CO JE TO CÍLOVÁ SKUPINA

    Cílová skupina (z angl. target group) je marketingový termín označující skupinu lidí, na kterou se má zaměřit naše oslovení při marketingové či reklamní kampani.

    Proč je důležité stanovit si cílovou skupinu

    Stanovení cílové skupiny značným způsobem šetří konečné náklady na marketingovou kampaň a rovněž velmi zefektivňuje veškeré marketingové či prodejní činnosti.

    Jak si správně stanovit cílovou skupinu

    Cílovou skupinu stanovíme jako konečnou skupinu lidí, kteří mají stejné vlastnosti. K těmto vlastnostem patří sociodemografické vlastnosti, spotřební chování nebo životní styl. Konkrétně řešíme nejprve tyto základní údaje:

    • věk
    • pohlaví,
    • vzdělání
    • rodinný stav
    • zaměstnání
    • výše příjmů
    • místo bydliště

     

    Dále nás pak zajímají specifické odlišnosti, jako jsou:

    • zájmy
    • zvyky, zvyklosti
    • návyky apod.

     

    Při stanovení cílové skupiny si můžeme pomoci i vhodně zvolenými otázkami:

    • O jakého člověka se jedná?

    Sem patří veškeré základní údaje, tj. údaje o věku, pohlaví, vzdělání, rodinném stavu, zaměstnání… Na základě této otázky si stanovíme základnu, ze které budeme vybírat, a tím cílovou skupinu postupně zužovat.

    • Jaké má problémy a jak je řeší?

    Tato otázka řeší již specifický problém a je třeba věnovat čas průzkumu trhu nebo zamířit na diskuse na diskusních fórech. Věnovaný čas se nám však rychle vrátí.

    • Jakou cestu komunikace upřednostňuje, když získává informace?

    To je velmi podstatná otázka, protože se jedná o to, aby marketingová kampaň vůbec našeho vybraného spotřebitele zasáhla. Zajímáme se tedy, zda potenciální zákazník sleduje televizi, čte noviny, používá internet atd.

    • Jak mu naše služba či produkt pomůže?

    Jedná se o složitou otázku, ve které musíme prokázat dostatečnou empatii a doslova se vcítit do potenciálního zákazníka.

    • Komu a čemu důvěřuje a jaké vyznává hodnoty?

    Velmi komplikovaná, ale zároveň nejdůležitější otázka z celého rozboru cílové skupiny, protože pokud identifikujeme hodnoty zákazníka, můžeme mu nabídnout pro něj nejdůvěryhodnější propagační postup.

     

    Příklad cílové skupiny: ženy 25–35 let, vysokoškolačky, bezdětné, svobodné, pracující na vysokých manažerských pozicích, zájmy: cestování

    ONLINE MARKETINGOVÍ EXPERTI K VAŠIM SLUŽBÁM

    Potřebujete vytvořit skvělé webové stránky, zvýšit návštěvnost či konverzi, nebo se třeba jenom na něco zeptat? Rádi vám poradíme a pomůžeme!

    KONTAKTUJTE NÁS

    Praha, Pod pekárnami 245/10 | Topranker.cz s.r.o. | IČ: 05395046