Zvýšení návštěvnosti stránek je ten nejdůležitější aspekt komerčních webových stránek, i když bez vysokého konverzního poměru sám o sobě znamená pouze polovinu úspěchu.

Žádná webová stránka nemá vysokou návštěvnost sama od sebe a dobrý webový obsah není zárukou vítězství, jak by si mohlo mnoho lidí myslet. Ve skutečnosti hraje velikou roli každý detail. Každý drobný nedostatek a nedokonalost dává lidem důvod stránky opustit a hledat informace či produkt jinde.

V první řadě je zapotřebí web nastavit, a následně jej prosadit, neboli dát lidem vědět, že existuje.

 

SEO optimalizace

Lidé zpravidla hledají, dokud nenajdou. Tím je myšleno, že lidé procházejí výsledek vyhledávání počínaje první stránkou do chvíle, dokud nenajdou to, co hledali. Případně srovnávají produkty, služby a ceny prvních pár konkurenčních firem. Z toho důvodu je potřeba stránky všestranně zkvalitnit a optimalizovat, abyste se s nimi dokázali probojovat na jednu z předních pozic a mohli efektivně konkurovat.

Optimalizace pro algoritmy vyhledávačů

Stručně řečeno se jedná o obrovského množství nastavení webu. Jinými slovy váš web musí být atraktivní pro vyhledávače, aby jej byly schopné najít a v nejlepším případě i řadit vysoko v žebříčku vyhledávání.

Webový obsah

Webový obsah je pravděpodobně tím nejdůležitějším On-page faktorem ze všech. Roli hraje nejen informační hodnota sdělení, ale také jeho forma a struktura. Gramatická a informativní korektnost, poutavost a přehlednost informací jsou naprosto nezbytnou podmínkou profesionálního webu.

Uživatelské prostředí

V každém ohledu se (v rámci možností) vyplatí vyhovět nárokům a požadavkům cílové skupiny návštěvníků. V tomto ohledu by se dalo hovořit například o všemožných webových aplikacích, které lidem umožňují rychlou a jednoduchou interakci s webem. Například možnost filtrace zboží podle parametrů apod.

Rychlost načítání

Lidé neradi čekají. Na rychlost načítání stránek má vliv množství dat na stránce, jejich seskupení a nastavení ukládání dat do internetových prohlížečů návštěvníků stránek (tzv. Cache). Je proto vhodné redukovat celkový objem dat na minimum, komprimovat je do jednoho souboru a správně nastavit Cache.

Reklama

Bez reklamy by to prostě nešlo… Jde o investici, která má na rozdíl od fyzických druhů reklam tu výhodu, že lze velice přesně vyhodnotit její efektivitu. Možností, jak celou reklamní kampaň nastavit, je mnoho, a proto je vhodná jak na začátku vašeho projektu, tak i v momentě, kdy už jste s ním dosáhli vytyčeného cíle.

PPC a bannery

Na horních a spodních spodních pozicích stránek výsledků vyhledávání se vždy zobrazí placená PPC reklama pro určitá klíčová slova (označená kolonkou „REKLAMA“). I ta je však vyhledávači seřazena podle toho, na jaký web odkazuje a kolik za ní dotyčný platí.

Placená reklama se dá v podobě různých bannerů a poutačů umístit i na konkrétní weby, které tuto možnost nabízejí. Tímto způsobem je možné cílit na hlavní skupinu potenciálních zákazníků podle toho, na jakých webových stránkách se vyskytují.

Dalším druhem reklamy je například tzv. „remarketing“, který má obdobnou funkci jako ostatní klikací bannery a poutače s tím rozdílem, že návštěvníka vašeho webu sdělení následuje i na jiné weby, které mají pro tento účel určenou plochu. Reklama se ex-návštěvníkovi vašich stránek neustále připomíná, aniž by jí bylo zapotřebí nastavovat pro více jednotlivých webů.

Emailing a Newslettery

Smyslem rozesílání emailů nabídek a upozornění na nový webový obsah je udržení kontaktu se stávajícím zákazníky.

 

Linkbuilding

Tvorba zpětných odkazů je dalším efektivním způsobem, jak zvyšovat návštěvnost. Způsobů a míst, kam umístit zpětný odkaz, je opravdu mnoho. Celý princip však není zdaleka tak jednoduchý, jak by se mohlo zdát. Roli hraje řada aspektů, jako například místo, množství, tematická relevantnost apod. Za některé zpětné odkazy se platí, jiné jsou zcela zdarma. Každý jednotlivý zpětný odkaz má přitom odlišnou hodnotu. Velice populárním, specifickým druhem Linkbuildingu je tzv. Crowd Marketing.

 

Souhrn:

Většina všech těchto metod zvyšování návštěvnosti má na sebe navzájem menší či větší vliv, a proto je potřeba myslet na všechny. Strategický plán je nezbytným předpokladem pro efektivní navyšování návštěvnosti. K vytvoření efektivní strategie je zapotřebí určitá míra odbornosti a přehledu o celé problematice.

Algoritmy internetových vyhledávačů se neustále vyvíjejí, a proto je vždy lepší přenechat SEO analýzu na odbornících, kteří se aktivně angažují v oboru a vědí, jakým způsobem postupovat, jakým dílčím výsledků SEO analýzy přikládat malý či velký význam, jak vypracovat plán změn a jak jej implementovat.

Jak je již uvedeno výše, důvodů k častému vyhodnocování přehledu o vnitřním nastavení webu a jeho efektivitě (a následné optimalizaci) je hned několik. Firmy a podnikatelé, kterým mají jejich webové stránky vydělávat peníze, si proto obvykle nechávají vést SEO správu od profesionálů.

Začněte se zvyšováním návštěvnosti co nejdříve!

Dosáhnout vysoké, stabilní návštěvnosti je běh na delší trať.