CO JE TO UP-SELLING

    Up-selling je marketingová a prodejní technika, díky níž dochází k navyšování prodejů a zisků obchodníka.

    Tato technika spočívá v tom, že obchodník vybídne zákazníka, který již nakoupil nebo má zájem nakoupit dané zboží či služb1u, k volbě dražší varianty tohoto zboží. Motivací ke změně zákazníkova pohledu může být například upozornění na akční kombinaci, kterou zákazník přehlédl nebo nevzal v úvahu.

     

    Up-selling versus Cross-selling

    Významy obou těchto technik často splývají, díky stejnému cíli, tedy navýšení prodejů a zisků.

    Rozdíl ovšem spočívá v cestě k dosažení těchto cílů. Zatímco up-selling se snaží nabídnout zákazníkovi dražší variantu zboží či služby, cross-selling spočívá s nabízení produktů související s (předcházejícím) nákupem zákazníka.

     

    Příklad:

    • Up-selling – zákazník má zájem koupit peněženku ze syntetické tkaniny, ale obchodník mu nabídne koupi kožené peněženky, která je navíc ručně šitá, čemuž odpovídá i vyšší cena.
    • Cross-selling – zákazník si kupuje nafukovací bazén na zahradu a obchodník mu k němu nabízí plavky či plavecké brýle.

     

    Často se obě tyto techniky kombinují.

     

    Podoby up-sellingu

    Mimo internet je poměrně známou variantou up-sellingu tzv. strategie „Cena od“. Tedy je zákazníkovi nabídnuta základní verze výrobku či služby s tím, že existuje možnost dokoupit další doplňkový sortiment.

    Typickým příkladem jsou prodejci aut, kteří nabízejí cenu za základní model. Tato cena je většinou velice nízko (slouží ke konkurenčnímu boji), ale s postupným nabalováním doplňků (větší rádio, vyhřívané sedačky, silnější motor), cena roste a s ní i zisk obchodníka.

    Online podnikatelé využívají k up-sellingu e-mailingové kampaně, díky kterým dopravují jednotlivým zákazníkům nabídku až do e-mailové schránky.

     

    Co daná technika vyžaduje?

    • Segmentaci zákazníků
    • Kvalitní CRM

    ONLINE MARKETINGOVÍ EXPERTI K VAŠIM SLUŽBÁM

    Potřebujete vytvořit skvělé webové stránky, zvýšit návštěvnost či konverzi, nebo se třeba jenom na něco zeptat? Rádi vám poradíme a pomůžeme!

    KONTAKTUJTE NÁS

    Praha, Pod pekárnami 245/10 | Topranker.cz s.r.o. | IČ: 05395046

    >
    to top