Influencer marketing je jednou z moderních forem marketingu využívající vlivu významné osobnosti na mínění jejích obdivovatelů. Firma dohodne spolupráci s influencerem, který má za úkol propagovat produkt před svou fanouškovskou základnou, čímž ho dostává do povědomí veřejnosti a podporuje jeho důvěryhodnost. Jedná se o velice oblíbenou a efektivní formu internetového marketingu.
Influencer
Typicky je influencerem osoba, která ovlivňuje názory a preference velké skupiny lidí. Obvykle má velký počet následovníků na sociální síti, odběratelů videí, čtenářů blogu apod. I když to není pravidlem, často se jedná o youtubery, instagrammery a obecně odborníky populární ve svém oboru.
Další skupinou jsou celebrity, které ovlivňují svým postojem svoje fanoušky. Influencer nemusí mít miliony následovníků, pro firmu je zajímavá i spolupráce s člověkem, který ovlivní méně lidí, ale jehož slovo má pro cílovou skupinu velkou váhu (lokální celebrity, kapacity ve vědě, osobnosti s vysokým kreditem ve společnosti).
Online marketingoví experti k vašim službám
Další definice pojmů