SEO specialista, někdy také SEO konzultant, SEO expert nebo SEO odborník. Co je to za člověka a proč by vás měly jeho služby zajímat?
Pokud máte vlastní web, s nímž sledujete komerční cíle, pak by vás jeho SEO služby rozhodně zajímat měly.
SEO specialista je totiž někdo, kdo vám na základě analýzy vašich stránek může doporučit úpravy, s nimiž lze návštěvnost vašich stránek zvýšit, zajistit jim lepší pozice ve vyhledávačích pro sledovaná klíčová slova, a nabídnout těm, kdo na váš web zavítají jak kvalitní UX (takzvaně “uživatelský zážitek”), tak i obsah přesvědčivý natolik, že budou chtít nakupovat u vás a nikde jinde.
Zkrátka a dobře, SEO specialista, případně celá SEO agentura, vám mohou pomoci vydělávat peníze.
Je třeba si ale uvědomit, že málokterý specialista zvládá vše výše uvedené naráz. Abyste měli představu, jak rozsáhlý obor SEO představuje, přečtěte si náš text Co je SEO.
Buď má k ruce specializované kolegy nebo je součástí SEO agentury, která dokáže zajistit veškeré dílčí činnosti, nebo je pro své klienty především poradcem, který vysvětluje co a jak, ale je na klientovi uvést jeho rady v praxi.
Agentura Topranker se může samozřejmě postarat o komplexní SEO pro naše klienty, můžeme ale zastat i roli plánovací a poradenskou, pokud máte ve firmě specialisty schopné dílčí práce zařídit.
Nejprve se ale seznamte s naší metodou, která se trochu liší od toho, na co jste možná u ostatních SEO agentur zvyklí.
SEO strategie, obsahová strategie + tvorba obsahu a linkbuilding. To vše pokrývají naše tři SEO sprinty. Ale ne formou dlouhodobé SEO správy, kde se tu a tam něco udělá. Cílem je zařídit to nejhlavnější, rychle a jednorázově. Na takto položené základy pak mohou navázat další sprinty podle potřeby a libosti.
Sprint zacílený na vyhledání a nápravu technických nedostatků webu a formulaci plánu pro další SEO růst.
Dodávané položky: Analýza kvality webu + SEO plán.
Dodání: 2-3 týdny
Výsledek: V bodech vytyčené práce, které vám přinesou zvýšení návštěvnosti.
Jeho účelem je identifikace klíčových slov pro tvorbu obsahu a komplexní optimalizaci stránek. Obsahem chceme pokrýt horní i spodní fázi marketingového trychtýře.
Dodávané položky: Návrhy obsahových témat, obsahová tabulka, obsahové instrukce.
Dodání: 1-2 týdny. Min. 10 ks.
Výsledek: Plán pro min. 10 článků do blogu / komerčních stránek.
Zaměřuje se na získávání zpětných odkazů s vysokou autoritou z relevantních webových stránek.
Dodávané položky: 10 odkazů „vám na míru“
Dodání: 3-4 týdny. Min. 10 ks.
Výsledek: min. 10 napsaných a umístěných PR článků, které podpoří důležité stránky vašeho webu.
V SEO existuje z podstaty spousta věcí, které jsou poměrně subjektivní, to ale neznamená, že nejsou metriky, které dokáží objektivně vyhodnotit, zda optimalizace plní svůj účel. Ještě před začátkem SEO prací je tak nutné stanovit takzvané KPI neboli klíčové ukazatele výkonnosti. Efektivita optimalizace se pak může měřit například následujícím.
Jaká KPI má cenu sledovat u konkrétního projektu, na tom se s každým klientem v začátcích spolupráce domluvíme.
Ceny SEO určuje řada proměnných, které vyplývají teprve ze seznámení s konkrétním projektem. To, jak je na tom daný web teď a jaká je konkurenční situace, cíle, jakých chce kdo dosáhnout – teprve na základě znalosti takových věcí lze navrhnout alespoň orientační cenu.
Metoda sprintů ale nabízí podstatnou výhodu – jednorázovost a transparentnost. Platíte za konkrétní, jasně vytyčené práce.
Máte tak jasno, v co se vaše investice reálně proměňuje, na rozdíl od měsíčních SEO paušálů, kde často nevíte, za co přesně platíte, nebo měsíční rozpočet například nevychází na to hlavní, co je právě třeba.
SEO specialisté na volné noze logicky nemohou zařídit veškeré SEO, které váš web potřebuje. Proto se většinou věnují primárně strategickému plánování a SEO poradenství s tím, že konkrétní změny na webu musíte implementovat vy sami nebo váš tým.
SEO agentura pak dovede zajistit kompletní SEO i u projektů, kde klient sám nemá kapacity či know-how na optimalizaci svépomocí.
V Toprankeru můžeme sehrát obě role. Chcete-li, můžete si u nás objednat třeba jen návrh SEO plánu v rámci strategického sprintu, a o zbytek se postarat sami. Nebo rovnou přenechat otěže celé kampaně nám!
Jaké balvany z cesty je mu třeba odvalit? Co vám nabídnou naše sprinty a proč je naše nabídka unikátní? Pohovořte si o těchto i dalších otázkách s naším expertem při konzultaci, která může být začátkem plodné spolupráce!