Interní odkazy potkáváme téměř na každé webové stránce. Jedná se totiž o druh přesměrování do jiné části webu. Přesným opakem je tzv. externí odkaz, který nás přesune na úplně jiné webové stránky (jinou doménu).
Tento způsob uživateli velmi usnadňuje pohyb po webovém rozhraní. Pokud stránka obsahuje dostatek interních odkazů, zvedá se tím mimo jiné její atraktivita i v očích vyhledávačů, protože jde o jeden z pozitivně vyhodnocovaných aspektů.
Interních odkazů je celá řada. Některé základní si uvedeme:
Nejčastěji jsou využívané v menu stránek. Ať už se jedná o vstup do galerie nebo vývěsku. Stránky jsou mnohem příjemnější na pohled a samozřejmě se v nich uživatel i lépe orientuje.
Nemalé oblibě se dočkávají také interní odkazy v psaném textu. Zde odkazují např. do předešlých nebo navazujících informací, zobrazení dodatečných informací apod.
Dalším využitím je také odkazování na tematicky podobné příspěvky. Tohoto využívají především e-shopy, kdy nám v detailu zboží nabízí zboží obdobného charakteru.
Online marketingoví experti k vašim službám
Další definice pojmů