Existuje něco jako SEO garance? Každý zákazník chce za své peníze vidět hmatatelný a neměnný výsledek, ať již kupuje auto nebo třeba hrníček na kafe.
Od auta očekává, že s ním bude ještě několik let bez potíží jezdit, od hrníčku, že se mu po dvou týdnech neutrhne ucho.
A od výrobce těchto produktů pak očekává ochotu jejich kvalitu (alespoň po nějaký jasně daný čas) garantovat.
Stejným právem pak očekává dlouhodobou stabilitu i od pozic stránek ve vyhledávání, k nimž mu má dopomoci právě SEO.
Potíž je v tom, že nic jako stabilní pozice ve vyhledávání žádný SEO specialista s čistým svědomím garantovat nemůže.
SEO garance je tedy znamením neprofesionality?
Každý SEO konzultant a odborník, který se v oboru SEO pohybuje, vám řekne to samé.
Pozice stránek je určována takovým množstvím neustále se proměňujících faktorů, že jejich kompletní pokrytí není v ničích silách. O umístění v žebříčku výsledků rozhodují vyhledávače, nikoliv samotní specialisté.
Ti mohou pouze svou pílí vykonat maximum pro to, aby bylo toto umístění co nejpříznivější. Garantovat nemohou ale nic.
Samotné algoritmy vyhledávačů fungují způsobem, který žádný specialista nezná přesně, a dnešní osvědčené SEO postupy byly často vykoupeny dlouhodobým pozorováním i metodou pokus-omyl.
Každý SEO profesionál vždy pracuje jen s “vysokou mírou pravděpodobnosti”, nikdy s naprostou jistotou.
Pokud přesto některá agentura SEO výsledky garantuje, je prakticky jisté, že vás buď vodí za nos, nebo katastrofálně přeceňuje své schopnosti.
Tato fasáda může být přesvědčivá a vydržet po značnou dobu, během níž z vás tahá peníze. Jakmile se kýžené a slíbené výsledky v daný čas nedostaví, slehne se po takových “specialistech” často zem.
Co v rámci SEO ovlivnit nelze?
Jak jsme předeslali, veličin, které mají na umístění stránek vliv, je příliš mnoho. Dokonale “ošetřit” každou z nich je zcela nemožné.
SEO se navíc neustále mění, a poučky platící před pěti lety nemusí dnes platit vůbec. Totéž jistě platí i o vašem vlastním oboru.
Jakožto SEO specialisté tak nemůžeme mít žádný vliv například na následující vnější faktory:
- Měnící se algoritmy vyhledávačů
- Investice a energii, kterou do budování lepších pozic vkládají vaši konkurenti
- Chování vaší cílové skupiny
- Proměny trendů a jim odpovídající poptávku
- Vývoj trhu, jeho změny, inovace a nově se objevující konkurenční produkty
- Obraz, který o vaší značce či produktech vytváří média a veřejné mínění
Na co naopak vliv máme a co garantovat můžeme?
Snad na vás vše dosud napsané nepůsobí až příliš poraženecky. Jistě, SEO není oborem, v němž se lze konkrétního výsledku předem dopočítat.
Přesto má ale k ruce metody a nástroje, mající na umístění vašich stránek vliv prokazatelně pozitivní.
Byť nelze žádnou pozici garantovat, je veliká pravděpodobnost, že dlouhodobým a soustředěným SEO dosáhne váš web výsledků dobrých, neřkuli vynikajících.
Analýza vhodných klíčových slov i situace panující ve vašem oboru, prozkoumání odkazového profilu vás i vašich konkurentů, návrh vhodné strategie a následné optimalizování vašich stránek v souladu s ní – to vše se na lepší pozici vašich stránek zákonitě projevit musí.
Možná to nepotrvá den ani týden, během několika měsíců již ale dobré SEO své plody vydá.
Za nás můžeme tedy 100% garantovat to, že na vašem projektu budeme pracovat poctivě, svědomitě, s využitím prokazatelně osvědčených postupů, a také s přihlédnutím k veškerým specifikům i záludnostem vašeho oboru.
Úspěch SEO máte i ve svých rukou
Nakolik se SEO nakonec vydaří, to záleží nejen na naší práci, ale i na vaší ochotě se námi navrhovaným změnám přizpůsobit.
Pamatujte, že optimalizace stránek často zahrnuje jejich poměrně zásadní změny a překopání, a ne každý je ochoten k takovým změnám přistoupit. V tom případě ale naše SEO nebude tak efektivní, jak by být mohlo.
Optimalizace zahrnuje celou škálu činností, kam patří například:
- Změna struktury vašich stránek
- Vytváření stránek nových
- Výměna textového obsahu, popř. nadpisů
- Psaní blogových článků
- Odstranění přebytečných dat, komprimace těch stávajících
- Předělání uživatelského prostředí
A mnoho, mnoho dalšího. Může se stát, že některá ze změn vám nebude po chuti. V takovém případě ji zavádět nemusíme.
Pamatujte ale, že u SEO více než kde jinde platí otřepaná poučka, že vše souvisí se vším.
Odmítnutí některých změn (případně jejich pozdní zavedení, pokud změny implementujete sami) pak nutně ovlivní úspěch, respektive neúspěch celého projektu.
Za dobu naší praxe víme, co funguje a co ne. A i když garantovat nemůžeme nikdy, perspektivní pozici vašeho webu při daném objemu práce dokážeme předpovědět s velkou přesností.
Odmítnutím některých změn můžete dosažení takovéto pozice zkomplikovat. Důvěřujte proto prosím tomu, co děláme.
Máme za sebou roky SEO zkušeností. Investice vložené do našich služeb se klientům, kteří se nám rozhodli plně důvěřovat, zatím vždy vrátily mnohonásobně.
Naše případové studie SEO toho mohou být důkazem.
- Zahrňte klíčová slova do nadpisů
- Optimalizujte pro vybrané úryvky
- Napište dobrý popis metadat včetně klíčových slov
- Přidejte k obrázkům alternativní text
- Klíčová slova netapetujte. Pište s ohledem na skutečného čtenáře
Optimalizace pro mobily znamená navrhnout webové stránky levně a tak, aby byly snadno přístupné uživatelům mobilních telefonů. Obsah by se měl přizpůsobit obrazovce telefonu a mělo by se v něm jít snadno zorientovat.