CO TO JE KONVERZNÍ POMĚR

    Konverzní poměr je číslo vyjadřující poměr celkového objemu návštěvníků webu vůči konverzím (situacím, kdy návštěvník udělal požadovanou akci). Zároveň se jedná o klíčovou metodiku měření výsledků internetového marketingu. Odkrývá slabá i silná místa webu, odhaluje cesty zákazníků k požadovaným stránkám, funkčnost CTA  či dalších prvků, působících na chování uživatele. Přepočítací koeficient je vyjádřený v procentech.

     

    Dokončená akce nemusí vždy znamenat provedení nákupu: může za ni být považován jakýkoli předem definovaný cíl. Konverzní poměr proto může odrážet i poměr návštěv k odesílání poptávek, registraci uživatelů, odběrům newsletteru nebo rezervacím služeb.

     

    Vzorec pro výpočet:

    Konverzní poměr (%) = počet zkonvertovaných návštěvníků webu / počet všech návštěvníků × 100

     

    Příklad: Na 1000 návštěv webu připadá 100 konverzí.

    Výpočet: 100 : 1000 = 0,1. A dále: 0,1 × 100 = 10

    Výsledek: Výsledné číslo 10 je procentuální poměr, tj. míra konverze činí 10 %.

     

    Pro vyhodnocení konverzního poměru existují různé nástroje, můžeme jej nastavit např. v Google AdWords. Nástroj určí poměr dokončených akcí k celkové návštěvnosti stránky a současně zohlední určitou dobu, během níž k akci došlo. Cíle požadovaných akcí jdou předem definovat v Google Analytics.

     

    Marketérovým cílem je dosažení co nejvyššího konverzního poměru. Úspěšné e-shopy pracují s poměry kolem 10 %, přičemž za průměr se považuje asi 1 %. Poměr dokončených akcí závisí i na typu produktů, ceně produktů nebo období. Pokud se toto číslo dlouhodobě drží pod 1 %, je potřeba navrhnout optimalizaci vedoucí k jeho navýšení.

     

    Faktory, které ho mohou snížit:

     

    • příliš složité přihlašování, k němuž např. patří i dotazy typu CAPTCHA
    • příliš málo platebních možností
    • nedostatečná ochrana citlivých údajů zákazníka
    • technické problémy s poskytovateli platebních služeb
    • nepříznivě umístěná tlačítka

     

    Faktory, které ho pomohou navýšit:

     

    • použití relevantních klíčových slov, díky nimž navštíví web více uživatelů
    • kvalitní a pravidelně aktualizovaný obsah webových stránek
    • atraktivnější vizuální podoba webu, intuitivní ovládání
    • používání nástrojů webové analýzy
    • zdokonalení zákaznické péče
    • akce a bonusy

     

    ONLINE MARKETINGOVÍ EXPERTI K VAŠIM SLUŽBÁM

    Potřebujete vytvořit skvělé webové stránky, zvýšit návštěvnost či konverzi, nebo se třeba jenom na něco zeptat? Rádi vám poradíme a pomůžeme!

    KONTAKTUJTE NÁS

    Praha, Pod pekárnami 245/10 | Topranker.cz s.r.o. | IČ: 05395046