Linkbuilding expert. Koho si pod tímto pojmem představit?

Můžete mít perfektní, rychlý, uživatelsky přívětivý web. Můžete mít luxusní obsah a splnit všechno, co vyhledávače i návštěvníci od dobrých stránek požadují.

Avšak chybí-li vám linkbuilding expert, který vaše pečlivě precizované stránky podpoří kvalitními zpětnými odkazy, nikdy nedosáhnete jejich plného potenciálu.

Ano, linkbuilding expert bude ten pravý člověk, jenž zajistí, aby na vaše stránky odkazovaly stránky další, což představuje jeden z nejdůležitějších faktorů pro jejich umístění ve vyhledávačích.

Komplexní SEO služby se bez práce linkbuildera zkrátka neobejdou.  

Linkbuilding expert obrázek 1

Jak linkbuilding profesionál pracuje

Zpětné odkazy jsou sice pro SEO nesmírně důležité, ale není zpětný odkaz jako zpětný odkaz. Dobrý linkbuilder usiluje v první řadě o získání odkazů, které jsou autoritní a relevantní vzhledem k oboru, v němž se web pohybuje.

Naopak čemu je nutno důsledně se vyhýbat, jsou pochybné odkazy z různých spamových komentářů na fórech, odkazy ze zcela nesouvisejících stránek, nebo třeba odkazy z takzvaných “link farem”.

To zní sice hezky, ale jak a kde tedy získat kvalitní odkazy? Co musí linkbuilder udělat proto, aby do vašeho webu vlil patřičnou “odkazovou šťávu”? 

Linkbuilding expert obrázek 3

Ruční přidávání odkazů tam, kde je to možné

Obvykle nepříliš efektivní taktika, kam patří třeba přidávání odkazů v komentářích na fórech a blozích, přidání odkazu do různých katalogů firem, do inzerátů, na sociální sítě a podobně.

Podobné typy odkazů vám nepřinesou příliš velký efekt, ale i tak se vyplatí mít svůj odkaz/profil v katalozích jako firmy.cz, Yelp, Tripadvisor, případně tu a tam zanechat přirozeně působící komentář s odkazem na tematických fórech navštěvovaných vaší cílovou skupinou. 

Vyjednávání o umístění odkazů

Zde už hovoříme o pokročilejším a také efektivnějším linkbuildingu. Linkbuilder oslovuje majitele příslušných webů a snaží se je se svou nabídkou přesvědčit k umístění odkazu. Způsobů, jak na to jít, je vícero, jmenujme například: 

Ano, nejde o nic jednoduchého. Linkbuilder musí hodně komunikovat, být trpělivý, obrnit se proti nesčetným odmítnutím, a nabízet skutečně kvalitní obsah, který stojí za odkazování. 

Nákup odkazů

Řada majitelů webů nemusí slyšet na sebekvalitnější obsah, na zajímavé nabídky na výměnu odkazů, na možnost se vaším prostřednictvím zviditelnit. Může ale slyšet na šustění bankovek – ano, nákup zpětných odkazů k trochu odvrácenější straně SEO patří.

Jde ale o to, co se nakupuje – nákup stovek odkazů bůhvíodkud s minimálním přínosem pro váš web je jen mrháním peněz. Taková SEO cena se vám nevrátí. Lze ale nakoupit i opravdu skutečně kvalitní odkazy, které mají velký přínos.

Nicméně pozor, vyhledávače evidentně zaplacené odkazy nemají rády a neváhají je penalizovat, pokud na ně přijdou. Rozpoznat placený odkaz od nezaplaceného je ale velmi těžké a vyhledávače nejsou Sherlock Holmes. Zkušený linkbuilder dokáže sehnat placené odkazy, které jsou od přirozených k nerozeznání. 

Pasivní linkbuilding

Skutečně kvalitní obsah si své odkazy začne časem přitahovat sám. Linkbuilding tak nelze od obsahového marketingu zcela oddělit. U pasivního linkbuildingu nikoho neoslovujete a neuháníte – soustředíte se prostě na to, aby kvalita vašeho obsahu převyšovala konkurenci a brzy na něj začnou ostatní odkazovat z vlastní iniciativy.

To ale může trvat velmi dlouho a řada klientů ani linkbuilderů tolik času a trpělivosti nemá, proto se pasivní linkbuilding většinou doplňuje i ostatními metodami.

U pasivního linkbuildingu ještě stojí za zmínku jedna věc. Hovořili jsme o kvalitním obsahu, obsah ale nemusí být nutně jen kvalitní a přínosný, aby přitahoval odkazy. Kontroverzní, šokující, explicitní, nebo naopak humorný – i takové typy obsahu lákají k odkazu a je částečně i otázkou vkusu, nakolik je chce kdo využít. 

Interní prolinkování

Linkbuilding expert neusiluje pouze o získání odkazů z jiných webů. Neméně důležité je také interní prolinkování v rámci webu samotného. Propojit jeho jednotlivé stránky vzájemnými odkazy tak, aby hlavní “váha” spočívala na těch nejdůležitějších je základ, kterým vám překvapivě může přinést dobré výsledky ještě než jste kohokoliv oslovili! 

Linkbuilding expert obrázek 5

Naši experti na linkbuilding se mohou ujmout i vašeho projektu

Linkbuildingu je věnován jeden ze tří takzvaných sprintů, s nimiž lze zajistit kompletní SEO pro váš projekt. Seznamte se s každým ze sprintů naší SEO agentury blíže:

Strategický sprint

Sprint zacílený na vyhledání a nápravu technických nedostatků webu a formulaci plánu pro další SEO růst.

Dodávané položky:  Analýza kvality webu + SEO plán.

Dodání:  2-3 týdny

Výsledek: V bodech vytyčené práce, které vám přinesou zvýšení návštěvnosti.

Obsahový sprint

Jeho účelem je identifikace klíčových slov pro tvorbu obsahu a komplexní optimalizaci stránek. Obsahem chceme pokrýt horní i spodní fázi marketingového trychtýře.

Dodávané položky: Návrhy obsahových témat, obsahová tabulka, obsahové instrukce.

Dodání: 1-2 týdny. Min. 10 ks.

Výsledek: Plán pro min. 10 článků do blogu / komerčních stránek.

Odkazový sprint

Zaměřuje se na získávání zpětných odkazů s vysokou autoritou z relevantních webových stránek.

Dodávané položky: 10 odkazů „vám na míru“

Dodání: 3-4 týdny. Min. 10 ks.

Výsledek: min. 10 napsaných a umístěných PR článků, které podpoří důležité stránky vašeho webu.

Kde můžete vyhledat služby linkbuilding odborníka

FAQ

Kvalitní zpětné odkazy jsou jedním z hlavních faktorů rozhodujících o tom, jak se vaše stránky umístí ve výsledcích vyhledávání, a to již od raných dob vyhledávačů. Linkbuilding je pro celkový úspěch SEO naprosto klíčový. 

Broken linkbuilding je proces vyhledávání nefunkčních odkazů na neexistující stránky a domluva na jejich nahrazení funkčním odkazem na stránky vaše.

Mezi linkbuildingové praktiky s nízkou účinností nebo dokonce záporným efektem patří třeba nákup zpětných odkazů, umisťování odkazů na stránky s nízkou relevancí, nedostatečná tvorba obsahu, na nějž se vyplatí odkázat, nebo přílišné spoléhání na jediný typ odkazů. 

Naše odkazy mají obvykle formu čtivých PR článků obsahujících link na vaše stránky. Tyto články po dohodě s majiteli umisťujeme na tematicky relevantní, autoritní weby.
Samotné napsání článků s odkazy zvládneme rychle, ale při jejich zveřejňování je nutné dbát na přirozenost. Jednorázové umístění všech odkazů najednou může vyhledávačům připadat příliš podezřelé, je proto lepší zveřejňovat odkazy postupně. Jak rychle to bude, to spolu projednáme v rámci konkrétního odkazového sprintu.
Rádi byste viděli svůj web na vyšších příčkách ve vyhledávačích?

Zvýšili organickou návštěvnost a dosáhli lepšího konverzního poměru? Promluvte si s naším SEO konzultantem o tom, co váš projekt k dosažení těchto cílů potřebuje!