Jedná se obvykle o kratší text, který je tvořen formou hypertextového odkazu a přesměruje uživatele na nějakou stránku nebo její konkrétní část.
Jak poznám anchor text?
Nemusí jít jen o hypertextový odkaz ve formě slova, ale může mít třeba i podobu obrázku. V textu může být barevně odlišen nebo podtržen, aby uživatel webu věděl, že se mu nabízí okamžité přesměrování na jinou webovou stránku nebo třeba nějaký dokument.
Obsah
Jak vytvořit anchor text?
Je to zcela jednoduché a zvládne to i úplný začátečník. Jen je třeba dávat pozor na to, že ne všechny weby tuto funkci umožňují a mohou se různit. Způsobů, jak vložit anchor text je několik. Zde jsou základní metody.
1. Vložením celého odkazu do textu
Někde je možné zadat jen odkaz směřující na jinou webovou stránku. V příspěvku se pak objeví automaticky ve formě odkazu, jako např.:
- „Doporučuji se podívat na anchortext.cz/zajimavosti/.“
2. Vložením URL
Na jiných webech je třeba zadat tento požadavek jako URL. Většinou má jednu z následujících podob:
- [url=web.com]Co když něco selže[/url]
- Co když něco selže
Výsledkem výše uvedených příkladů je vznik hypertextového odkazu, který je pouze ve formě slova „Co když něco selže“.
Jak poznám, jaký typ anchor textu mám vložit?
Jak již bylo však řečeno, ne všechny weby tuto možnost poskytují. Pro zjištění, který z výše uvedených příkladů funguje je potřeba si na webu najít jiný hypertextový odkaz a kliknutím na něj zvolit možnost „Prozkoumat“. Zde se pak ukáže, jaký vzorec byl k vytvoření daného odkazu použit. Ty textové editory, které podporují funkci vložení prostřednictvím URL, bývají většinou označeny jednou z příslušných ikonek.
Klíčová slova
Pokud to web umožňuje, lze vytvořit odkaz ze slova nebo slovního spojení. Slova by přitom měla být zvolena tak, aby přiměla uživatele skutečně na odkaz kliknout. Tato klíčová slova pak můžou ovlivnit ranking webu na který je odkaz směřován.
Na obrázku vidíme, že jako klíčová slova byla zvolena slova „Daňový portál“. Uživatel tedy jasně ví, že kliknutím na tento odkaz bude směřován na daňový portál. Hodně často však bývají využívány techniky typu:
- „Pro více informací klikněte zde.“
Můžu nějak zjistit, jestli je na nějakých jiných stránkách odkazováno na můj web?
Odpověď zní ANO. Pro tuto funkci existují různé nástroje, jako např. Google Webmaster Tools.
Anchor texty hrají důležitou roli v SEO optimalizaci e-shopů a webů vůbec.
Jestli v tomto oboru tápete a přesto byste rádi dělali kvalitní propagaci produktů a služeb online, není nic jednoduššího než požádat o marketingové poradenství zkušeného konzultanta SEO. Máte štěstí – můžete tak učinit rovnou zde!