CO JE TO NÁVŠTĚVNOST WEBU (TRAFFIC)

CO JE TO NÁVŠTĚVNOST WEBU (TRAFFIC)

Návštěvnost webových stránek (anglicky website traffic) je jedním z klíčových ukazatelů úspěšnosti webových stránek. Patří proto mezi základní marketingové cíle, skrz kterou lze dosáhnout dalších stanovených cílů.

 

4 typy návštěvnosti

Podle cesty, kterou návštěvník na web zavítal, dělíme návštěvnost na:

  • Přímou – zadání přesné URL adresy
  • Přes odkazující stránky – zpětný odkaz na jiných www stránkách
  • Přes vyhledávač – zadáním klíčového slova do vyhledávání a následným kliknutím na zobrazenou stránku
  • Skrz reklamní kampaň – návštěvník klikne na placený odkaz vedoucí na stránku (PPC reklama)

 

Analyzovat návštěvnost stránek je možné pomocí různých nástrojů, nejběžnější je bezplatný Google Analytics. Měřit můžeme různé dílčí parametry, základní jsou tyto:

  • Počet návštěv, průměrná doba strávená na stránce, opakované návštěvy/první návštěvy
  • Demografické údaje (jazyk, místo)
  • Zdroj návštěvnosti (reklama, vyhledávač apod.)

 

Výhodná pro marketingové účely je také možnost získání údajů o měření návštěvnosti konkurenčních stránek.

ONLINE MARKETINGOVÍ EXPERTI K VAŠIM SLUŽBÁM

Potřebujete vytvořit skvělé webové stránky, zvýšit návštěvnost či konverzi, nebo se třeba jenom na něco zeptat? Rádi vám poradíme a pomůžeme!

KONTAKTUJTE NÁS

Praha, Pod pekárnami 245/10 | Topranker.cz s.r.o. | IČ: 05395046

>