Konverzní poměr

Konverzní poměr je číslo vyjadřující poměr celkového objemu návštěvníků webu vůči konverzím (situacím, kdy návštěvník udělal požadovanou akci). Zároveň se jedná o klíčovou metodiku měření výsledků internetového marketingu. Odkrývá slabá i silná místa webu, odhaluje cesty zákazníků k požadovaným stránkám, funkčnost CTA  či dalších prvků, působících na chování uživatele. Přepočítací koeficient je vyjádřený v procentech.

Dokončená akce nemusí vždy znamenat provedení nákupu: může za ni být považován jakýkoli předem definovaný cíl. Konverzní poměr proto může odrážet i poměr návštěv k odesílání poptávek, registraci uživatelů, odběrům newsletteru nebo rezervacím služeb.

Vzorec pro výpočet:

Konverzní poměr (%) = počet zkonvertovaných návštěvníků webu / počet všech návštěvníků × 100

Příklad: Na 1000 návštěv webu připadá 100 konverzí.
Výpočet: 100 : 1000 = 0,1. A dále: 0,1 × 100 = 10
Výsledek: Výsledné číslo 10 je procentuální poměr, tj. míra konverze činí 10 %.

Pro vyhodnocení konverzního poměru existují různé nástroje, můžeme jej nastavit např. v Google AdWords. Nástroj určí poměr dokončených akcí k celkové návštěvnosti stránky a současně zohlední určitou dobu, během níž k akci došlo. Cíle požadovaných akcí jdou předem definovat v Google Analytics.

Marketérovým cílem je dosažení co nejvyššího konverzního poměru. Úspěšné e-shopy pracují s poměry kolem 10 %, přičemž za průměr se považuje asi 1 %. Poměr dokončených akcí závisí i na typu produktů, ceně produktů nebo období. Pokud se toto číslo dlouhodobě drží pod 1 %, je potřeba navrhnout optimalizaci vedoucí k jeho navýšení.

Faktory, které ho mohou snížit:

  • příliš složité přihlašování, k němuž např. patří i dotazy typu CAPTCHA
  • příliš málo platebních možností
  • nedostatečná ochrana citlivých údajů zákazníka
  • technické problémy s poskytovateli platebních služeb
  • nepříznivě umístěná tlačítka

Faktory, které ho pomohou navýšit:

  • použití relevantních klíčových slov, díky nimž navštíví web více uživatelů
  • kvalitní a pravidelně aktualizovaný obsah webových stránek
  • atraktivnější vizuální podoba webu, intuitivní ovládání
  • používání nástrojů webové analýzy
  • zdokonalení zákaznické péče
  • akce a bonusy

Navýšení konverzního poměru je jedním z hlavních cílů SEO služeb. Naše agentura zaměřená na SEO v Praze – a nejen v ní – provádí komplexní marketing e-shopů a dalších webů s měřitelnými výsledky – přesvědčte se v našich studiích online marketingu.  

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.

WeePie Cookie Allow cookie category settings icon

Nastavení souborů cookie
Níže si můžete vybrat, jaký druh cookies povolíte na tomto webu. Kliknutím na tlačítko „Uložit nastavení souborů cookie“ použijete svou volbu.

FunkčníNaše webové stránky používají funkční soubory cookie. Tyto soubory cookie jsou nezbytné k tomu, aby naše webové stránky mohly fungovat.

AnalytickéNaše webové stránky používají analytické soubory cookie, aby bylo možné analyzovat naše webové stránky a optimalizovat je pro účely a.o. použitelnost.

Sociální médiaNáš web umísťuje soubory cookie sociálních médií, aby vám ukázal obsah třetích stran, jako je YouTube a FaceBook. Tyto soubory cookie mohou sledovat vaše osobní údaje.

ReklamníNáš web umísťuje reklamní soubory cookie, aby vám zobrazoval reklamy třetích stran na základě vašich zájmů. Tyto soubory cookie mohou sledovat vaše osobní údaje.

JinéNaše webové stránky umisťují soubory cookie třetích stran z jiných služeb třetích stran, které nejsou analytické, sociální sítě ani reklama.

WeePie Cookie Allow close popup modal icon