Obsahový marketing (content marketing)

Obsahový marketing je poměrně novou formou marketingu, která je založená na zveřejňování originálního, poutavého, a především užitečného obsahu. Čtenáře má tento obsah zaujmout a přesvědčit o kvalitě řešení problému, které je mu předloženo. Jedná se o typ tzv. inbound marketingu (navazování vztahu s potenciálními zákazníky a budování důvěry ve značku).

Přednosti obsahového marketingu

  • Zvyšuje návštěvnost stránek
  • Rozšiřuje povědomí o nabízené službě či produktu, firmě
  • Podporuje důvěryhodnost značky
  • Zvyšuje konkurenceschopnost, posiluje pozici na trhu
  • Zvyšuje počet konverzí
Obsahový marketing je nedílnou součástí našich SEO služeb.

Potřebujete poutavé texty na web? Blogové články? Nebo snad jiný atraktivní obsah? V rámci našeho SEO to budete mít.

Vlastnosti a forma

První a nutnou podmínkou kvalitního obsahu je jeho:

  • Originalita – nový neotřelý přístup, originální text
  • Užitečnost – přínos pro čtenáře, usnadnění, obohacení, zpříjemnění situace, nebo řešení problému
  • Sdílení – čtenář by měl mít chuť se o nově nabyté informace podělit, ideálně sdílením na sociálních sítích

Formu volíme podle cílové skupiny a předkládaného obsahu. Nejčastěji se jedná o:

  • Blogy, články, návody, recenze
  • Obrázky, newslettery, e-booky
  • Podcasty, videa

Strategie

Tvorba kvalitního obsahu není jednoduchá a krátkodobá aktivita, vyžaduje plánování a důkladnou přípravu. Na začátku je každopádně potřeba stanovit si cíle a jejich průběžné i konečné měření. Poté je dobré položit si několik základních otázek, od kterých se bude odvíjet další směřování kampaně:

  • Cílová skupina – koho oslovujeme, jaké problémy tito lidé řeší
  • Načasování – kdy obsah zveřejnit (brát v úvahu obměny sezóny, svátky, školní rok apod.)
  • Konkurence – jaký obsah zveřejňuje
  • Jaké kanály zvolit a kdo je bude spravovat

Copywriting

Copywriting je hlavním nástrojem content marketingu. Jedná se o tvorbu čtivých zajímavých textů, které čtenáři ocení pro jejich přínos a na základě jejichž přečtení se rozhodnou pro náš produkt nebo službu.

Obsahový marketing a psaní zajímavých textů a PR článků patří mezi základy SEO optimalizace spolu s budováním či nákupy zpětných odkazů. Jestliže vás reklama na webu zajímá více do hloubky, pak byste neměli přejít naše případové studie, kde vám procesy optimalizace webu přibližujeme podrobněji. 

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.

WeePie Cookie Allow cookie category settings icon

Nastavení souborů cookie
Níže si můžete vybrat, jaký druh cookies povolíte na tomto webu. Kliknutím na tlačítko „Uložit nastavení souborů cookie“ použijete svou volbu.

FunkčníNaše webové stránky používají funkční soubory cookie. Tyto soubory cookie jsou nezbytné k tomu, aby naše webové stránky mohly fungovat.

AnalytickéNaše webové stránky používají analytické soubory cookie, aby bylo možné analyzovat naše webové stránky a optimalizovat je pro účely a.o. použitelnost.

Sociální médiaNáš web umísťuje soubory cookie sociálních médií, aby vám ukázal obsah třetích stran, jako je YouTube a FaceBook. Tyto soubory cookie mohou sledovat vaše osobní údaje.

ReklamníNáš web umísťuje reklamní soubory cookie, aby vám zobrazoval reklamy třetích stran na základě vašich zájmů. Tyto soubory cookie mohou sledovat vaše osobní údaje.

JinéNaše webové stránky umisťují soubory cookie třetích stran z jiných služeb třetích stran, které nejsou analytické, sociální sítě ani reklama.

WeePie Cookie Allow close popup modal icon