CO JE TO KONVERZE

    V obecném slova smyslu znamená konverze změnu, obrat. V internetovém marketingu se jedná o proces měnící status návštěvníka webu na zákazníka či uživatele. Je to činnost, při níž návštěvník (potenciální zákazník) vykoná akci, která je cílem a smyslem existence webu. Typicky se jedná o nákup zboží, ale také může jít o registraci na webových stránkách, stažení něčeho nebo vyjádření názoru v anketě. K dalším akcím konverze patří vyplnění webového formuláře, přihlášení k odběru novinek nebo podpis smlouvy.

     

    Konverze může mít komerční i zcela nekomerční charakter.

     

    Vždy záleží na tom, co za konverzi vlastně považujeme! Od toho se odvíjí to, jestli k ní úspěšně došlo, či nikoli, nebo bylo dosaženo pouze nějaké její určité fáze.

     

    Je možné ji sledovat mnoha nástroji, jako například pomocí Google Analytics, který lze zároveň využít pro sledování průběhu reklamních kampaní.

     

    Podle odlišného charakteru dělíme konverze na:

     

    1.     Primární konverze x reálné konverze:

     

    Primární konverze se uskutečnily na webu, kde je zaznamenala analýza nástrojů. Nejsou dotažené do konce (např. storno či opuštění objednávky), někdy lze mluvit jen o signálu, že na kampaň proběhla odezva. Ani odeslání poptávkového formuláře ještě nemusí znamenat reálné dokončení konverze.

     

    Reálné konverze jsou dokončené konverze, které skutečně proběhly. Začátečnickou chybou marketéra bývá fakt, že s primární konverzí počítá, jako by šlo o reálnou.

     

    2.     Mikrokonverze x makrokonverze

     

    Zatímco mikrokonverze (pomocná konverze) je subtilnější proces, například kliknutí, jímž se uživatel dostane na požadovaný web, makrokonverze je naplněním cíle (objednávka, nákup zboží).

     

    3.     Prahová konverze

    Je to specifické měření, nejčastěji zpravodajských serverů, pro něž je důležitá délka pobytu uživatele na webu a počet stránek, které zhlédl.

     

    Počet konverzí se vyhodnocuje mírou konverze, která je měřitelná nástroji služeb (Google Analytics) a jedná se o klíčovou metodiku měření výsledků internetového marketingu.

    ONLINE MARKETINGOVÍ EXPERTI K VAŠIM SLUŽBÁM

    Potřebujete vytvořit skvělé webové stránky, zvýšit návštěvnost či konverzi, nebo se třeba jenom na něco zeptat? Rádi vám poradíme a pomůžeme!

    KONTAKTUJTE NÁS

    Praha, Pod pekárnami 245/10 | Topranker.cz s.r.o. | IČ: 05395046