CO JE TO BRANDING

CO JE TO BRANDING

Pojem branding označuje techniky a aktivity, pomocí kterých budujeme a posilujeme svou vlastní kvalitní značku a udržujeme její jméno. Mohli bychom sem zařadit výběr názvu značky, jejího loga, sloganu, tvorba hodnot a prezentace brandu, způsoby komunikace a péče o vztahy se zákazníky.

 

Vlastnosti dobrých brandů

Nejdůležitějšími vlastnostmi jsou jejich všeobecná známost, jeho image (jak lidé brand vnímají) a jeho odlišnost od konkurenčních značek. Brandy mívají krátký a snadno vyslovitelný název, výrazné logo nebo lehce rozpoznatelnou znělku. Branding má za úkol šířit známost značky, budovat sympatie (potencionálních) zákazníků ke značce a odlišit značku od ostatních.

 

Značka a její jméno

Dobrý výběr jména ulehčuje lidem rychleji si zapamatovat název vašeho brandu. Spousta lidí vnímá značku jako hodnotnou součást výrobku nebo služby, je tedy třeba dbát na udržení své kvality a jména značky, za kterou si zákazníci zaplatí. Pokud se například značka stane široce uznávanou, lidé budou v myslích nosit představu o vyšší kvalitě služby nebo produktu a rádi si i připlatí (je však důležité tato očekávání naplnit).

 

Lovebrandy

Kromě normálních brandů je tady ještě speciální kategorie – lovebrandy. Jsou to značky, které lidé milují, očekává se od nich vysoká kvalita a vše nadstandardní. Pokud by takováto značka byla stažena z trhu, lidé by protestovali a dožadovali se jejího návratu. U běžných brandů by to však byla jen další značka, které se nepodařilo udržet na trhu a zanedlouho by se na ni zapomenulo. Co dává značkám takovou moc? Stojí za tím těžká práce a léta budování marketingové strategie.

ONLINE MARKETINGOVÍ EXPERTI K VAŠIM SLUŽBÁM

Potřebujete vytvořit skvělé webové stránky, zvýšit návštěvnost či konverzi, nebo se třeba jenom na něco zeptat? Rádi vám poradíme a pomůžeme!

KONTAKTUJTE NÁS

Praha, Pod pekárnami 245/10 | Topranker.cz s.r.o. | IČ: 05395046

>