Meta description je stručný popisek, který se zobrazuje u stránky ve výsledcích vyhledávání. Měl by být výstižný, poutavý, ne příliš dlouhý nebo krátký. Jeho hlavním úkolem je uvést obsah stránky a podnítit uživatele k návštěvě webu. Pokud stránka nemá meta popisek vyplněný, vyhledávač ho sestaví sám, což není z hlediska kvality žádoucí.
Zásady tvorby meta description
Psaní popisků je dobré věnovat péči a pozornost, protože na nich ve velké míře záleží, jestli uživatel danou stránku navštíví, nebo ji přejde bez povšimnutí. Po stránce formální je nutné dodržet několik zásad:
- Délka 70 – 160 znaků (přibližně 430 – 920 pixelů) – jen popisky patřičné délky vyhledávače naleznou a správně zobrazí. Jedná se o délku přibližně dvou řádků.
- Používat klíčová slova – zobrazí se v seznamu výsledků tučně, přilákají pozornost uživatelů, potvrzují relevanci výsledku vyhledávání (vedou k zvýšení míry prokliku)
- Používání velkých i malých písmen, speciálních znaků, čísel – všeho s mírou, slouží k upoutání pozornosti čtenáře, ale nadužívání může vést k vyřazení stránky vyhledávačem
Co se týče obsahu, je potřeba mít na paměti tato pravidla:
- Jedinečnost – pro každou indexovatelnou stránku vytvořit originální popisek na míru, stejné popisy vyhledávače vyřazují, protože je považují za duplicitní obsah
- Informační přínos a srozumitelnost – na poměrně malém prostoru dvou řádků ihned přejít rovnou k věci, zaujmout a vhodným způsobem vybídnout návštěvníka ke kliknutí na odkaz (např. položením otázky, CTA apod.)
Meta description a SEO
Meta popisek sice neovlivňuje přímo pozici stránky ve výsledcích vyhledávání, přesto má v SEO důležitou roli. Ovlivňuje totiž míru prokliku – pokud stránky navštíví více uživatelů, vyhledávač ji nakonec posune v seznamu na přední pozici.
Online marketingoví experti k vašim službám
Další definice pojmů