CO JE TO B2B

    Výraz B2B vychází z anglické zkratky „Business to business“. Jeho význam lze interpretovat jako komunikační vztahy mezi 2 společnostmi (obchodníky), kde cílovou skupinou je jiný podnik. U tohoto pojmu je důležité si uvědomit, že tato komunikace nezahrnuje vztah s konečným spotřebitelem a podniky se nemusí soustředit na získání konečného spotřebitele.

     

    Co je důležité?

    • získat zakázku
    • průběh realizace

     

    Jak to funguje?

    Uvedené vztahy fungují většinou na principu elektronické výměny dat, jako jsou například:

    • přijaté/vydané faktury
    • objednávky

     

    Elektronizace zajišťuje snížení nákladů a rychlý přenos informací.

     

    Příklady

    1.     E-commerce

    Jako vhodný příklad lze uvést poskytování různých softwarových řešení, které jsou pak konečným spotřebitelům poskytovány prostřednictvím podniku, který si tuto službu objednal od jiného podniku.

    2.     Podnikání

    Ze světa podnikání lze uvést příklad nákupu materiálu stavební firmou ve velkoobchodním skladu.

    Výsledek

    Vztahy v tomto nákupním procesu jsou tedy následující:

    • Podnik1 à Podnik2 àKonečný spotřebitel

    Jediným rozdílem u podnikání a e-commerce je tedy skutečnost, že u e-commerce nedochází k žádnému fyzickému předání zboží.

     

    Zajímavost

    U tohoto konceptu bylo zaznamenáno, že jeho kvalita je mnohem nižší než u B2C, a to pravděpodobně z toho důvodu, že u B2B není třeba složitě poznávat potřeby, přání a zájmy zákazníka, ale našeho zákazníka již ve skutečnosti známe a nemusíme ho o ničem přesvědčovat. Hlavním cílem pro obchodující subjekty je vyjednat co nejlepší cenu.

    ONLINE MARKETINGOVÍ EXPERTI K VAŠIM SLUŽBÁM

    Potřebujete vytvořit skvělé webové stránky, zvýšit návštěvnost či konverzi, nebo se třeba jenom na něco zeptat? Rádi vám poradíme a pomůžeme!

    KONTAKTUJTE NÁS

    Praha, Pod pekárnami 245/10 | Topranker.cz s.r.o. | IČ: 05395046