Tvorba E-shopů

  • OPTIMALIZACE PRO VYHLEDÁVAČE
  • RESPONZIVNÍ DESIGN
  • RYCHLÉ NAČÍTÁNÍ
  • DOMÉNA, HOSTING A 1 ROK ZÁKLADNÍ PODPORY ZDARMA

 

UDĚLÁME VÁM MODERNÍ E-SHOP NA MÍRU

ZAJISTÍME PRO VÁS TEXTY I FOTKY ČI OBRÁZKY

ON-PAGE SEO ZAHRNUTO V CENĚ

Tvorbou e-shopu neboli internetového obchodu je myšlena tvorba webové stránky, na které mají návštěvníci možnost prohlížet zboží a v případě zájmu ho také rovnou zakoupit – zaplatit za něj a nechat si ho poslat na libovolnou adresu, nebo jej zarezervovat na prodejně.

Veliké množství firem dokáže díky jejich online obchodům úspěšně fungovat i bez jediné fyzické prodejny, pouze z dodacího skladu. Online obchodů však využívají i firmy s mnoha fyzickými prodejnami a centrálami, protože dnes přes internet hledá zboží naprostá většina z nás.

Cílem e-shopu je umožnit návštěvníkovi pohodlnou orientaci na webu a rychlé, nenáročné uskutečnění nákupu. Kromě poměru ceny a kvality se lidé při výběru mezi konkurenty řídí i těmito aspekty.

Kromě obsahu a struktury jsou proto velmi důležité právě funkce, kterými e-shop disponuje. Například možnosti filtrace zboží dle ceny, dostupnosti a dílčích atributů. V zásadě jde opět o pohodlí a rychlost při pohybu na webu a nákup zboží.

Podmínkou úspěchu je propracovaná struktura vybudovaná na klíčových slovech, která umožňuje systematický, snadno pochopitelný pohyb na webu. Správně vytvořený online obchod má mít pro každý jednotlivý produkt svoji vlastní stránku, na které by měly být fotografie či obrázky a podrobné parametry a informace o produktu, výrobci a ceně.

Každá z těchto „produktových“ stránek se musí nacházet v příslušné obecné kategorii, která případně náleží dalším, ještě více obecnějším kategoriím.

 

Pro tvorbu e-shopu je potřeba dohodnout:

  • Strukturu celého webu
  • Funkce
  • Obsah
  • Design

 

Vytvořit e-shop, nebo klasickou prezentaci?

Odpověď na tuto otázku závisí na charakteru zboží. Jedná-li se o prodej na míru šitého oblečení, e-shop by pro tento účel nedával příliš veliký smysl.

Na druhou stranu se hranice neustále posouvají a za poslední léta se setkáváme dokonce i s online obchody pro rozvážku potravin, nad kterými by ještě před pár lety mnozí kroutili hlavou.

 

Výhody založení e-shopu

Hlavní výhodou pro zákazníka je možnost rychlého a pohodlného objednání zboží a vyřízení dopravy na určenou adresu, s možností rychlého uhrazení zboží pomocí online platebních systémů.

Komunikace mezi e-shopem jakožto online prodejnou, skladem a zákazníkem probíhá několikanásobně rychleji, než v případě běžné webové prezentace a komunikace pomocí webových formulářů nebo emailu.

Díky automatizovaným aktualizacím zboží a dat, které je možné brát z mnoha různých zdrojů, mají návštěvníci neustálý přehled o dostupnosti zboží, probíhajících slevách, cenách za dopravu u různých dopravců apod.

Pakliže existuje cílová skupina lidí, kteří by toto pohodlí dokázali ocenit, neexistuje důvod, proč dát přednost obyčejné prezentaci před e-shopem.

Další výhodou e-shopu je možnost přidat vaše zboží do tzv. srovnávačů zboží, která dokáží návštěvníkům ukázat nabídky neomezeného počtu různých obchodů najednou.

V neposlední řadě stojí za zmínku také bannerová propagace zboží pomocí xml feedu. Zjednodušeně řečeno jde o poskytnutí přístupu k informacím o zboží jinému webu, který pomocí nich na svých stránkách sám vytváří reklamní bannery s odkazem.

 

Finance a čas

Vytvořit skutečně kvalitní, fungující internetový obchod není jednoduché finančně, ani časově.

Řádově se jedná o několik desítek až stovek tisíc korun. V případě nejlepších globálních e-shopů současnosti jde o miliony eur.

Pro přesnější odhad ceny tvorby a časového rámce je zapotřebí znát veškeré již zmíněné detaily o obsahu, struktuře a funkcích, na základě kterých lze určit objem práce.

Důležité je uvědomit si, že tvorba webových stránek by nikdy neměla skončit – vždy je možné přidávat další relevantní obsah na web a vytvářet další stránky, jakožto další zdroje návštěvnosti.

Ani světový lídři se na trhu neobjevili z ničeho nic s webem o několika tisících stránek. Klíčem jejich úspěchu bylo, že s rozvojem a zdokonalováním jejich webu nikdy nepřestali a pravděpodobně ani nepřestanou.

 

Co ovlivňuje cenu e-shopu

1)   STRUKTURA A OBSAH

Určujícím faktorem je struktura webu a jeho obsah. Každá jednotlivá stránka na webu se vytváří manuálně, a proto hraje roli celkový počet všech kategorií, subkategorií a produktových stránek.

A samozřejmě objem a charakter obsahu, který je na tyto stránky potřeba umístit a podle potřeby naformátovat.

 

2)   FUNKCE

Kvalitní šablony disponují možností pro nasazeních velikého množství standardních funkcí, pokud nejsou obsaženy již v základu (tzv. pluginů – něco jako rozšíření), jako například filtrace zboží dle základních atributů atd.

Na ceně se může výrazně podepsat také nestandardní propojení e-shopu s různými na zakázku dělanými účetními programy nebo jinými zdroji pro upload zboží, dat a informací.

A stejně tak se na ceně promítá i zavedení platebních bran a bankovních systémů.

I do zakoupené šablony se dají „doprogramovat“ originální funkce a systémy vytvořené na míru, které se však mohou prodražit podle jejich složitosti.

 

3)   DESIGN

První věcí, která má přímý vliv na cenu, je použití šablony, nebo vytvoření celého e-shopu od nuly.

Koupení a upravení šablony (okolo 70$) je nejen levnější, ale také rychlejší. Jednotlivé prvky a elementy v designu je po jejím zakoupení a nasazení možné upravovat, nahrazovat nebo úplně odstranit. I v tomto případě jde do značné míry docílit originálního vzhledu.

Druhá varianta bývá výrazně nákladnější a tvorba obvykle trvá v řádu několika měsíců. Nedílnou součástí tvorby je neustálé testování a úpravy. Důvodem, proč jí zvolit, je buď zcela unikátní design nebo veliké množství nadstandardních nebo zcela originálních funkcí, které běžná šablona nedokáže napodobit.

 

4)   OPTIMALIZACE A RESPONZIVITA

Myslet na optimalizaci pro vyhledávače (SEO) je nezbytné již při plánování struktury a obsahu e-shopu.

Pokud se mají stránky zobrazovat ve výsledcích vyhledávání při zadání klíčových slov (slov nebo frází, podle kterých lidé hledají kategorie zboží, specifické zboží nebo informace o něm), je jim zapotřebí podřídit celou strukturu (názvy kategorií, subkategorií a produktových stránek), webový obsah (především nadpisy a text) a také mnohá nastavení, mezi která patří například meta tagy a alt tagy, názvy URL atd.

Bez responzivního designu se dnes neobejdou žádné webové stránky. V průměru více než polovina všech návštěv webových stránek je realizována pomocí mobilního zařízení nebo tabletu. Pakliže se webový obsah, prvky a elementy nedokáží adekvátně přizpůsobit odlišným rozlišením obrazovky, vzniká vysoká pravděpodobnost, že návštěvník stránku rychle opustí kvůli značném nepohodlí při interakci a pohybu po webu.

Je možné, že si u některých agentur či jednotlivců budete muset za tato nepostradatelná nastavení připlatit něco navíc. U nás vám něco takového nehrozí – vše je zahrnuto v základní ceně.

 

Čas a průběh tvorby

V závislosti na níže uvedených etapách trvá vytvoření první verze fungujícího e-shopu od jednoho až do několika měsíců.

Realizace e-shopu probíhá na etapy:

  • Nejprve je potřeba vytvořit základní prostředí a zavést všechny funkce
  • Funkce je nutné otestovat ze všech možných úhlů
  • Následně se doladí všechny nedostatky
  • Jakmile web technicky funguje, jak má, začíná se pracovat na jeho obsahu a vzhledu
  • Periodické přidávání dalšího obsahu a zavádění nových funkcí + úprava stávajícího obsahu a funkcí

 

 

Nejste si jisti ohledně toho, jak by měla vypadat struktura a obsah nebo jakými funkcemi by měl váš e-shop disponovat?

Rádi pro vás vytvoříme perfektní e-shop optimalizovaný pro vyhledávače!

ZA ZEPTÁNÍ NIC NEDÁTE!

Během 24 hodin vás kontaktujeme a sestavíme pro vás individuální plán propagace nebo tvorby webu.

Tvorba webových stránek
SEO
SMM
PPC

KONTAKTUJTE NÁS

Praha, Pod pekárnami 245/10 | Topranker.cz s.r.o. | IČ: 05395046