Reporting nebo také hlášení je označení procesu, během kterého zhotovitel podává zadávajícímu přehledovou zprávu o průběhu a stavu dohodnutých aktivit či prací.
Celý tento proces je většinou zautomatizovaný, jak v podobě reportu (struktura, obsah apod.), tak v jeho pravidelnosti (týdenní, měsíční báze).
Příklad z praxe
Vysvětleme si to na příkladu agentury zajišťující copywriterské služby.
Ta po uzavření kontraktu se zadavatelem začne pracovat na vyhotovení textů, při čemž každý měsíc (týden) klientovi zasílá přehled o tom, kolik textu bylo napsáno, na jaká témata, co bylo problematické, ale také jaké jsou plány a cíle pro další období.
Reporting je nedílnou součástí SEO služeb a marketingové poradenství vůbec. Pokud si objednáváte například SEO optimalizaci e-shopu, reporty vás budou informovat o vývoji metrik jako je počet budovaných zpětných odkazů, míra zvýšení návštěvnosti stránek, počet a pozice klíčových slov a mnoho dalšího.
Jak na SEO v roce 2022, abyste prorazili do TOP 1 - kompletní návod
Další definice pojmů