NYNÍ NOVĚ: případové studie našeho SEO!
Číst případové studie

    CO TO JE KONVERZNÍ POMĚR

    CO TO JE KONVERZNÍ POMĚR

    Konverzní poměr je číslo vyjadřující poměr celkového objemu návštěvníků webu vůči konverzím (situacím, kdy návštěvník udělal požadovanou akci). Zároveň se jedná o klíčovou metodiku měření výsledků internetového marketingu. Odkrývá slabá i silná místa webu, odhaluje cesty zákazníků k požadovaným stránkám, funkčnost CTA  či dalších prvků, působících na chování uživatele. Přepočítací koeficient je vyjádřený v procentech.

     

    Dokončená akce nemusí vždy znamenat provedení nákupu: může za ni být považován jakýkoli předem definovaný cíl. Konverzní poměr proto může odrážet i poměr návštěv k odesílání poptávek, registraci uživatelů, odběrům newsletteru nebo rezervacím služeb.

     

    Vzorec pro výpočet:

    Konverzní poměr (%) = počet zkonvertovaných návštěvníků webu / počet všech návštěvníků × 100

     

    Příklad: Na 1000 návštěv webu připadá 100 konverzí.

    Výpočet: 100 : 1000 = 0,1. A dále: 0,1 × 100 = 10

    Výsledek: Výsledné číslo 10 je procentuální poměr, tj. míra konverze činí 10 %.

     

    Pro vyhodnocení konverzního poměru existují různé nástroje, můžeme jej nastavit např. v Google AdWords. Nástroj určí poměr dokončených akcí k celkové návštěvnosti stránky a současně zohlední určitou dobu, během níž k akci došlo. Cíle požadovaných akcí jdou předem definovat v Google Analytics.

     

    Marketérovým cílem je dosažení co nejvyššího konverzního poměru. Úspěšné e-shopy pracují s poměry kolem 10 %, přičemž za průměr se považuje asi 1 %. Poměr dokončených akcí závisí i na typu produktů, ceně produktů nebo období. Pokud se toto číslo dlouhodobě drží pod 1 %, je potřeba navrhnout optimalizaci vedoucí k jeho navýšení.

     

    Faktory, které ho mohou snížit:

     

    • příliš složité přihlašování, k němuž např. patří i dotazy typu CAPTCHA
    • příliš málo platebních možností
    • nedostatečná ochrana citlivých údajů zákazníka
    • technické problémy s poskytovateli platebních služeb
    • nepříznivě umístěná tlačítka

     

    Faktory, které ho pomohou navýšit:

     

    • použití relevantních klíčových slov, díky nimž navštíví web více uživatelů
    • kvalitní a pravidelně aktualizovaný obsah webových stránek
    • atraktivnější vizuální podoba webu, intuitivní ovládání
    • používání nástrojů webové analýzy
    • zdokonalení zákaznické péče
    • akce a bonusy

     

    ONLINE MARKETINGOVÍ EXPERTI K VAŠIM SLUŽBÁM

    Potřebujete vytvořit skvělé webové stránky, zvýšit návštěvnost či konverzi, nebo se třeba jenom na něco zeptat? Rádi vám poradíme a pomůžeme!

    KONTAKTUJTE NÁS

    Praha, Pod pekárnami 245/10 | Topranker.cz s.r.o. | IČ: 05395046

    >