CO JE TO AMBIENT MARKETING

    Jde o druh marketingu, který pro oslovení dané cílové skupiny využívá originální a netradiční reklamní formáty nebo ad-hoc média. Ambient marketing spadá pod tzv. guerilla marketing a je založený na humoru, interaktivitě, zábavě a překvapení. Svou pozornost věnuje nejen značce, ale klade důraz na reklamní nosiče, které jsou neobvyklé. První zmínky o tomto druhu marketingu byly použity agenturou Concor Advertising roku 1996, jejíž specializací jsou outdoorové reklamy a kampaně.

     

    Pro ambient marketing lze využívat:

    • tiskové reklamy
    • televizní reklamy
    • reklamní plakáty
    • billboardy

    Pracuje s ambientními médii, která umí snadno přilákat pozornost a vzbudit zvědavost okolo značky, která je umístěná na dané reklamě, případně vyvolat i diskuzi.

     

    Mezi znaky ambientních reklam patří:

    • netradiční umístění
    • originální provedení
    • správné načasování
    • virální efekt

     

    Cílovou skupinou jsou převážně mladí lidé a tak se velmi často používá např. u škol, na studentských akcích, festivalech, v kinech, barech či diskotékách, kdy jsou reklamy umisťovány na toalety, dveře, zdi nebo podlahy.

    Důležitým cílem ambientních médií je jejich působení na člověka tak, aby došlo ke sdílení reklamy mezi lidmi mimo jejich domov neboli out-of-home. Příkladem může být reklama na podlaze v metru či tramvaji.

    Dále sem patří reklamy na zadních stranách vstupenek do kina, na madlech nákupních vozíků, 3D obrazy na sloupech nebo obrazy na projekčních plochách.

    Ambientní marketing s sebou však nese i nevýhody, kterými jsou vysoká cena, obtížné zasažení cílové skupiny a limit zprávy, kterou má daná reklama předat, a proto se v některých zemích tento druh marketingu příliš nevyskytuje.

    ONLINE MARKETINGOVÍ EXPERTI K VAŠIM SLUŽBÁM

    Potřebujete vytvořit skvělé webové stránky, zvýšit návštěvnost či konverzi, nebo se třeba jenom na něco zeptat? Rádi vám poradíme a pomůžeme!

    KONTAKTUJTE NÁS

    Praha, Pod pekárnami 245/10 | Topranker.cz s.r.o. | IČ: 05395046