CO JE TO SERP (SEARCH ENGINE RESULT PAGE)?

    Tato zkratka se dá v češtině vyjádřit jako tzv. stránka výsledků vyhledávání, což je seznam odkazů na různé weby, který se zobrazí jako odpověď na dotaz zadaný uživatelem do vyhledávače.

    Princip a praxe

    Kontrola pořadí konkrétního webu v SERP nejdůležitějších vyhledávačů na základě vyhledání příslušného klíčového slova, například pomocí automatických nástrojů.

    Umístění na prvních dvou stranách výsledků přislibuje vyšší návštěvnost, jelikož na další pozice již mnoho uživatelů nekouká.

    Pořadí v SERP má významnější výpovědní hodnotu z hlediska kvality a optimalizace dané webové stránky než hodnocení dle GTPR (= velikost PageRanku v Google Toolbar).

     

    Zobrazení v SERP

    U významných vyhledávačů (Bing, Google či Seznam) může být výpis tvořen jak výsledky přirozenými (tzv. organickými), tak i placenými inzeráty, či obrázky, mapami, videi apod.

    Zvláštní skupinou jsou tzv. featured snippets neboli privilegované výsledky, jelikož kvalita vyhledávání může být ovlivněna využitím tzv. strukturovaných dat.

    Výsledek odkazující na webovou stránku obsahuje:

    • Titulek – obvykle název webu
    • Hypertextový odkaz – vede na cílový web
    • Popisek – obsahuje zvýrazněné klíčové slovo zadané uživatelem do vyhledávače

     

    ONLINE MARKETINGOVÍ EXPERTI K VAŠIM SLUŽBÁM

    Potřebujete vytvořit skvělé webové stránky, zvýšit návštěvnost či konverzi, nebo se třeba jenom na něco zeptat? Rádi vám poradíme a pomůžeme!

    KONTAKTUJTE NÁS

    Praha, Pod pekárnami 245/10 | Topranker.cz s.r.o. | IČ: 05395046