Možná si říkáte: "Co je na online reklamě tak složitého... ?" V případě systému Pay Per Click reklamy je celý systém nastavený trochu jinak, než byste možná očekávali. Přeloženo do českého jazyka to znamená „Platit Za Kliknutí“. Za reklamu platíte tedy pouze v případě, kdy byl na vaše stránky pomocí ní přiveden člověk. Jinými slovy platíte za každé kliknutí, nikoli na bázi paušálu za umístění.

 

Co je potřeba udělat pro úspěšnou PPC kampaň?

Tak jako je tomu u všech aspektů podnikání, i na PPC propagaci je možné vydělat pouze tehdy, pokud jí provádíte správně.

Ve skutečnosti je do ní velice lehké investovat bez jakékoli návratnosti. K úspěšnosti PPC kampaně jsou za potřebí určité znalosti nejen ohledně základního fungování a principů internetu, ale také ohledně SEO optimalizace a chování lidí na internetu.

V první řade je potřeba důkladně analyzovat produkt a všechna jeho specifika, ale také konkurenci. Následně je nezbytné zjistit, jakými způsoby lidé hledají stejný či podobný produkt na internetu - pod jakými klíčovými slovy a frázemi jej hledají. I v rámci samotné vyhledávanosti určitých dotazů (klíčových slov a frází) totiž existuje "konkurenčnost", hovoříme-li o PPC kampaních.

PPC kampaně fungují tak, aby se lidem zobrazovaly na viditelných pozicích při zadání odpovídajících klíčových slov - na začátku a na konci stránek s výsledky vyhledávání.

Možná si říkáte, že tedy akorát stačí zacílit na nejvyhledávanější slova a fráze spojená s vaším produktem. Výběr adekvátních klíčových slov však není tak jednoduchá záležitost, jak by se mohlo zdát. Čím vyšší je průměrná měsíční vyhledávanost konkrétního klíčového slova či fráze, tím více peněz vás bude stát kliknutí na vaši PPC reklamu.

Jednoduchý příklad:

Jste-li majitelem kadeřnictví v Kladně, cílit na dotaz „prodlužování vlasů“ by vám pravděpodobně nepřivedlo příliš nových zákazníků a zcela určitě by taková PPC kampaň prodělávala vaše peníze. Jinými slovy, lidé by na vaši reklamu klikali v domnění, že pod ní naleznou zcela jiný obsah.

Je proto velmi důležité vše cílit na konkretizovanější dotazy, aby vám PPC reklama vodila pouze ty, kteří jsou vašimi skutečnými potenciálními zákazníky.

Volba klíčových slov se odvíjí od tematiky vašich produktů, od rozsahu vaší působnosti na trhu a množství a síly vaší konkurence. Cílit na méně konkurenční klíčová slova, než na jaká cílí vaši konkurenti, může být v některých případech daleko efektivnější a výdělečnější.

Nastavit efektivní PPC kampaň vyžaduje odborné analýzy a zohlednění mnoha vnitřních i vnějších faktorů konkrétního projektu.

Důležitými vnějšími faktory mohou být například: sezónnost produktu, proměnlivé trendové tendence, změny internetového vyhledávání, příchod konkurenčního či příbuzného zboží na trh apod. Proto je nezbytné PPC kampaň neustále aktualizovat a přizpůsobovat.

Proč investovat do PPC kampaně?

Bez profesionální PPC kampaně se dnes obejde jen málokterá firma. Kdo by si nepřál objevit se na přední pozici vyhledávání tak jednoduchým způsobem, jako je právě tento.

Množství lidí, které můžete pomocí PPC reklamy v jeden okamžik oslovit, v sobě skrývá obrovský potenciál, který nelze popřít.

Díky tomuto systému má každá investovaná koruna daleko větší šanci na své zúročení, než je tomu u běžných paušálních reklam. Výsledkem je vyšší návštěvnost webu, vyšší konverzní poměr a tedy i vyšší zisky.

Kvalitní, poutavá PPC kampaň působí důvěryhodně. Lidé jí mohou vnímat jako projev aktivního rozvoje firmy a proto na ně vaše investice do reklamy udělá dobrý dojem.

 

Co pro vás můžeme udělat?

  • Analýza tematiky a produktu
  • Analýza konkurence
  • Analýza vyhledávání klíčových slov
  • Nastavení a vedení efektivní PPC kampaně

Začněte s námi propagovat váš web!

Profesionální PPC kampaň na míru, která bude na váš web vodit mnoho potenciálních zákazníků!