CO JE TO META TITULEK (META TITLE)

    CO JE TO META TITULEK (META TITLE)

    Meta titulek patří k nejdůležitějším bodům v oblasti tvoření webových stránek. Zrcadlí totiž to, jak se námi vytvořený web bude zobrazovat ve vyhledávači, tedy jaký bude mít název. Zejména ovlivňuje to, jak ho lidé v konkurenci jiných adres uvidí. Asi všichni se rozhodujeme, zda na odkaz klikneme nebo ne, podle toho, jak je jeho název relevantní pro naše potřeby.

     

    Při výběru správného Meta titlu naší stránky si musíme dát opravdu záležet a myslet přitom na to, aby bylo jméno co nejvýstižnější pro danou oblast, které se web týká, a hlavně jím musíme ohromit, zaujmout a upoutat pozornost potencionálního návštěvníka. Toto je však pouze pohled uživatele.

     

    Zamýšlené pojmenování však musíme také skloubit s tím, podle jakého klíče vyhledávají roboti vyhledávačů. Tzn. nejen aby byl titulek poutavý pro budoucí návštěvníky naší stránky, ale aby se vůbec náš web k lidem skrze vyhledávač dostal.

     

    Jak by měl titulek vypadat

    • Délka přibližně 50 – 60 znaků (vyhledávače nezobrazují příliš dlouhé titulky, nahradí konec třemi tečkami, což působí negativně na CTR)
    • Použití vhodně zvolených klíčových slov a frází – ideálně je zakomponovat do prvních pěti slov v titulku, hlavní klíčové slovo by mělo být na prvním místě (má pro vyhledávače největší váhu)
    • Na titulek by měl smysluplně navazovat meta description, nebo jej vhodně doplňovat
    • Musí být věcný, relevantní, unikátní a poutavý, musí přesvědčit čtenáře ke kliknutí
    • Může obsahovat i konkurenční výhodu, důvod k navštívení webu, který odliší odkaz od ostatních podobných výsledků vyhledávání, dále CTA, otázky, dynamická slovesa apod.
    • Originalita – u menších webů stojí za to tvořit titulky ručně, u rozsáhlých webů lze použít nástroje ke generování a kontrole duplicity (roboti stránky s duplicitními titulky vyřazují)
    • Použití speciálních znaků, číslic – k upoutání pozornosti a k podpoření přehlednosti titulku, je vhodné jejich formát u jednotlivých stránek dodržovat

     

    Při tvorbě meta titulků není potřeba dodržovat základní tvar slov (číslo, první pád, přítomný čas apod.). Vyhledávače znají časování i skloňování a poradí si i s chybějící diakritikou. Je tedy lepší tvořit titulky přirozeně a klíčová slova vkládat to frází nebo sloganů.

    ONLINE MARKETINGOVÍ EXPERTI K VAŠIM SLUŽBÁM

    Potřebujete vytvořit skvělé webové stránky, zvýšit návštěvnost či konverzi, nebo se třeba jenom na něco zeptat? Rádi vám poradíme a pomůžeme!

    KONTAKTUJTE NÁS

    Praha, Pod pekárnami 245/10 | Topranker.cz s.r.o. | IČ: 05395046

    >
    to top