Tímto Search Engine Friendly URL se rozumí adresa stránky, která v sobě obsahuje název, či hlavní klíčové slovo přímo charakterizují danou konkrétní stránku, na kterou odkazuje, čímž pozitivně ovlivňuje její úroveň optimalizace pro vyhledávače.
Tato logická struktura URL je totiž lehce pochopitelná jak pro návštěvníky, tak pro roboty vyhledávačů posuzující, zda obsah stránky odpovídá jejímu názvu.
Jak ji vytvořit?
Ideální SEO friendly URL má mít maximálně 150 znaků (čím kratší, tím lepší), je tvořena relevantními a popisnými frázemi a NEobsahuje:
- velká písmena
- diakritiku
- podtržítka (vyhledávače je čtou jako spojovník nikoliv rozdělovník, pro tento účel lze místo mezery použít krátkou pomlčku)
- speciální znaky (např. %, & a jiné)
- duplicitní slova
- obecná slova
Základní vlastnosti
- v čase se nemění
- jedno přečtení stačí k vytvoření představy o obsahu dané webové stránky
- lze ji snadno nadiktovat do telefonu či zapsat na papír
- toto je důležité, jelikož pozitivně ovlivní případné kopírování a šíření URL například na sociálních sítích
- obsahuje klíčové slovo
- není až tak důležité z hlediska SEO, nicméně může významně ovlivnit, zda na daný výsledek uživatel klikne či nikoliv a stejně tak má velký význam při sdílení na sociálních sítích
Tipy na konec
- v případě úplné změny je nutno přesměrovat starou URL na novou
- pokud je URL generována automaticky, je vhodné použít například nadpis článku
Zajímají vás SEO témata dále? Pak si určitě přečtěte ještě něco například o analýze web stránky, SEO cenících, nebo o tom, jak na PR články. S konkrétními efekty dobrého SEO vás pak seznámí ještě naše marketingové studie.
Jak na SEO v roce 2022, abyste prorazili do TOP 1 - kompletní návod
Další definice pojmů