NYNÍ NOVĚ: případové studie našeho SEO!
Číst případové studie

    CO JE TO ODKAZOVÝ PROFIL

    CO JE TO ODKAZOVÝ PROFIL

    Odkazový profil stránky je množina všech zpětných odkazů vedoucích na danou stránku (doménu). Zpětné odkazy mohou být roztříděny do několika skupin podle různých kritérií. Rozmanitý soubor zpětných odkazů je cílem práce každého webmastera a označuje se jako zdravý odkazový profil.

     

    Proč usilovat o zdravý odkazový profil

    Příliš jednostranné zaměření zpětných odkazů na určitý typ stránek je nežádoucí z hlediska optimalizace webu pro vyhledávače. Pokročilé algoritmy vyhledávačů totiž odhalují různé podezřelé kumulace odkazů nebo naopak jejich absence na určitých stránkách a mohou následně odkazovanou stránku v SERP znevýhodnit – posunou ji až o několik stránek dozadu. Není známo, jak přesně vyhledávače druhy zpětných odkazů třídí, proto neexistuje jednoznačný návod na jejich rozložení. Každopádně je vhodné usilovat o jejich různorodost a vyhnout se formám odkazování, které vzbuzují podezření na spam.

     

    Jaké typy zpětných odkazů rozlišujeme?

    Jak už bylo naznačeno, neexistuje žádné jednoznačné závazné dělení. Můžeme se ale orientačně řídit několika kritérii:

    • Odkazy ze sociálních sítí – s rozvojem používání sociálních sítí vzrůstá jejich význam, rozhodně jsou žádoucí součástí odkazového profilu
    • Multimediální odkazy – bannery, obrázky, dynamický, atraktivní obsah, který zaujme potenciálního návštěvníka
    • Odkazy v článku – základ linkbuildingu, opět ale pozor na umělou kumulaci odkazů, kterou vyhledávač odhalí a neúprosně potrestá
    • Sitewide odkazy – odkazy na celém webu, poslední dobou méně používané, typický příklad placené reklamy (nákupu odkazů)
    • Interní zpětné odkazy – dobře promyšlená architektura webu jednak usnadňuje orientaci návštěvníkům, jednak naplňuje cíle linkbuildingu
    • Rozmanitost stránek – recenze, katalogy, fóra, blogy – využít více typů stránek, naopak vyhnout se přílišné jednostranně zaměřené aktivitě pouze na určitém typu webů
    • Nofollow odkazy – mají opačný efekt, nezahrnují se do indexu

    ONLINE MARKETINGOVÍ EXPERTI K VAŠIM SLUŽBÁM

    Potřebujete vytvořit skvělé webové stránky, zvýšit návštěvnost či konverzi, nebo se třeba jenom na něco zeptat? Rádi vám poradíme a pomůžeme!

    KONTAKTUJTE NÁS

    Praha, Pod pekárnami 245/10 | Topranker.cz s.r.o. | IČ: 05395046

    >