Při prvním pohledu na tento web se může zdát, že se jedná o jedinou vstupní stránku, pro níž jsme vzali všechny Top dotazy za 6 měsíců od nuly. Ve skutečnosti ale existuje řada podstránek, které jsou podobnými kopiemi této hlavní stránky.
Jak to celé bylo
Klient si přál obsadit Top pro všechny dotazy související s nákupem automobilů v České republice. Za tímto účelem jsme vytvořili webové stránky a začali s propagací.
Aby se návštěvníci mohli co nejúčinněji měnit v objednávající klienty, rozhodli jsme se vytvořit jednu vstupní stránku jako vzor. Zároveň tak bylo možné šetřit na tvorbě webových stránek.
Vytvořili jsme co nejjednodušší stránku, jejímž cílem je udělat z návštěvníka webu klienta.
Pro zvýšení konverzí byla vytvořena „kalkulačka nákladů na auto“, aby si potenciální klient mohl zažádat o výpočet nákladů na své auto.
Práce na webu
Za účelem propagace jsme zkopírovali již vytvořenou vstupní stránku a změnili jsme obsah pro důležité skupiny klíčových slov. Pro tyto samostatné stránky jsme stejně jako pro tu hlavní získávali externí odkazy
Také uvnitř webu samotného jsme odkazovali na stránky, které jsme potřebovali, pomocí správných klíčových slov.
Postupně jsme pokryli téměř vše, co bylo relevantní pro klientovu niku.
Například:
- Města
- Automobilové značky
- Typy výkupů automobilů
- Likvidace automobilů
- Na náhradní díly atd.
Samozřejmě existuje stále ještě dost dotazů (například informačních), které lze dostat výše nebo je obecně pokrýt. Jak ale bylo zmíněno na začátku, propagace trvala pouze 6 měsíců a za tu dobu nelze zkrátka stihnout vše.
Pracovali jsme také na tzv. featured snippets, aby byl web ve výsledcích vyhledávání co nejvíce viditelný:
U stránek se dokonce objevily sitelinky:
Odkazy a linkbuilding
Plán dynamického získávání odkazů se neustále implementuje.
Úkolem bylo rozředit seznam anchor odkazů pomocí neanchorových odkazů z fór a blogů.
Pro propagované stránky jsme zajistili silnější odkazy s nezbytnými komerčními anchory.
Z odkazových profilů konkurence byly vybrány ty nejlepší odkazy a linkbuilderům byl zadán úkol tyto odkazy získat. Ve výsledku jsme pro klienta zajistili řadu odkazů ze stejných stránek, které odkazují na konkurenci.
Screenshot z Ahrefs ukazujíce vzestup odkazujících domén. Hladká dynamika růstu rozhodně pozitivně ovlivnila celkový výsledek.
Screenshot vývoje organické návštěvnosti z Google Analytics celý obrázek dále dokresluje.
Takto vypadala situace ohledně klíčových slov na Googlu
A toto je rozdělení pozic v rámci našeho sémantického jádra
Organický růst návštěvnosti podle Ahrefs.
Jaká byla situace, pokud jde o pozice klíčových slov na Seznamu?
Takto vypadala distribuce pozic stránek na Seznamu.
Zlepšíme výkonnost i vašeho webu
Neváhejte zjistit, co pro vás dokážeme udělat z hlediska návštěvnosti a konverze. Orientační analýzu a nabídku poskytujeme zdarma!