Tento pojem je latinského původu (algorithmus). Obecně lze říci, že jde o pravidla, která je třeba dodržovat při výpočtech nebo jiných operacích, za účelem vyřešení daného problému. Pro snadnější pochopení si algoritmus lze představit jako manuál na sestavení skříně. Manuál se skládá z jednotlivých, podrobných kroků, které nám pomůžou sestavit hotový kus nábytku (neboli vyřešit nějaký problém).
Algoritmus a online marketing
S tímto pojmem se nejvíce setkáváme v programování, tudíž souvisí i s vytvářením webu. Důležitou roli však hraje i v online marketingu, konkrétně u SEO (optimalizace pro vyhledávače). V této oblasti bývá označován jako „vyhledávací algoritmus“. Zjednodušeně můžeme říci, že jde o tzv. roboty, kteří vyhodnocují daný web. Výsledky jsou pak zpracovány a weby jsou zobrazeny v určitém logickém pořadí, které určuje jejich relevantnost, autorita a důvěryhodnost.
Cíl
Cílem dobrého vyhledávacího algoritmu je na základě klíčových slov poskytnout uživateli co nejlepší a nejpřesnější výsledek vyhledávání.
Jaké algoritmy vyhledávač používá
Odpověď na tuto otázku je velkým tajemstvím. Třeba samotný Google je tvrdým oříškem jak pro provozovatele webu, tak i specialisty v této oblasti, kteří se je snaží již několik let marně rozluštit. Jak Seznam, tak i Google stále pracují na zlepšování svých algoritmů, a proto je také velmi často mění. Jejich účelem je poskytnout uživatelům co nejpřesnější výsledky pro jejich dotazování.
Ochrana proti robotům
Aby bylo zabráněno rozluštění algoritmů, existují různé „obranné“ mechanismy. Nejednou jsme se každý z nás při brouzdání na internetu setkali s ikonou „Nejsem robot“ nebo jinými CAPTCHA nástroji, které rozeznávají skutečné uživatele od robotů. Právě za pomocí tohoto nástroje se snaží weby bránit proti „odcizení“ jejich vzorce.
Cíle SEO
SEO se snaží algoritmy zkoumat a rozpoznávat tak. Poznatky pak následně využívá pro své vlastní potřeby optimalizací pro vyhledávače.
Online marketingoví experti k vašim službám
Další definice pojmů