SEO reference: Web Eurobydleni.cz se na nás obrátil s požadavkem o zastavení více než 1 rok trvajícího poklesu návštěvnosti, a o její zvýšení.
Počáteční stav webu
- Web i doména existovaly více než 1 rok.
- Organická návštěvnost: 36 524 různých návštěvníků měsíčně.
- Hodně neindexovaných a prázdných stránek. Duplicitní či nekvalitní obsah na stránkách.
- Spamové vnitřní odkazování s opakujícími se odkazy v rámci 1 stránky. Chybělo funkční vnitřní odkazování, které by pomohlo s růstem prioritních stránek a konkrétních dotazů.
- Neoptimalizované vstupní stránky.
- Chyběly Rich Snippets. Celkově se do té doby nikdo nevěnoval zobrazování webu ve výsledcích vyhledávání.
- Neoptimalizované meta tagy a nadpisy. Navíc také bez informační hodnoty pro uživatele a schopnosti ho upoutat.
- Duplicitní, technické a vyhledávací stránky v indexu.
- Řada chyb v uživatelské přívětivosti webu.
- Na webu chybělo cokoli pro prodloužení doby strávené uživatelem na webu a snižující míru opuštění (jako například návrh dalších podobných nemovitostí).
- Škodící převaha komerčních Anchorů v odkazovém profilu webu.
- Chyběl SSL certifikát.
Naše práce na webu
Provedli jsme analýzu odkazového profilu, klíčových slov, konkurence a také technickou analýzu webu.
Na základě toho jsme jednotlivé chyby a nedostatky rozdělili podle náročnosti jejich řešení. Začali jsme s věcmi, které umožňují s minimálními časovými a finančními náklady dosáhnout maximálních výsledků.
Vyhledávače jsme přiměli indexovat více stránek navržením efektivního algoritmu automatického vnitřního odkazování, odstraněním zbytečných vnitřních odkazů na stránky, které nechceme indexovat, a přidáním kvalitního obsahu na důležité stránky. Stránky začaly obsahem i formou lépe odpovídat dotazům cílových návštěvníků. „Váha“ webu byla rovnoměrně rozprostřena po důležitých vstupních stránkách.
Pro zvýšení míry prokliku z výsledků vyhledávání a pozic jsme optimalizovali meta tagy, přidali jsme rozšiřující označení (vše, co bylo relevantní pro tento projekt) a bread crumbs (drobečková navigace). Meta tagy jsme kromě klíčových slov naplnili také podstatnými informacemi.
Zakázali jsme od indexace technické a duplicitní stránky a celkově jsme optimalizovali crawlingový budget webu. Udělali jsme sitemap (mapu stránek) obsahující pouze důležité vstupní stránky. Technické stránky jsme zakázali od indexu.
Dále:
- Přešli jsme na SSL a rychlejší hostingový server, a zlepšili jsme ukládání do mezipaměti prohlížeče.
- Na webu jsme opravili spoustu chyb. Je třeba dodat, že klient velmi rychle reagoval a aktivně se podílel na všem, na čem bylo třeba, s čímž se setkáváme jen zřídka…
- Vymysleli jsme několik věcí, jak návštěvníka udržet na webu co nejdéle.
- Zlepšili jsme vyhledávání v rámci webu a také zobrazování podobných nemovitostí na stránkách konkrétních nemovitostí. Pokud se v kategorii žádné další nemovitosti nenachází, zobrazí se nemovitosti z příbuzných kategorií. Nyní už návštěvník nevidí žádné prázdné stránky a vždy má mnoho možností pro přechod na další stránky či kategorie.
- Nefunkční odkazy vedoucí na web byly opraveny nebo odstraněny.
S každým měsícem jsme obsazovali lepší pozice pro více a více relevantních klíčových slov. Na grafu níže je vidět, jak rostla návštěvnost i množství klíčových slov, pro která byl web zaindexovaný ve vyhledávání. Data jsou převzata z Ahrefs.
Linkbuilding – odkazování na web
- Neustálé jsme rozšiřovali a diverzifikovali odkazový profil webu.
- Nadbytek komerčních anchorů jsme naředili nekomerčními / bezanchorovými odkazy z fór a blogů.
- Získali jsme množství odkazů ze stejných webů, ze kterých vedou odkazy na konkurenční weby.
- Vytvořili jsme více odkazů z autoritních webů s potřebnými anchory vedoucích na důležité stránky.
- Vytvořili jsme PBN (satelitní síť webů) pro podporu hlavního webu.
- Nefunkční odkazy vedoucí na web jsme opravili nebo jsme je přesměrovali na co nejrelevantnější existující stránky.
Dynamický růst a různorodost odkazujících domén přinesly pozitivní výsledek (převzato z Ahrefs):
Výsledek
Ke dni 28. 2. 2019 se organická návštěvnost webu Eurobydleni.cz vyšplhala na 227 850 návštěvníků za poslední uplynulý měsíc. Jde tedy o nárůst o 523 % za 17 měsíců naší správy SEO.
- Návštěvnost přestala klesat a začala stabilně růst. V současné době jsou tato čísla ještě vyšší.
- S webem jsme v průměru obsadili 10. až 5. pozici v Googlu a Seznamu pro vysoce frekvenční, konkurenční dotazy.
- Snížili jsme objem uživatelů opouštějících stránky.
- Zvýšili jsme průměrné množství návštěvníkem zhlédnutých stránek.
Stále je však na čem pracovat, protože nabídka nemovitostí je v Česku veliká a velmi konkurenční.
Níže uvedený graf návštěvnosti je převzat ze Similarweb.com. Je dle něj evidentní, že největší část návštěvnosti pochází z vyhledávačů (téměř 60 %):
Níže uvedená data jsou rovněž ze Similarweb.com:
Statistika návštěvnosti za posledních 6 měsíců
K 6. měsíci 2019 jsou návštěvností napřed pouze Sreality, Idnes a o malinký kousek ČeskéReality (BezRealitky nepočítáme jako přímou konkurenci):
UPDATE 29.5.2021
Zde je zobrazen postupný růst pozic i pohyb klíčových slov do TOP 3. Jak vidíte, pro aktuálně nejzajímavějších TOP 1000 klíčových slov se klientův web v 95% případů umístil v TOP 10 výsledcích vyhledávání. V 56% případů pak dokonce v TOP 3!
Níže vidíte graf návštěvnosti z organického vyhledávání od 1. 4.2019 do 29.5.2021 – je vidět, že návštěvnost za tu dobu neustále rostla. V daném momentě web registruje 408 tisíc návštěv měsíčně z Google a Seznamu, a to ještě není ani konec měsíce.
Vidíme růst viditelnosti podle Ahrefs. Všimněte si kontinuálního zvýšení celkového počtu klíčových slov, pro něž se web zobrazuje a zároveň zlepšení jejich pozic ve vyhledávání. Ve srovnání s minulým screenshotem z roku 2019 se jedná o 4x nárůst klíčových slov v TOP 3 z 513 na 2136.
Růst odkazujících domén je stále dynamický a plynulý.
Za uplynulou dobu Eurobydlení ještě více zesílilo svoji pozici a nyní je již 4. nejnavštěvovanějším realitním portálem v ČR. Před ním zbývají pouze ti největší hráči jako Bezrealitky, Idnes a Sreality.
Podívejme se ještě trochu na pozice některých vybraných klíčových slov. Vše se samozřejmě den ode dne mění, ale jistě si i tak můžete na základě obrázku obecnou představu o úspěchu naší práce udělat.
Co říká klient
Topranker jsme nakonec zvolili z mnoha důvodů. Ten nejzásadnější byl, že jsme plánu Toprankeru nejvíce věřili. Byli jednoduše schopni pojmenovat problém a nastínit řešení.
Měli jsme jakési svoje interní představy, jak by takováto změna měla vypadat. Spolupráce a starost o SEO vedlo k několikanásobnému zvýšení návštěvnosti přirozenou cestou.
Společnost Topranker splnila naše představy beze zbytku a dokonce je i překročila.
Můžu doporučit všem, kteří to se svým projektem myslí vážně a chtějí ten nejlepší poměr ceny a výkonu.
Neváhejte zjistit, co pro vás dokážeme udělat z hlediska návštěvnosti a konverze. Orientační analýzu a nabídku poskytujeme zdarma!