Jak dostat web s minimální návštěvností a nízkou viditelností ve vyhledávačích do středu pozornosti a získat mu více než desetinásobek návštěv měsíčně? Přečtěte si následující případovou studii, kde prozradíme recept naší SEO agentury na online úspěch.
Náš klient
Klient je provozovatelem soukromé kliniky plastické a estetické chirurgie, jejíž nabídka zahrnuje celou řadu estetických zákroků. Aby konkrétnímu zákroku transplantace vlasů udělal větší reklamu na internetu, vytvořil pro něj speciální web. Ten mu však zpočátku přinášel jen málo návštěv a ještě méně objednávek.
Proto si klient najal nás jako SEO konzultanty s cílem tuto situaci zvrátit.
Náš plán pro zákazníkův web
Hned na začátku bylo jasné, že bude v první řadě třeba optimalizovat a dotvořit vstupní stránky pro komerční dotazy.
Transplantace vlasů jsou ovšem téma nesmírně bohaté na informační dotaz; tudíž by bylo chybou neoslovit i široké publikum, které se chce o problematice dozvědět více.
Při tvorbě obsahu jsme se proto rozhodli zaměřit jak na stránky samotných služeb, tak na psaní článků do blogu. Takových, které budou informovat o tématech transplantace vlasů, ztráty vlasů a vlasového zdraví ve větším detailu.
Vytvořený obsah je ale obvykle nutné zviditelnit kvalitními zpětnými odkazy. Málokterá SEO kampaň se proto obejde bez linkbuildingu.
Skutečnost, že na kvalitním obsahu a odkazech stojí SEO, není žádná novinka. Jaký typ obsahu a jaké odkazy ovšem bude klientův web potřebovat? A jaké pořadí prací přinese nejlepší výsledky? To bylo možné určit teprve po vypracování příslušného SEO strategického plánu, s nímž úspěch celé kampaně stojí a padá.
Pro každou fázi má naše agentura vlastní sadu procesů, zvaných sprinty. Projekt obvykle zahajuje strategický sprint. Ten určí směr pro dva sprinty následující, a sice obsahový a odkazový.
Klienta jsme seznámili s optimálním postupem a doporučili začít strategickým sprintem. Po jeho souhlasu jsme se dali do práce.
A to i bez potřeby uzavírat dlouhodobou smlouvu? Pak se objednejte na naši bezplatnou konzultaci, z níž si odnesete jasnou představu o tom, co váš web potřebuje pro lepší výsledky.
Průběh optimalizace
Strategický plán
Počáteční analýza
Naši práci zahajujeme takzvaným strategickým sprintem, který pokládá základy pro sprinty další. Samotný strategický sprint začínal analýzou klientova webu. Při ní jsme zjišťovali, zda nejsou na webu prvky, které by vyhledávačům bránily v procházení stránek, analyzovali jsme výskyt klíčových slov na stránkách a také to, zda mají tyto stránky vhodný obsah.
Provedli jsme také analýzu konkurenčních webů, abychom zjistili, kde je pro klientův web ještě potenciál ke zlepšení.
Náprava technických chyb
V rámci prvotní analýzy většinou narazíme na řadu technických nedostatků, které web má. Rovněž jejich náprava byla součástí tohoto strategického sprintu. Získali jsme tak jistotu, že nebudou brzdit naši další práci.
Návrh dalšího postupu
Díky analýze jsme získali veškerá potřebná data k navržení dalšího plánu práce na obsahu i zpětných odkazech. Klient s navrženým plánem souhlasil a rozhodl se přenechat jeho uskutečnění na nás. Nic už tedy nebránilo v zahájení dalšího z našich sprintů.
Tvorba obsahu
Obsahová analýza
Základní analýzu obsahu děláme již při strategickém sprintu. Opravdu podrobně se na obsah zaměřujeme při sprintu obsahovém. Také zde jsme zkoumali obsah stránek z různých úhlů – nakolik je přínosný, informativní, přesvědčivý, zda má správný formát a jaká klíčová slova obsahuje.
Srovnání klíčových slov
Klíčová slova na klientových stránkách jsme porovnali s klíčovými slovy na stránkách konkurentů. Objevili jsme takřadu slov se zajímavým obsahovým potenciálem, která na klientově webu dosud chyběla.
Plán tvorby obsahu
Díky předchozím analýzám klíčových slov jsme vytvořili plán pro vytváření dalšího obsahu. Tento plán obsahoval podrobná zadání určující jaký typ obsahu psát, jaká klíčová slova použít, a v jaké posloupnosti obsah vytvářet pro maximální efekt.
Psaní textů
Podle plánu jsme se následně pustili do tvorby příslušných textů. Zaměřili jsme se na texty nejen komerčního charakteru pro stránky služeb, ale i na texty informační, abychom pokryli dotazy napříč marketingovým trychtýřem.
Obsahový sprint jsme ještě několikrát opakovali, abychom dosáhli maximálního pokrytí obsahu.
Linkbuilding
Budování zpětných odkazů
Kvalitní zpětné odkazy jsou pro efektivní propagaci stránek prakticky nezbytné. Pro klientovy stránky jsme identifikovali řadu autoritních webů, kam by bylo možné umisťovat příslušné odkazy. Vytvořili jsme sérii tematických článků s příslušným odkazem a vyjednali jejich umístění na těchto autoritních webech. Tím stoupla i autorita stránek klienta.
Také budování zpětných odkazů jsme rozložili do více sprintů pro maximální výsledky.
Nechte si od nás představit řešení, které vám přinese výsledky i bez dlouhodobé smlouvy. 30 minut bezplatné konzultace s naším SEO specialistou a budete mít jasno, jestli je naše nabídka pro vás ta pravá.
K čemu to celé vedlo?
Výsledky našich SEO služeb začaly být zanedlouho viditelné a v čase jejich účinek rostl ještě více, jak se můžete přesvědčit z níže uvedených dat.
Klientovy stránky začaly konečně plnit účel, k němuž byly vytvořeny – generovat objednávky v důsledku zvýšení návštěvnosti stránek ze strany cílové skupiny a lepší viditelnosti ve vyhledávačích.
Takto se vyvíjela organická návštěvnost (převzato z Ahrefs)
Výsledné pozice dle Collabimu
Implementace tzv. rich snippets pomohla zviditelnit web ve výsledcích vyhledávání
Rozdělení pozic v Googlu pro klíčová slova z našeho sémantického jádra
Rozdělení pozic v Seznamu pro klíčová slova z našeho sémantického jádra
Vývoj organické návštěvnosti dle Google Analytics
Meziroční srovnání pozic klíčových slov v Googlu
Další doklad toho, jak rich snippets pomáhají k lepší viditelnosti stránek ve vyhledávačích
Screenshot pozic převzatý z Ahrefs
Věnujte nám 30 minut svého času. Tolik zabere bezplatná konzultace, při níž probereme váš projekt a strategii webové optimalizace, která vám přinese vyšší růst i zisky!