Můžete mít perfektní, rychlý, uživatelsky přívětivý web. Můžete mít luxusní obsah a splnit všechno, co vyhledávače i návštěvníci od dobrých stránek požadují.
Avšak chybí-li vám linkbuilding expert, který vaše pečlivě precizované stránky podpoří kvalitními zpětnými odkazy, nikdy nedosáhnete jejich plného potenciálu.
Ano, linkbuilding expert bude ten pravý člověk, jenž zajistí, aby na vaše stránky odkazovaly stránky další, což představuje jeden z nejdůležitějších faktorů pro jejich umístění ve vyhledávačích.
Komplexní SEO služby se bez práce linkbuildera zkrátka neobejdou.
Zpětné odkazy jsou sice pro SEO nesmírně důležité, ale není zpětný odkaz jako zpětný odkaz. Dobrý linkbuilder usiluje v první řadě o získání odkazů, které jsou autoritní a relevantní vzhledem k oboru, v němž se web pohybuje.
Naopak čemu je nutno důsledně se vyhýbat, jsou pochybné odkazy z různých spamových komentářů na fórech, odkazy ze zcela nesouvisejících stránek, nebo třeba odkazy z takzvaných “link farem”.
To zní sice hezky, ale jak a kde tedy získat kvalitní odkazy? Co musí linkbuilder udělat proto, aby do vašeho webu vlil patřičnou “odkazovou šťávu”?
Obvykle nepříliš efektivní taktika, kam patří třeba přidávání odkazů v komentářích na fórech a blozích, přidání odkazu do různých katalogů firem, do inzerátů, na sociální sítě a podobně.
Podobné typy odkazů vám nepřinesou příliš velký efekt, ale i tak se vyplatí mít svůj odkaz/profil v katalozích jako firmy.cz, Yelp, Tripadvisor, případně tu a tam zanechat přirozeně působící komentář s odkazem na tematických fórech navštěvovaných vaší cílovou skupinou.
Zde už hovoříme o pokročilejším a také efektivnějším linkbuildingu. Linkbuilder oslovuje majitele příslušných webů a snaží se je se svou nabídkou přesvědčit k umístění odkazu. Způsobů, jak na to jít, je vícero, jmenujme například:
Ano, nejde o nic jednoduchého. Linkbuilder musí hodně komunikovat, být trpělivý, obrnit se proti nesčetným odmítnutím, a nabízet skutečně kvalitní obsah, který stojí za odkazování.
Řada majitelů webů nemusí slyšet na sebekvalitnější obsah, na zajímavé nabídky na výměnu odkazů, na možnost se vaším prostřednictvím zviditelnit. Může ale slyšet na šustění bankovek – ano, nákup zpětných odkazů k trochu odvrácenější straně SEO patří.
Jde ale o to, co se nakupuje – nákup stovek odkazů bůhvíodkud s minimálním přínosem pro váš web je jen mrháním peněz. Taková SEO cena se vám nevrátí. Lze ale nakoupit i opravdu skutečně kvalitní odkazy, které mají velký přínos.
Nicméně pozor, vyhledávače evidentně zaplacené odkazy nemají rády a neváhají je penalizovat, pokud na ně přijdou. Rozpoznat placený odkaz od nezaplaceného je ale velmi těžké a vyhledávače nejsou Sherlock Holmes. Zkušený linkbuilder dokáže sehnat placené odkazy, které jsou od přirozených k nerozeznání.
Skutečně kvalitní obsah si své odkazy začne časem přitahovat sám. Linkbuilding tak nelze od obsahového marketingu zcela oddělit. U pasivního linkbuildingu nikoho neoslovujete a neuháníte – soustředíte se prostě na to, aby kvalita vašeho obsahu převyšovala konkurenci a brzy na něj začnou ostatní odkazovat z vlastní iniciativy.
To ale může trvat velmi dlouho a řada klientů ani linkbuilderů tolik času a trpělivosti nemá, proto se pasivní linkbuilding většinou doplňuje i ostatními metodami.
U pasivního linkbuildingu ještě stojí za zmínku jedna věc. Hovořili jsme o kvalitním obsahu, obsah ale nemusí být nutně jen kvalitní a přínosný, aby přitahoval odkazy. Kontroverzní, šokující, explicitní, nebo naopak humorný – i takové typy obsahu lákají k odkazu a je částečně i otázkou vkusu, nakolik je chce kdo využít.
Linkbuilding expert neusiluje pouze o získání odkazů z jiných webů. Neméně důležité je také interní prolinkování v rámci webu samotného. Propojit jeho jednotlivé stránky vzájemnými odkazy tak, aby hlavní “váha” spočívala na těch nejdůležitějších je základ, kterým vám překvapivě může přinést dobré výsledky ještě než jste kohokoliv oslovili!
Linkbuildingu je věnován jeden ze tří takzvaných sprintů, s nimiž lze zajistit kompletní SEO pro váš projekt. Seznamte se s každým ze sprintů naší SEO agentury blíže:
Sprint zacílený na vyhledání a nápravu technických nedostatků webu a formulaci plánu pro další SEO růst.
Dodávané položky: Analýza kvality webu + SEO plán.
Dodání: 2-3 týdny
Výsledek: V bodech vytyčené práce, které vám přinesou zvýšení návštěvnosti.
Jeho účelem je identifikace klíčových slov pro tvorbu obsahu a komplexní optimalizaci stránek. Obsahem chceme pokrýt horní i spodní fázi marketingového trychtýře.
Dodávané položky: Návrhy obsahových témat, obsahová tabulka, obsahové instrukce.
Dodání: 1-2 týdny. Min. 10 ks.
Výsledek: Plán pro min. 10 článků do blogu / komerčních stránek.
Zaměřuje se na získávání zpětných odkazů s vysokou autoritou z relevantních webových stránek.
Dodávané položky: 10 odkazů „vám na míru“
Dodání: 3-4 týdny. Min. 10 ks.
Výsledek: min. 10 napsaných a umístěných PR článků, které podpoří důležité stránky vašeho webu.
SEO se neskládá pouze z linkbuildingu. K úspěchu vyžaduje různorodé postupy. Naše případové studie vám pomohou udělat si představu, co vše taková práce obnáší – a nezapomeňte si k ní přečíst ani náš článek o to, co je to SEO.
Budování zpětných odkazů nabízíme v následujících lokalitách:
Linkbuilding Praha, Linkbuilding Ostrava, Linkbuilding Hradec Králové, Linkbuilding Brno.
Kvalitní zpětné odkazy jsou jedním z hlavních faktorů rozhodujících o tom, jak se vaše stránky umístí ve výsledcích vyhledávání, a to již od raných dob vyhledávačů. Linkbuilding je pro celkový úspěch SEO naprosto klíčový.
Mezi linkbuildingové praktiky s nízkou účinností nebo dokonce záporným efektem patří třeba nákup zpětných odkazů, umisťování odkazů na stránky s nízkou relevancí, nedostatečná tvorba obsahu, na nějž se vyplatí odkázat, nebo přílišné spoléhání na jediný typ odkazů.
Zvýšili organickou návštěvnost a dosáhli lepšího konverzního poměru? Promluvte si s naším SEO konzultantem o tom, co váš projekt k dosažení těchto cílů potřebuje!