaný návod dalších SEO prací podle hlavních priorit
Obsahový sprint
Obsahový sprint
Analýza klíčových slov a na jejím základě vypracovaný plán tvorby obsahu. Cílíme na publikum napříč marketingovým trychtýřem.
Výstup sprintu: návrh obsahových témat, obsahová tabulka a návod pro tvorbu obsahu svépomocí (napsání obsahu za příplatek je možné).
Dodání: za 1-2 týdny
Co vám sprint dá: detailní návod pro vytvoření 10 kusů kvalitního obsahu (textů pro blog / komerční stránky)
Odkazový sprint
Odkazový sprint
Zajistí pro vás autoritní zpětné odkazy, které vám dopomohou k lepším pozicím ve vyhledávačích.
Výstup sprintu: 10 odkazů “na míru”
Dodání: postupně s důrazem na přirozenost
Co vám sprint dá: 10 PR článků s odkazem na vás. Ty budou umístěny na autoritních webech a posílí vaše důležité stránky
Případové studie - co už máme za sebou
SEO se neskládá pouze z linkbuildingu. K úspěchu vyžaduje různorodé postupy. Naše případové studie vám pomohou udělat si představu, co vše taková práce obnáší – a nezapomeňte si k ní přečíst ani náš článek o to, co je to SEO.
Kde můžete vyhledat služby linkbuilding odborníka
Budování zpětných odkazů nabízíme v následujících lokalitách:
Linkbuilding Praha, Linkbuilding Ostrava, Linkbuilding Hradec Králové, Linkbuilding Brno.
FAQ
Kvalitní zpětné odkazy jsou jedním z hlavních faktorů rozhodujících o tom, jak se vaše stránky umístí ve výsledcích vyhledávání, a to již od raných dob vyhledávačů. Linkbuilding je pro celkový úspěch SEO naprosto klíčový.
Mezi linkbuildingové praktiky s nízkou účinností nebo dokonce záporným efektem patří třeba nákup zpětných odkazů, umisťování odkazů na stránky s nízkou relevancí, nedostatečná tvorba obsahu, na nějž se vyplatí odkázat, nebo přílišné spoléhání na jediný typ odkazů.
Zvýšili organickou návštěvnost a dosáhli lepšího konverzního poměru? Promluvte si s naším SEO konzultantem nezávazně tom, co váš projekt k dosažení těchto cílů potřebuje!