SEO analýza jak ji děláme? Návod na SEO audit webu

SEO analýza

Pomocí SEO analýzy lze zjistit, do jaké míry vaše webové stránky vyhovují algoritmům internetových vyhledávačů (Google, Seznam…). Odhalíte tak většinu předností i nedostatků spojených s pozicemi webu ve vyhledávání, s návštěvností obecně i konverzním poměrem. Jinými slovy jde o audit konkurenceschopnosti na poli online podnikání.

Analýza SEO je nedílnou součástí celku zvaného jednoduše SEO, který má za úkol web optimalizovat pro vyhledávače (aby byl web dohledatelný – nejlépe na první stránce výsledků vyhledávání).

Smysl SEO Analýzy

  • Identifikace příčin nízké návštěvnosti
  • Identifikace problémů spojených s nízkou konverzí
  • Identifikace příčin poklesu či stagnace pozic ve výsledcích vyhledávání
 

Co zahrnuje naše analýza webových stránek

  • Analýza webu
    • On-page faktory
      • Struktura webu
      • Kvantita a kvalita obsahu
      • Funkce a pluginy
      • Výskyt klíčových slov
      • Vnitřní odkazování a rozložení autority na webu
      • Rychlost načítání stránek
      • Kódování, CSS a JS
      • Meta Tagy, Alt Tagy a další nastavení
    • Off-page faktory
      • Odkazový profil
        • Kvantita
        • Kvalita
        • Relevance
      • Srovnávače zboží / služeb
  • Analýza produktu
    • Charakteristiky
    • Obchodní strategie
    • Cílová skupina
  • Analýza klíčových slov
    • Relevance
    • Průměrná měsíční vyhledávání
    • Našeptávače
    • Trendy
  • Analýza konkurentů
    • Analýza konkurenčních výhod a slabin po stránce SEO
      • Analýza webu
      • Analýza odkazového profilu

Výhody profesionálního SEO auditu

K provedení podrobné analýzy webu jsou zapotřebí odborné znalosti a zkušenosti, aktuální přehled o problematice SEO a speciální webové nástroje. Nezkušený správce webu by nad analýzou webových stránek z hlediska SEO strávil i několik týdnů, či měsíců. Výsledek by navíc nemusel být zcela korektní a většina lidí by netušila, co znamená a jak s ním mají naložit.

Algoritmy internetových vyhledávačů se neustále vyvíjejí, a proto je vždy lepší přenechat tento proces na odbornících, kteří se aktivně angažují v oboru a vědí, jakým způsobem postupovat, jakým dílčím výsledků SEO analýzy přikládat malý či velký význam, jak vypracovat plán změn a jak jej implementovat.

Jak je již uvedeno výše, důvodů k častému vyhodnocování přehledu o vnitřním nastavení webu a jeho efektivitě (a následné optimalizaci) je hned několik. Firmy a podnikatelé, kterým mají jejich webové stránky vydělávat peníze, si proto obvykle nechávají vést SEO správu od profesionálů.

Takové URL by mělo být snadno čitelné a v ideálním případě by mělo obsahovat hlavní klíčové slovo popisující obsah stránky. Pokud píšete například o svatbách, vaše adresa URL může vypadat takto: https://vasestranky.com/svatby.
Klíčové slovo má vysokou konkurenci, pokud je často vyhledané a současně na něj cílí mnoho konkurentů v oboru.
Nejprve se zkuste zamyslet nad tím, co vaše publikum hledá, identifikujte nejkonkurenčnější klíčová slova a od nich sestupte níže až k tzv. long-tail klíčovým slovům, který mají konkurenci nižší. Pokud si nevíte rady, použijte některý z analytických nástrojů pro výzkum klíčových slov.
Záleží na tom – na jedné straně je SEO zajímavým oborem, kde se stále učíte něco nového a děláte něco jiného. Na druhou stranu, i zde existuje spousta monotónních a nezáživných úkolů, které je prostě potřeba udělat. Stejně jako v jakékoli jiné práci.
Z SEO může těžit téměř každé odvětví, ale mezi nejběžnějšími jsou reality, bary a restaurace, zábavní podniky, poskytovatelé lékařské péče a mnoho dalších – koneckonců, kdo by se nechtěl ve výsledcích vyhledávání umisťovat lépe?
Chcete zjistit, jak profesionálně optimalizovat váš web?

Analýzu pro vás vyhotovíme již během 10-14 pracovních dnů!

Těm, kteří se s námi rozhodnou navázat dlouhodobou spolupráci v rámci našich SEO služeb, poskytujeme SEO analýzu zcela zdarma!