ROI, neboli Return on Investments (návratnost investic) je jednou z důležitých popisných ekonomických veličin využívaných pro charakterizaci efektivity určité hospodářské činnosti. Hodnota ukazatele stanovuje zjednodušeně poměr mezi vynaloženými náklady a ziskem, který by měl být dosažen výsledkem dané činnosti.
Výpočet ROI je realizován podle následujícího vzorce:
ROI v procentech = předpokládaný zisk*100 / spotřebované náklady (investice)
V oblasti webové propagace je ukazatel obvykle rozhodujícím faktorem při volbě marketingové strategie, jelikož určuje předpokládanou obchodní efektivitu webu.
Při rozhodování o využití konkrétního virtuálního marketingového prostředí a jeho nástrojů představuje ROI ideální směrodatný indikátor, jehož prostřednictvím může být sledován impakt reklamní kampaně (při stanovení cílové veličiny, jíž má být dosaženo). Na základě nárůstu nebo poklesu ukazatele mohou být následně identifikována slabá místa kampaně a provedeny adekvátní změny v propagaci (v obsahu, marketingových nástrojích, zacílení apod.).
SEO optimalizace pro vyhledávače profesionálně provedená patří mezi metody propagace s velmi vysokou návratností.
Naše studie online marketingu jsou živým důkazem toho, co svedou dobré SEO služby – od první kontroly SEO až k maximálním ziskům pro klienta.
Jak na SEO v roce 2022, abyste prorazili do TOP 1 - kompletní návod
Další definice pojmů