Výměna odkazů

Výměnou odkazů je myšlena výměna zpětných odkazů mezi partnery, kteří jsou zároveň provozovateli webových stránek. Navíc jde o významnou techniku získávání odkazů v rámci linkbuildingu.

Proč je důležitá?

V první řadě má pozitivní dopad na růst návštěvnosti webů. Dále je jedním z off-page faktorů, které mají přímý dopad na SEO, tedy optimalizaci webových stránek pro vyhledavače.
Webová stránka se správně zvolenou strategií výměny odkazů se může těšit pozitivnímu dopadu na page ranking (PageRank, Srank apod.).

Jak vypadá v praxi?

Ve většině případů se setkají dva provozovatelé webových stránek s podobnou tématikou a dohodnou se na výměně zpětných odkazů. Nastaví podmínky, například počet těchto odkazů, jejich umístění apod. Poté na své stránky umisťují domluvené zpětné odkazy provozovatelského protějšku, tedy odkazy provozovatele A na web provozovatele B, a naopak.

Kam umisťovat získané odkazy?

Je vhodné je umisťovat na dobře viditelná místa, například do blogových příspěvků. Ty mohou čtenáře zaujmout a přimět ho ke prokliknutí.
Naopak se nedoporučuje tyto odkazy umisťovat do sekcí spřátelených webů či patiček. Pravděpodobnost, že na ně návštěvník klikne je tam mizivá.

Výhody

  • Růst návštěvnosti a také počtu potenciálních zákazníků.
  • Pozitivní dopad na SEO.
  • Nízká cenová náročnost. Často se odkazy vyměňují za protislužbu, tedy bezplatně.
  • Dostupnost – poptávka po odkazech je stálá.

Rizika

Nejvýznamnějším rizikem je kvalita zpětného odkazu a s tím související jeho relevance. Nemá význam vyměňovat odkazy mezi weby s odlišnou tématikou. Za prvé, oba mají odlišné obecenstvo a za druhé, to bude mít negativní dopad na SEO. Podobně je to s využitím linkových farem. Takové jednání je často penalizováno roboty.

Typy výměny odkazů

  • Dvoucestná – jde o případ popsaný výše. Tento způsob roboti vyhledavačů snadno poznají.
  • Třícestná – je zapojen třetí člen výměny. První odkazuje na druhý, druhý na třetí a třetí opět na první web. Roboti tuto výměnu hůře identifikují.
  • Čtyřcestná – zde první odkazuje na druhý, druhý na třetí a třetí na čtvrtý web, při čemž schopnost robotů tuto výměnu identifikovat je nejnižší.

Přečtěte si na téma linkbuildingu ještě více. Odkazy jsou důležité pro SEO optimalizaci e-shopu a tvoří důležitý pilíř SEO služeb jako celku. Jestli vás zajímá, jak se dobrý odkazový profil promítne na vašich stránkách, náš SEO konzultant v Praze vám rád prozradí více.