Z nuly na 110 tisíc fanoušků na Instagramu za 5 měsíců: Příběh vzestupu Foundru

Z nuly na 110 tisíc fanoušků na Instagramu za 5 měsíců: Příběh vzestupu Foundru

7 min čtení

Stuart McKeown

Pokud zrovna začínáte na Instagramu, může se to zdát jako nadlidský úkol, soutěžit v popularitě se známými značkami a uživateli, kteří již mají loajální publikum. Nedávno jsem se setkal s Nathanem Chanem, který žije v Melbourne a byl jedním ze spoluzakladatelů magazínu pro podnikatele Foundr. Mluvili jsme spolu už několik hodin, když mě zaujalo jedno konkrétní téma.

 

Nathan začal sdílet obrázky z Foundr Magazine na Instagramu v listopadu 2014. V dubnu 2015 měl tento účet už:

  • 111 tisíc fanoušků
  • 777 příspěvků (5,18 za den)
  • 1,43 milionu lajků (1800 na příspěvek)
  • 61 tisíc komentářů (78 na příspěvek)
  • 20 tisíc unikátních kliků za měsíc

Zapůsobilo na mě, jak moc a jak rychle dokázal Foundr rozšířit řady svých fanoušků na Instagramu a proměnit svůj účet na této sociální síť v důležitou součást své marketingové strategie.

 

Z nuly na 110 tisíc fanoušků na Instagramu za 5 měsíců: Příběh vzestupu Foundru

Jak rozšířit počet fanoušků na Instagramu

 

“Podívejte se, jak přesně @foundrmag zvládl získat 111 tisíc fanoušků za pouhých 5 měsíců”

 

Ponořme se do konkrétních způsobů, jakými Nathan proměnil Instagram v efektivní nástroj svého byznysu.

Poznejte, co vaše publikum chce na Instagramu vidět

 

Nathan věděl, že chce Instagram využít, ale nejdříve bylo nutné porozumět cílovému publiku a zjistit, jaký obsah by byl pro ně nejzajímavější. To je často ta největší překážka a velká spousta firem sdílí všechno, co je napadne. Nathanův nápad byl jednoduchý. Vytvořit silná motta, se kterými se podnikatelé a dobrodruzi budou moci ztotožnit. Dát jim inspiraci, kterou potřebují pro budování svých projektů. Vzápětí pak Nathan mohl začít budovat malou komunitu, z nichž se postupně stávali čtenáři a předplatitelé Foundr Magazine.

 

https://www.instagram.com/p/0l71Y8mN9J/

 

Vytrvalost je klíč

 

Váš obsah na Instagramu musí být konzistentní a rozpoznatelný od ostatních. A je potřeba být důsledný v tom, kdy svoji práci sdílíte. Pokud by Nathan sdílel obrázky na Instagramu jednou týdně nebo jednou za pár dní, tak by lidé nevěděli, kdy od něj nový příspěvek čekat.

 

Z nuly na 110 tisíc fanoušků na Instagramu za 5 měsíců: Příběh vzestupu Foundru

Kdy je nejlepší sdílet na Instagramu

 

Místo občasného sdílení Nathan přidává obrázky s motty přibližně čtyřikrát každý den. Výše je možné si prohlédnout, kdy jeho obsah vidí největší počet lidí. Tato strategie může být tvrdá, zejména pokud již existuje hladové publikum neustále toužící po novém příspěvku. Aby to fungovalo, musí Nathan všechno plánovat hodně dopředu, získávat citace a připravovat obrázky pro vydání.

 

https://www.instagram.com/p/BFQFm9eGNyL/

 

Automatické vytváření obrázků

 

Z nuly na 110 tisíc fanoušků na Instagramu za 5 měsíců: Příběh vzestupu Foundru

Wordswag

 

Hlavní aplikace v Nathanově arzenálu se jmenuje Wordswag. Umožňuje nahrát vaše fotografie a vytvořit z nich inspirativní obrázek s textem během několika minut. Wordswag automaticky ukládá vaše fotografie a vy se pak můžete rozhodnout, jakým způsobem je chcete sdílet na Instagramu. Já mám například svoje úložiště fotografií synchronizováno s Dropboxem, takže se moje obrázky objeví napříč všemi mými zařízeními. Tady je příklad příspěvek, který jsem vytvořil pro Facebook.

 

https://www.facebook.com/Gleamapp/photos/a.609803492363118.1073741826.609377439072390/959548760721921/?type=3

 

Používání otázek pro zvýšení zájmu komunity

 

Některé z Nathanových nejvíce oblíbených příspěvků zahrnují komunitu samotnou. Jednou z taktik, které využívají, jsou otázky, tak jako to můžeme vidět níže. Příspěvky s otázkami přilákají až o 300 % více interakce s publikem, než normální obrázky od Foundru.

 

https://www.instagram.com/p/xobEsSGN7I/

 

Zařiďte, aby uživatelé sdíleli obsah s přáteli

 

Další strategií, kterou Nathan využívá, je zvyšování dosahu jeho Instagramu tím, že vyzývá svoje fanoušky, aby sdíleli jeho obsah s přáteli pomocí tagů. Příspěvek viditelný níže je jejich nejúspěšnějším s 1600 komentáři.

https://www.instagram.com/p/zccwIkGN9d/

Klikněte dvakrát, jestli souhlasíte

 

 

Malá taktika, která se Nathanovi vyplácí, je, že vyzve uživatele, aby dvakrát klikli na příspěvek, pokud s ním souhlasí. To je velký důvod, proč Foundr tak rychle získal více než 1,4 milionu lajků. Když se nezeptáte, tak nic nedostanete. Troška smělosti se vyplácí.

 

Pořádání soutěží na Instagramu

 

Nathan pořádá na Instagramu soutěže, kde rozdává předplatné jeho magazínu (to ho nic nestojí). V rámci těchto soutěží Nathan vyzývá svoje fanoušky, aby sdíleli jeho příspěvky s přáteli a poslechli si jeho podcast.

 

 

 

Z nuly na 110 tisíc fanoušků na Instagramu za 5 měsíců: Příběh vzestupu Foundru

Apelujte na emoce

 

https://www.instagram.com/p/yvEqCuGNwP/

 

Nathan využívá obrázky, aby vyvolal ve svém publiku emoce. Každý podnikatel ví, jak těžký to může být úkol, a proto je lepší držet se osvědčených titulků. Zacílit lze na všechny druhy emocí, které vás napadnou. Touha, naděje, hrdost, empatie nebo strach – a další.

 

#Hashtagy v komentářích, ne popisech

Z nuly na 110 tisíc fanoušků na Instagramu za 5 měsíců: Příběh vzestupu Foundru

 

Praxí Nathan zjistil, že popisek obrázku na Instagramu je tak trochu posvátné místo. Proto radí nepoužívat v něm #hashtagy, ale raději napsat promyšlený text. Následně můžete sami okomentovat svůj příspěvek a použít kolik #hashtagů chcete, což bude mít stejný dopad, jako kdybyste je použili v popisku.

 

Používejte emotikony (smajlíky)

Z nuly na 110 tisíc fanoušků na Instagramu za 5 měsíců: Příběh vzestupu Foundru

 

Emotikony lze použít k zacílení pozornosti ke konkrétním částem vašeho popisku. Nathan je používá pro zvýraznění odkazu na stránku o Foundr Magazine (jediný odkaz na Nathanově účtu, který vede mimo Instagram).

 

Přidejte k obrázkům svoji značku

 

Obrázky jsou nejsnadněji sdíleným typem média. V Nathanově případě jde o to, že chce, aby sdílení jeho obsahu pomohlo zlepšit postavení jeho značky. Můžete si všimnout, že ve svých obrázcích Nathan vždy přikládá i značku Foundru. Je možné také přidat zajímavé a snadno zapamatovatelné odkazy, nebo dokonce odkázat na své konkurenty.

 

https://www.instagram.com/p/0zz5eJmN-l/

 

Jak si zajistit či zvýšit příjem pomocí Instagramu

Z nuly na 110 tisíc fanoušků na Instagramu za 5 měsíců: Příběh vzestupu Foundru

 

Konečně se dostáváme k tomu hlavnímu důvodu, proč značky využívají Instagram – zvyšování příjmu. Instagram je v tomto ohledu nesmírně těžká platforma, protože jediný způsob, jak dostat lidi na svoje stránky, je přes odkaz v profilu uživatele (není možné přidávat fungující odkazy přímo do příspěvků) .Nathan tyto nevýhody obrátil ve svůj prospěch. Vytvořil snadno zapamatovatelný, jednoduchý odkaz na svém profilu, který po kliknutí zájemce přesměruje na stránku s nabídkou vzdělávacího kurzu, společně s texty, které napsal. Hodnota, kterou tak rozdává, je neuvěřitelná.

 

Z nuly na 110 tisíc fanoušků na Instagramu za 5 měsíců: Příběh vzestupu Foundru

Instagramová stránka Foundr Magazine posílá přes 20 tisíc uživatelů na výše zmíněný odkaz v profilu, z nichž 45 % se pak stane emailovými předplatiteli. Nathan věří, že používání Instagramu jako zdroje k získávání zákazníků mu pomohlo zvýšit obrat jeho firmy o minimálně šestimístnou částku – a to zcela zdarma, kromě času a snahy.

Překlad https://blog.gleam.io/foundr/

 

Zaujal vás tento článek? Podělte se s námi o váš názor a zanechte nám komentář!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Načítám...