CO JE TO OFF-PAGE FAKTOR

CO JE TO OFF-PAGE FAKTOR

Off-page faktory jsou spolu s on-page faktory rozhodujícími činiteli, na jejichž základě vyhledávače seřazují nalezené stránky do pořadí SERP. Jedná se o významný prvek optimalizace pro vyhledávače. Off-page faktory se nacházejí mimo hodnocenou stránku, proto jsou hůř ovlivnitelné, a proto také mají někdy větší váhu než on-page faktory.

 

Zpětné odkazy – hlavní off-page faktor

Zpětné odkazy jsou odkazy vedoucí na náš web umístěné na jiné weby. Propracovaný systém zpětných odkazů je nejvýznamnějším off-page faktorem. Hodnotí se nejen kvantita, ale také kvalita stránek se zpětnými odkazy. Vyhledávače berou v úvahu celou řadu kritérií, kterým přisuzují různou váhu. Nejvýznamnější z nich jsou:

  • Kvalita stránek – měřená analýzou webu (PageRank)
  • Text odkazu a jeho bezprostředního okolí – text by měl být smysluplný, v kontextu, v různých tvarech a měl by odkazovat na různé části webu
  • Důvěryhodnost stránky – mělo by se jednat o seriózní web s kvalitním obsahem
  • Tematická příbuznost stránky – lépe jsou hodnoceny odkazy z webů s podobnou nebo související tématikou
  • Stáří odkazu – čím novější odkaz, tím lepší hodnocení
  • Umístění odkazu na stránce

 

Mezi zpětné odkazy lze zahrnout i interní odkazy v rámci jednoho webu, proto je potřeba na ně při tvorbě stránek myslet. Přesný systém hodnocení váhy odkazů není znám, protože by hrozila snaha zmanipulovat vyhledávací algoritmy ve prospěch konkrétního webu. Stejně jako u jiných marketingových aktivit není vhodné uchylovat se k nedovoleným aktivitám, které vyhledávací roboti stejně odhalí a stránky si tak pouze zhorší svou pozici.

ONLINE MARKETINGOVÍ EXPERTI K VAŠIM SLUŽBÁM

Potřebujete vytvořit skvělé webové stránky, zvýšit návštěvnost či konverzi, nebo se třeba jenom na něco zeptat? Rádi vám poradíme a pomůžeme!

KONTAKTUJTE NÁS

Praha, Pod pekárnami 245/10 | Topranker.cz s.r.o. | IČ: 05395046

>