Responzivita designu webu je charakterizována jeho schopnosti optimálního zobrazení v různých typech prohlížečů a prohlížecích zařízení (PC, mobil, tablet) zohledňující především možnosti a parametry plochy užívaného zařízení. Responzivní design zvyšuje jeho přístupnost, jelikož odstraňuje překážky v získávání informací vhodnou strukturou a prvky (rozložení stránky, velikost písma apod.). Klíčovým přístupem je v tomto směru vytvoření takového designu, který umožní snadnou orientaci v obsahu při minimálním nutném zásahu uživatele během prohlížení.
Optimálního provedení rezponzivního webu bývá dosaženo třemi hlavními technikami, a to:
- flexibilní strukturou
- flexibilními obrázky
- media queries
Flexibilita struktury a obrázků je zajištěna procentuálním rozvržením šířky a výšky jednotlivých prvků, nikoliv přesným zadáním jejich velikosti v pixelech. Tímto způsobem se obsah vždy přizpůsobí parametrům prohlížeče i zařízení.
Media queries představují pokročilý přístup k tvorbě responzivního webu vycházející ze zavedených pravidel flexibility. Jedná se o soubor příkazů, které mění stylování zobrazovaných informací v návaznosti na rozměry zobrazovací plochy. Pokud je např. stránka stylována v definované barevnosti nebo fontu, které vyhovují větším formátům, u menších zobrazovacích ploch jsou odchylné charakteristiky prvků automaticky zakázány a obsah je uváděn v základním rozvržení.
Online marketingoví experti k vašim službám
Další definice pojmů