Náš slovníček vás seznámí se základy SEO a nejčastěji užívanými pojmy a zkratkami v internetovém marketingu.
Výměna odkazů
Výměnou odkazů je myšlena výměna zpětných odkazů mezi partnery, kteří jsou zároveň provozovateli webových stránek. Navíc jde o významnou techniku získávání odkazů v rámci linkbuildingu. Proč je důležitá? V první řadě má pozitivní dopad na růst návštěvnosti ...
Anchor / anchor text
Jedná se obvykle o kratší text, který je tvořen formou hypertextového odkazu a přesměruje uživatele na nějakou stránku nebo její konkrétní část. Jak poznám anchor text? Nemusí jít jen o hypertextový odkaz ve formě slova, ...
Konverzní poměr
Konverzní poměr je číslo vyjadřující poměr celkového objemu návštěvníků webu vůči konverzím (situacím, kdy návštěvník udělal požadovanou akci). Zároveň se jedná o klíčovou metodiku měření výsledků internetového marketingu. Odkrývá slabá i silná místa webu, odhaluje ...
Klíčové slovo
Klíčová slova chápeme pro potřeby internetového marketingu jako výrazy ve funkci dotazů, které uživatelé zadávají do vyhledávačů (Google, Seznam aj.). Mohou být jednoslovné, můžou však sestávat i z kombinací několika slov, čísel nebo znaků. Klíčová ...
Interní odkaz
Interní odkazy potkáváme téměř na každé webové stránce. Jedná se totiž o druh přesměrování do jiné části webu. Přesným opakem je tzv. externí odkaz, který nás přesune na úplně jiné webové stránky (jinou doménu). Tento ...
Black hat SEO (černý klobouk)
Black hat SEO patří mezi praktiky, jejichž cílem je zvýšit umístění webové stránky ve výsledcích vyhledávání, avšak za pomoci vyhledávači zakázaných technik. Mezi tyto zakázané techniky patří například: keyword stuffing neboli tapetování klíčovými slovy – ...