SEO reference: Oslovil nás majitel únikových her v Ostravě s cílem lokálně propagovat (Ostrava a přilehlé okolí) jeho web EXITDOOR.cz. Správa SEO probíhala pouze 3 měsíce, a to navíc s minimálním možným rozpočtem. Rozhodli jsme se proto zaměřit na méně konkurenční dotazy a základní zlepšení webu, abychom z rozpočtu dostali maximum.
Počáteční stav webu
- Stáří webu: 6 měsíců.
- Organická návštěvnost: 87 unikátních návštěvníků měsíčně.
- Chyběly Rich Snippets i cokoli jiného, co by zlepšilo míru prokliku z výsledků vyhledávání.
- Nevhodné nadpisy a meta tagy bez klíčových slov. Obvykle se jednalo pouze o název stránky.
- Chybělo vnitřní odkazování.
- Dohromady jen 1 vstupní stránka na webu.
- Chyběl SSL certifikát.
- Web měl jen málo kvalitních odkazů, většinou spamových.
- Na stránkách chyběly texty.
- Na webu nebyla možnost platit kartou a nakupovat dárkové vouchery, což byla nevyužitá příležitost vyššího zisku.
- Web se pomalu načítal. Ukládání do mezipaměti prohlížeče bylo špatně nastaveno.
- Obrázky na webu nebyly optimalizovány.
- Na webu nebyl žádný systém pro měření konverzí. Klient neměl tušení, kolik v průměru utratí peněz za 1 konverzi.
- Zbytečné a technické stránky byly zaindexovány.
Naše práce na webu
Náš tým udělal na tomto webu spoustu změn. Identifikovali jsme nedostatky webu, které lze v krátkém čase a s malým úsilím napravit, a které po nápravě přinesou největší výsledky:
- Na základě analýzy klíčových slov jsme optimalizovali existující stránky a vytvořili řadu nových.
- Optimalizovali jsme obrázky.
- Zrychlili jsme načítání stránek a nastavili ukládání do mezipaměti.
- Napsali jsme atraktivní meta tagy obsahující klíčová slova a optimalizovali jsme nadpisy H1.
- Vnitřním odkazováním jsme propojili důležité stránky, abychom zvýšili jejich pozice ve vyhledávání.
- Jako bonus jsme optimalizovali také klientův profil na Google My Business. Maximálně jsme ho vyplnili a vysvětlili jsme klientovi, že je třeba motivovat zákazníky k tomu, aby zanechali zpětnou vazbu na Google mapách.
- Dodělali jsme Rich Snippets (hvězdičky a breadcrumbs), což zvýšilo prokliky ve výsledcích vyhledávání.
- Nastavili jsme měření konverzí podle požadovaných interakcí uživatelů.
- Zbytečnosti a technické stránky jsme zakázali od indexace.
- Vytvořili jsme na webu blog a napsali jsme články o únikových hrách, které jsou postaveny na informačních klíčových slovech.
Linkbuilding – odkazování na web
- Zanalyzovali jsme odkazové profily klientovy konkurence a podařilo se nám najít zajímavé weby pro umístění odkazů.
- Získali jsme pro klienta řadu odkazů ze stejných webů, ze kterých je odkazováno na jeho konkurenci.
- Vytvořili jsme seznam lokálních katalogů / webů pro odkazování.
- Vypracovali jsme plán psaní příspěvků s odkazy na fórech pro naředění odkazového profilu, což také posloužilo jako přímá podpora prodeje.
- Komerční anchor odkazy směřující na web jsme naředili nekomerčními a bezachnorovými odkazy z fór a blogů.
- Vytvořili jsme více autoritních odkazů s potřebnými anchory vedoucích na důležité vstupní stránky stránky.
- Nefunkční odkazy vedoucí na web jsme opravili nebo přesměrovali na jiné funkční stránky webu.
- Na autoritní weby jsme umisťovali tematické články s odkazy na klientův web.
S každým měsícem klientův web lépe rankoval pro více a více relevantních klíčových slov. Na grafech níže je vidět, jak rostla organická návštěvnost i množství klíčových slov, pro která je web viditelný (data jsou převzata z Ahrefs):
Výsledek
- Dne 31. 10. 2018 byla organická návštěvnost webu exitdoor.cz 904 lidí měsíčně za poslední uplynulý měsíc, což je nárůst o 939 % během 12 měsíců.
- Web se umístil mezi prvními 5 pozicemi prakticky pro všechny relevantní, lokální dotazy.
- Je třeba poznamenat, že naše práce na SEO trvala pouze 3 měsíce. Web se dostal nahoru díky značné setrvačnosti výsledného efektu a také kvůli tomu, že konkurence v Ostravě není v tomto odvětví příliš vysoká.
Níže uvedený graf ukazuje, že více než 80 % celkové návštěvnosti webu pochází z vyhledávání. Zdrojem tohoto grafu je Similarweb.com:
Co říká klient
Pak jste na správném místě!
Investovali jsme do zlepšení organických pozic a také optimalizace placených inzerátů a z našeho pohledu dosáhl Topranker těch nejlepších možných výsledků.
A to navíc za velmi rozumné peníze a na výsledky jsme nemuseli čekat dlouho.
Je to ten typ spolupráce, kdy jste si naprosto jistí, že se vám investované prostředky vrátí v maximální možné míře.