Pokročilý rádce pro Linkbuilding – Kapitola 1: Nová éra linkbuildingu / Analýza odkazového profilu

Pokročilý rádce pro Linkbuilding – Kapitola 1: Nová éra linkbuildingu / Analýza odkazového profilu

Vítr se obrací! SEO bylo vždycky rychle se vyvíjejícím oborem, ve kterém získávali výhody ti pohotoví a flexibilní. Od posledního kola devastujících aktualizací od Google, které začalo v únoru 2011 Google Pandou, a které vyvrcholilo aktualizací EMD v roce 2012, se však rychlost změn vystupňovala.

Tyto změny ve skutečnosti postavily nemálo majitelů stránek závislých na provozu z Google doslova mimo hru.

Pravděpodobně jste si už všimli, že se SEO změnilo. Bohužel ale není moc informací, které by vám pomohly získat odpovědi, které hledáte, jako třeba „Jak mám pro rok 2013 upravit svojí linkbuildingovou strategii?“ nebo „Co můžu udělat, abych svoje stránky ochránil před dalším updatem?“ V této kapitole se vám dostane důkladného vhledu do SEO světa, který je všude kolem nás a do některých skutečně funkčních strategií, které můžete použít k obraně proti aktualizacím z dílen Google.

 

Vývoj SEO

Je prakticky nemožné pochopit linkbuilding bez pochopení toho, kde se tento obor v současné době nachází a jak jsme se dostali tam, kde dnes jsme.

 

Rok 5 BG (Before Google/Před Googlem)

Webu vládly Yahoo a AltaVista a relevance (založená na hustotě výskytu klíčových slov a meta tagů) byla tím nejdůležitějším hodnotícím faktorem.

 

Rok 1 AG (After Google/Po Googlu)

Revoluční algoritmus PageRank z dílny Googlu, založený na počtu odkazů vedoucích na danou stránku, vedl k významně lepším výsledkům, než dávaly doposud existující vyhledávače. Stránky tak byly poprvé hodnoceny podle kvality a relevance.

 

Aktualizace „Venice“ (duben 2009)

Tato zřídka zmiňovaná aktualizace byla první významnou změnou ve vnímání site-wide autority a brandingu. Aktualizaci „Venice“ tak vyslal Google na trajektorii, kterou sledujeme dodnes: zvýhodňování důvěryhodných značek před jejich menšími konkurenty.

 

Google Panda (únor 2011)

Tato aktualizace ovlivnila až 12 procent vyhledávacích dotazů. Byla zaměřena na „obsahové farmy“ nízké kvality, jako jsou EHow, EzineArticles.com a Suite101.com. Jednalo se o jednu z prvních aktualizací, která aktivně penalizovala vlastníky webů porušující pravidla.

 

Google Penguin (duben 2012)

Aktualizace zavedla postih za "přeoptimalizaci", která se týkala 3.1 % stránek indexovaných v Google. Tato aktualizace se specificky zaměřila na weby, které používaly tzv. black-hat linkbuildingovou taktiku, konkrétněji přeoptimalizované anchor texty. Stejně jako Panda, i Penguin update je filtr, který zachycuje stránky pokaždé, když projdou obnovou (typicky jednou za 2-3 měsíce).

 

EMD aktualizace (srpen 2012)

Do této chvíle se jedná o poslední významnou aktualizaci od Google. Tento update cílil na stránky, které využívaly sílu EMD domén k zisku. Touto aktualizací Google upevnil svoji roli dozorce nad těmi, kteří chtěli obehrát systém.

 

 

 

Z černého je bílý (klobouk)

Tři až pět let trvalo období, kdy prvním stránkám Google vévodily tzv. „blackhatters“. Používali propletený obsah, masivní sítě blogů a zneužívali anchor texty. Tyto weby si s algoritmy doslova pohrávaly. Den poté, co Google uvolnil svůj Penguin update, se většina blackhat webmasterů (a spolu s nimi i několik z těch, kteří nosili bílý klobouk) probudila do reality, ve které jejich statistiky vypadaly následovně:

Jejda…

Ačkoliv sem-tam lze stále narazit na několik příkladů úspěšných black-hat strategií, většina takových linkbuildingových taktik má jepičí život. Nechci působit příliš kazatelsky, ale pokud chcete se SEO dlouhodobě dobře vycházet, je na čase osvojit si white-hat přístupy k linkbuildingu.

 

Jak se iniciativně vyhýbat penalizacím

Cílem SEO bývala kanonáda na podporu jediného klíčového slova. Jakmile jste se jednou objevili na první stránce, vyhráli jste jackpot. To už ale neplatí. Důležitou součástí dnešního SEO je minimalizace rizik ze strany penalizací a Google aktualizací. A zatímco až přespříliš horlivé On-Page SEO vám může ublížit, těžištěm vašeho zájmu by měly být právě odkazy, pokud se chcete aktivně vyhýbat dalším aktualizacím od Google.

I Matt Cutts, vedoucí týmu Webspam v Google, potvrdil, že odkazy jsou tím prvkem, na který by se měli webmasteři zaměřit, pokud se chtějí vyhnout budoucím penalizacím:

Zde zjistíte, jak zauditovat odkazový profil vašich stránek a minimalizovat riziko, že se stanete obětí další aktualizace Google.

 

Přílišné používání anchor textu

Je známou věcí, že až příliš časté využívání anchor textu je jedním z nejdůležitějších signálů pro aktivaci Penguin filtru. A je docela pravděpodobné, že se v budoucnu stanou weby s nepřirozeným odkazovým profilem cílem některé z dalších aktualizací.

Ve skutečnosti MicroSiteMasters.com odhalil, že weby, které až přespříliš používaly ve svých anchor textech „peněžní termíny“ s mnohem větší pravděpodobností doplácely na Google Penguin:

Právě z tohoto důvodu je nesmírně důležitá diverzita anchor textů k odkazování na váš web.

 

Krok č. 1 - Zkontrolujte distribuci anchor textů u vašeho webu

Prvním krokem k tomu, abyste se vyhnuli nesprávnému používání anchor textů, je pochopit, v jaké situaci se nacházíte. Nejjednodušší způsob, jak to zjistit, je použít nástroj pro analýzu odkazů, Majestic SEO. Distribuci vašich anchor textů můžete vidět i s free účtem.

 

Nejprve zadejte URL své domovské stránky do Majesticu:

 

Na stránce „summary“ uvidíte pěkný koláčový graf distribuce vašich anchor textů.

 

Pro získání dalších podrobnějších informací, klikněte na políčko „anchor text“.

 

Uvidíte něco takového:

 

Podobná data můžete najít i při použití Open Site Exploreru. Nakopírujte URL své domovské stránky do této kolonky a klikněte na tlačítko „anchor text“:

 

Vyberte filtr „all page on this root domain“:

 

Klikněte na tlačítko „filter“:

 

To vám ukáže side-wide data pro anchor texty:

 

Krok č. 2 - Zkontrolujte Page-Level distribuci anchor textů

Distribuce anchor textů v rámci celého webu je sice důležitá, ale Penguin může udeřit i v rámci specifických stránek, které jsou samy o sobě přeoptimalizované. Data týkající se anchor textů v rámci jednotlivých stránek vašeho webu můžete vidět, když zadáte URL konkrétní stránky do OSE:

 

Nastavte filtr na „this page“:

 

Uvidíte distribuci anchor textů s odkazem na specifickou stránku:

 

Pokud uvidíte nepřiměřené množství anchor textů bohatých na klíčová slova, je na čase začít jednat. Zde je několik jednoduchých způsobů, jak vrátit vašim anchor textům přirozenou diverzitu.

 

Krok č. 3 - Objevte přirozenou distribuci anchor textů

Brandové výrazy

Strávíte-li nějaký čas prohledáváním webů s přirozeným odkazovým profilem, povšimnete si, že mají tendenci mít většinu svých anchor textů ve formě brandu. Například 6 ze 7mi hlavních anchor textů pro QuickSprout je variací na brand.

 

Generické anchor texty

Generické texty typu „zde“, „tato stránka“ nebo „webová stránka“ jsou skvělou cestou k tomu, aby vaše anchor texty vypadaly přirozeněji.

 

Nahé URL

Ačkoliv většina webů používá k odkazování stránek anchor texty, některé jsou stále věrné nahým URL adresám, jako http://quicksprout.com.

 

Nadpisy

Méně využívanou formou anchor textů je nadpis stránky, na kterou odkazujete. Například v minulosti publikovaný příspěvek „The Science of Instagram: How to Get More Followers and Likes" se pyšní svým názvem, coby nejčastěji využitým anchor textem:

 

Krok č. 4 - Používejte pro svou linkbuildingovou kampaň přirozené anchory

Teď, když máte povědomí o tom, jak vypadá přirozené rozložení anchor textů - zde jsou uvedeny některé další jednoduché způsoby zvýšení diverzity vašich anchorů.

 

Webové katalogy

Katalogy již nemají takovou moc, jakou mívaly dříve. Oficiální stanovisko Google ale je, že stále mohou webu předat autoritu a důvěryhodnost. Jsou také skvělou možností, jak rychle přidat anchor text k vašim homepage odkazům (ačkoliv některé seznamy umožňují „hluboké“ podřízení se v rámci stránky).

Jako příklad použijme známý katalog SoMuch.com

Přejděte na http://www.somuch.com/submit-links/ a zvolte „Free Link“:

 

 

Přijměte pravidla a klikněte na „Continue“:

 

Ve chvíli, kdy zadáváte informace o vašem webu, přidejte brandový anchor dle tohoto příkladu:

 

Nebo takto (je též důležité váš brandový anchor diverzifikovat):

 

Tiskové zprávy

Tiskové zprávy, jakkoliv jsou v SEO světě nadužívané, dodávají vašemu webu šťávu. Většina tiskových zpráv se ale podobá spíše spamu, protože obsahují nejméně 4 anchory:

 

Je to trochu ostuda vzhledem k tomu, že tiskové zprávy jsou perfektní příležitostí k tomu, využít generické anchory na vaší domovské stránce a vnitřních stránkách.

Jako příklad použijeme tiskovou zprávu webu Release-News.com.

Nejprve si vytvořte účet a potvrďte svou registraci:

Přejděte poté na domovskou stránku a klikněte na „Submit Free“:

Přidáváte-li obsah, můžete jednoduše hyperlinkovat brandovaný text:

Název příspěvku jako anchor:

Generický anchor:

Nebo dokonce nahá URL:

 

Guest Posting

Jak asi víte, Guest-Posting je úžasným způsobem, jak rychle získat zpětné odkazy a cílený traffic. Řada lidí však stále neodolá pokušení využít anchor, zatímco píší příspěvek jako hosté. Vy ale naštěstí můžete jednoduše zahrnout generické a brandové anchory do sekce informací o autorovi.

Když budete odesílat svůj příspěvek ve Wordu, zahrňte do něj anchor, který chcete použít (mnoho majitelů webů předpokládá, že brandové anchory nebo odkazy typu „brand.com“ chcete použít pokaždé a publikují tak vaše odkazy automaticky).

Nejprve tedy označte text, do kterého chcete vložit odkaz:

Klikněte na něj pravým tlačítkem (Control + kliknutí v případě Macu) a zvolte „Hyperlink“ („vložit adresu odkazu“):

Vložte cílovou URL:

Potvrďte kliknutím na „OK“:

Jednoduše tak získáte živý odkaz, který bude moci hostitel vašeho příspěvku vložit do informací o autorovi.

Hostující příspěvky jsou také jedním z nejlepších způsobů, jak používat generické anchory typu „zde klikněte“ nebo „nejnovější příspěvek“:

A protože většina webů, která akceptuje hostující příspěvky, umožňuje více odkazů, můžete obvykle vložit brandový anchor a generický anchor do každého z vašich příspěvků:

 

Distribuce odkazů v rámci celého webu

Jednou z nejběžnějších chyb, kterou linkbuildeři dělají, je to, že téměř všechny své odkazy směrují na domovskou stránku. To vytváří extrémně nepřirozený dojem, zvláště pak pro weby s velkým množství obsahu. Od velkých webů se očekává, že většina odkazů bude směřovat na vnitřní stránky.

Pomocí Ahrefs si můžete skvělým způsobem zobrazit distribuci odkazů.

Nejprve jděte na ahrefs.com a zadejte do políčka svojí doménu:

Na přehledové stránce uvidíte data pro svůj web:

Sjeďte dolů a podívejte se na graf „sitewide distribution“. Ten zobrazuje distribuci odkazů na celém vašem webu. Čím více roztažený obrázek je, tím více odkazů na svém webu máte.

Pokud do Ahrefs vložíte zaspamovaný web, rozdíl v distribučním vzorci bude jasně patrný:

 

Ahrefs graf je rychlý způsob, jak získat představu o distribuci odkazů na vašem webu. Ale významně přesnější a detailnější informaci dostanete, pokud použijete svůj free účet na MajesticSEO.com a Excel.

Klikněte na kartu „Pages“ u pravého okraje lišty nástrojů:

Uvidíte, které stránky na vašem webu mají nejvíce zpětných odkazů.

V případě webu QuickSprout.com z čísel poznáte, že z hlediska sitewide distribuce je zde solidní množství zpětných odkazů.

Pokud máte zájem o ještě detailnější informace, můžete exportovat tato data jako .csv (excelový) soubor. Sjeďte ke spodnímu okraji karty „pages“ a klikněte na „Download CSV“.

Otevřete soubor v Excelu nebo pomocí Google Docs.

Smažte řady C a D („AC Ranked Score“ a „Last Retrieved“)

Dále smažte řady E a F („Citation Flow“ a „Trust Flow“)

Do separátní části tabulky zkopírujte URL vaší domovské stránky a informace o odkazech.

(Pozor: zkontrolujte si, že kopírujete obě verze URL své domovské stránky, tj. „www“ verzi a verzi bez www)

Nyní máte přehled o tom, které odkazy směřují na domovskou stránku a které na vnitřní stránky.

Sjeďte dolů a klikněte na řadu pod posledním výsledkem týkajícího se skupiny vnitřních stránek.

Potom klikněte na kartu „vzorce“ u horního okraje MS Excelu:

Pod „Automatické shrnutí“ klikněte na „Součet“:

Nyní se vám ukáže celkový počet odkazů vedoucích na vaše vnitřní stránky.

Udělejte to samé pro celkový počet odkazujících domén.

Teď budete schopni vidět jak celkový počet všech odkazů, tak i počet domén odkazujících na vnitřní stránky.

Stejným způsobem nyní získejte počet zpětných odkazů vedoucích na vaši domovskou stránku.

Vytvořte si v rámci tabulky oblast, kde budete mít shrnutí všech důležitých informací:

Použitím funkce automatického shrnutí spočítejte celkový počet odkazů vedoucích na váš web (anebo prostě spočítejte čísla ručně):

A stejně tak zjistěte i celkový počet odkazujících domén v rámci celého webu:

Poté zkopírujte a vložte počty odkazů vedoucích na vnitřní stránky a domovskou stránku, které jste již dříve našli ve shrnutí:

Nyní je na čase zjistit poměr odkazů vedoucích na vaše vnitřní stránky a odkazů na vaši domovskou stránku.

Jednoduše vydělte počet odkazů na vnitřní stránky celkovým počtem odkazů a vynásobte výsledek číslem 100.

V Excelu vypadá tento vzorec následovně:

(G9 je počet odkazů na vnitřní stránky, G7 je celkový počet odkazů)

Dostanete toto:

Okolo 40% odkazů vede u QuickSprout na vnitřní stránky. To není vůbec špatné!

 

Pokud máte všude na webu hodně sitewide (postranních) odkazů (třeba v podobě blogrollů), počet odkazů na domovskou stránku může být až příliš vysoký. Ačkoliv ve skutečnosti nikdo pořádně neví, jak Google vnímá sitewide odkazy, lze říci, že počet odkazujících domén je důležitější než celkový počet všech odkazů. Jinými slovy, hodně blogrollů může způsobit, že rozložení odkazů bude vypadat uměle s předpokladem cíleného zaměření pozornosti na domovskou stránku.

Počet sitewide odkazů si můžete jednoduše zkontrolovat ve vašem odkazovém profilu v Ahrefs. Vložte do políčka svou doménu:

Klikněte na kartu „External“:

Potom klikněte na tlačítko „Sitewide“:

A následně použijte filtry („Apply Filters“):

V případě QuickSprout, slušná porce odkazů jsou právě sitewide linky:

V tomto případě dává pravděpodobně větší smysl věnovat pozornost počtu domén odkazujících na vnitřní stránky tohoto webu.

Abyste toho docílili, jednoduše přidáte pole pro domény odkazující na vnitřní stránky a jejich procentuální zastoupení:

Zkopírujte informace o doménách odkazujících na vnitřní stránky, které jste si spočítali dříve ze spodní části z políčka D ve shrnutí.

Nyní nastavte v Excelu vzorec, který dělí počet domén odkazujících na vnitřní stránky celkovým počtem odkazujících domén. V Excelu to bude vypadat následovně:

G9 (Internal Page Domains)/G8 (Total Referring Domains) * 100

Dostanete nové číslo:

Jak můžete na tomto příkladu vidět, toto číslo se podstatně liší od čísla vypočítaného čistě z celkového počtu odkazů. Je to dáno především tím, že přibližně polovina odkazů na QuickSprout pochází z blogrollů, což znamená tisíce odkazů z několika málo domén.

 

Relevance odkazů

Andre Weyhner, bývalý zaměstnanec Google, prohlásil, že: „Získat odkaz ze stránky s vysokým PR (Page Rank) bylo vždy cenné. Dnes však hraje daleko větší roli relevance tematiky odkazující stránky. Relevance má dnes stejný význam, jaký míval PR.“. A dle studie provedené MicroSiteMasters.com jsou odkazy vedoucí z tematicky nerelevantních webů skutečným důvodem obávat se Penguinu:

Získat balík odkazů z tematicky korespondujících webů je silná zbraň v boji proti Penguin penalizaci. A vezmeme-li v potaz, že odkazy z nepříbuzných stránek představují červenou kartu i pro Webspam, lze očekávat, že půjde o součást všech aktualizací Google algoritmů, které se v budoucnu objeví. Jednoduše řečeno: co nejvíce odkazů na váš web by mělo být ze stránek nějak příbuzných těm vašim.

Zatímco neexistuje žádný automatizovaný nástroj, který by vám řekl, jak je na tom váš odkazový profil z hlediska tematické relevance, namátková kontrola pomocí Open Site Exploreru je poměrně jednoduchá.

 

Podívejte se, jak váš web vypadá očima Googlu

Můžete být samozřejmě přesvědčeni, že váš web je o hubnutí, to ale neznamená, že to tak vidí i Google. Abyste správně odhadli relevanci vašich odkazů, musíte vědět, co si o vašem webu myslí vyhledávač.

Jděte nejprve na https://adwords.google.com/o/KeywordTool a zadejte svůj web do políčka „Website“:

Zaškrtnete „Only show ideas closely related to my search terms":

A dejte vyhledat „search“:

Nakonec klikněte na kartu „Keywords Ideas“ (Google občas defaultně nastavuje kartu „Ad group ideas“):

Projděte výsledky, abyste viděli, jaká klíčová slova vám vycházejí. To vám dá představu o tématech, kterým se podle Googlu váš web věnuje nejvíce.

Dalším jednoduchým způsobem, jak si zkontrolovat relevanci z pohledu Googlu, je vložit váš web nebo brand přímo do Googlu:

Sjeďte dolů, kde najdete seznam příbuzných dotazů („Searches related to…“)

Jak můžete vidět, dá vám to slušnou zpětnou vazbu o tom, jak lidé vyhledávají váš web. To je další způsob, jakým Google určuje relevanci.

 

Zkontrolujte si relevanci odkazového profilu vašeho webu

Nejprve si vytáhněte data vašeho odkazového profilu z OSE:

Klikněte na kartu „Linking Domains“:

Vyberte „pages on this root domain“ z rolovacího menu.

A klikněte na tlačítko „Filter“:

Nyní uvidíte URL domovských stránek webů, které odkazují na ten váš:

Právě teď začíná ta pravá zábava. Je na čase ručně projít jednu po druhé všechny položky ve vašem odkazovém profilu, abyste viděli, jestli je daný web relevantní vůči vašemu. Samozřejmě, že každý odkazový profil – i ten nejpřirozenější – bude mít slušný počet nepříbuzných odkazů. Ideou není vypočítat procento relevantních odkazů ve vašem odkazovém profilu. Místo toho byste měli jednoduše projít výsledky a zjistit, jestli většina odkazů pochází z příbuzných webů.

Například, když se dívám na odkazový profil QuickSproutu, vidím, že mnoho odkazů pochází z webů jako DIYThemes.com, SEOMoz.org, Aweber.com, Inc.com a BusinessInsider.com. Všechny jsou úzce spojené s tím, o čem je QuickSprout (konkrétně: podnikání, SEO, internet marketing, optimalizace webu a sociální sítě). Měli byste u svého webu vidět něco podobného: variace velmi podobných webů, několik do jisté míry příbuzných stránek, ale i pár naprosto nepříbuzných.

 

Relevance na úrovni stránek

Zatímco se Google zaměřuje na tématiku celého vašeho webu, bere v potaz i tématiku stránek, které na něj odkazují. Koneckonců, pro web o sociálních sítích by nedávalo smysl odkazovat na článek o výcviku psů.

Zkontrolovat relevanci stránek si můžete stejným způsobem, jako jste si zkontrolovali relevanci celého webu.

Opět si otevřete svůj odkazový profil v Open Site Exploreru. Tentokrát ponechte aktivní základní nastavení, takže uvidíte stránky, na které každý odkaz vede.

Můžete vidět tagy názvů pro každou stránku v OSE, což by vám mělo dát dobrou představu o tématech jednotlivých stránek.

Letmý pohled mi dává jistotu, že stránky, které na mě odkazují, obecně zapadají do témat QuickSproutu. Pokud si některými z nich nejste jistí, vždycky je můžete navštívit a zjistit o nich něco víc. Řekněme že jsem si nebyl jistý, zda odkaz, který vedl ze stránky Viper Chill, je vůči mému webu relevantní. Jednoduše mohu stránku navštívit a podívat se na pár věcí.

 

Nejprve se podívám na popis stránky. Někdy mají samotné popisky vyšší výpovědní hodnotu, než jejich nadpisy. Nejjednodušší způsob, jak to udělat, je podívat se na HTML stránky. V SEO toolbaru klikněte na kartu „view source in tab“.

Firefox vytvoří novou kartu s kódem stránky. Bude vypadat nějak takhle:

Abyste nalezli onen popis, stiskněte ctrl+f (cmd+f u Macu) a zadejte „description“.

A naleznete meta description...

Dále bych letmo prošel onen článek, abych získal představu, o čem pojednává. Obecně byl tento článek o blogování, což není příliš mimo.

Pokud to chcete brát opravdu smrtelně vážně, prozkoumejte text v okolí vašeho odkazu. To vám dá přesnou představu o relevanci odkazu vzhledem k tomu, že stránky mohou obsahovat hned několik témat. Jinými slovy, Google má při vyhodnocovnání relevance odkazu tendenci všímat si i textu v jeho okolí.

V tomto případě byl QuickSprout citován kvůli opt-in formuláři na boku stránky.

Není to sice super relevantní, avšak pravda je, že web i stránku za relevantní považuji a tím pádem i tento zpětný odkaz. Jediná věc, která která by tento odkaz mohla ještě zlepšít, je informace o sociálních médiích, SEO apod.

Znovu, pointa není v tom, začít bláznit a kontrolovat relevanci každého jednotlivého odkazu. Jde zkrátka o jeden ze způsobů určení relevance vašeho odkazového profilu. Pokud máte odkazy z tématicky nepříbuzných webů, ale konkrétní stránky oněch webů mají příbuzné či stejné téma, můžete je považovat za relevantní.

 

Rozmanitost odkazů

V bouřlivé historii SEO se mohl úspěch obrátit v propad díky jediné malé úpravě v Google algoritmu. Nejprve ztratily pozice weby participující na výměně odkazů. O pár let později byly masivně znehodnoceny odkazové profily. Na začátku roku 2012 utrpěla populární blogovací síť Build My Rank výrazné odindexování a tisíce tematických webů stáhla dolů s sebou. Důvod, proč upozorňovat na tyto případy, je zdůraznění faktu, že pokud spoléháte na jeden druh odkazů, směřujete do záhuby. I když vypadá určitá technika v jednu chvíli dokonale, neznamená to, že se neocitne v zaměřovači další aktualizace od Googlu.

Jedním z takových příkladů jsou infografiky, které používá mnoho lidí jako základ svého odkazového profilu a  linkbuildingové strategie. Zatímco v tuto chvíli pracuje infografika skvěle, přes noc může dojít k jejímu znehodnocení kvůli malé úpravě v algoritmu. Z toho důvodu by měla infografika – a jakákoliv jiná linkbuildingová metoda – tvořit pouze malou část vašeho celkového odkazového profilu.

Je na čase se podívat, odkud se vaše odkazy berou a roztřídit si je do kategorií.

Pro většinu lidí realizujících white hat SEO kampaně postačí zběžný pohled na původ odkazů prostřednictvím OSE nebo jiného programu na analýzu odkazů. Projděte si své odkazy a uvidíte, jestli existuje významná disproporce mezi odkazy z domovských stránek, blogrollů, tiskových zpráv nebo katalogů. Jediný způsob, jak to zjistit, je projít si odkazy a roztřídit si je do skupin.

V případě QuickSprout získávám odkazy z obrázků:

 

Zmínek v blozích:

 

Hostovaných příspěvků:

 

Jsem v zásadě přesvědčený, že i když Google z ničeho nic jeden z těchto zdrojů znehodnotí, budu stále OK.

 

Zavrtejte se do toho pomocí Drill Detective

Pokud toužíte po detailnějším obrazu vašeho odkazového profilu, můžete využít šikovný free nástroj linkdetective.com.

Nejprve budete potřebovat CSV soubor z Open Site Exploreru.

Zkontrolujte, že je nastavený na „only external“:

Klikněte na tlačítko „Download CSV“

Zatímco bude SEOMoz dávat report dohromady, přejděte na http://www.linkdetective.com/ a vytvořte si nový projekt (free účty jsou limitovány jedním projektem).

Dejte mu výstižný název.

Klikněte na tlačítko „add CSV“

Nahrajte .csv report, který jste si stáhli z OSE.

Program zpracuje data vašich odkazů a ukáže vám report:

 

Pokud uvidíte příliš mnoho odkazů pocházejících z jednoho zdroje, je na čase zvýšit diverzitu vašeho odkazového profilu.

Nyní pojďme na Kapitolu 2: Honba za ideálním odkazem - Jak poznáme jesli je odkaz kvalitní?

Zaujal vás tento článek? Podělte se s námi o váš názor a zanechte nám komentář!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Načítám...