Zkratka FAQ (z anglického Frequently Asked Questions) znamená doslova „často kladené dotazy“. Jak už název napovídá, jedná se o seznam nejčastějších otázek a odpovědí k dané problematice.
Tento termín se začal používat v internetových diskuzích, kde neustálé opakování stejných otázek nově příchozími diskutujícími působilo rušivě. Snaha udržet plynulost a úroveň vedla posléze správce diskuze k vypracování seznamu nejčastějších otázek s podrobnými odpověďmi. Od té doby se považuje za nezdvořilé klást v diskuzi otázku, která je zahrnutá v FAQ.
Dnes se FAQ rozšířily nejen na jiné druhy webů (např. jako součást nápovědy), ale i mimo internet (např. do návodů k použití).
Kromě informační hodnoty pro uživatele mají FAQ využití i v SEO. Nabízí prostor pro přirozené začlenění velkého počtu klíčových slov (a to i nespisovných, nepřesných nebo zkomolených, která se jinam na stránky nehodí). Kromě toho u návštěvníka zvyšují důvěryhodnost webu – každý ocení, když nalezne odpověď na svou otázku dřív, než ji musel položit.
Online marketingoví experti k vašim službám
Další definice pojmů