Internetový vyhledávač – nástroj, bez kterého si již dnešní serfování nedokážeme představit.
V dnešní době jsou internetové vyhledávače buď přímo webovou stránkou nebo jsou vedeny jako webové aplikace. Jsou určeny k vyhledávání informací ale produktů nebo jiného obsahu, tedy webových stránek. A to podle kritérii, které uživatel zadal do vyhledávání. Vyhledávač může také vyhledávat obrázky, videa, mapy, bazarové nabídky nebo nabídky zboží. V podstatě dokáže najít cokoliv, co je na webových stránkách, které má vyhledávač ve své databázi neboli indexu.
Samotný proces vyhledávání probíhá ve dvou krocích: prvním krokem je proces tzv. indexace - celý tento proces začíná tím, že internetový robot vyhledává webové stránky pro internetové vyhledávače. Když je najde, informace přenese vyhledávači, který danou stránku zhodnotí, zmapuje a následně ji zařadí do svého indexu.
Druhý krok je samotné vyhledávání v indexu. Vyhledávání probíhá na základě klíčových slov je seřazeno dle hodnoty stránek, které jsou ve shodě s klíčovými slovy.
Největší úsilí vynaloženo vývojáři a tvůrci webových stránek je na vytvoření správné formy webu, aby ho roboti našli a umístili co nejvýše na seznamu nabízeních odkazů.
Aktuálně jsou v České republice dva nejpopulárnější vyhledávače, americký Google a český Seznam, což je velmi neobvyklé, protože Česká republika je jeden ze tří států, které odolaly nátlaku Googlu a udržely si svůj vyhledávač. Další dvě země ve vedení s vyhledávači jsou Rusko a Čína.
Online marketingoví experti k vašim službám
Další definice pojmů