Suverénně nejčastější otázky, jakou nám naši klienti kladou, jsou:
A další variace na totéž téma.
Bohužel, bez předchozí znalosti vašeho projektu můžeme nad takovými otázkami jen krčit rameny.
Cena SEO není jako cena za již vyrobený produkt na pultu obchodu.
Různé weby mají různé výchozí postavení, různý počet stránek, různou míru konkurence, jiné složení odkazů, a tak dále.
Všechny tyto faktory se pak promítají do náročnosti optimalizace i do její ceny.
Abychom alespoň částečně ukojili vaši zvědavost, uvedeme níže některé orientační příklady SEO cen.
Jestliže ale chcete znát konkrétní cenu vašeho vlastního projektu, pak není nic jednoduššího než objednat se na bezplatnou konzultaci s naším SEO konzultantem!
Nechat si připravit nabídku, která povede k vyšším obratům vašeho byznysu v co nejkratším čase!
Ještě než začnete vyčleňovat rozpočet na reklamu na internetu, zamyslete se také nad tím, сo je to SEO a co pro vás může a nemůže udělat. Rozhodněte se, jaký výsledek od SEO kampaně očekáváte a čím chcete její úspěch měřit.
Potřebujete zkrátka stanovit takzvané klíčové ukazatele výkonnosti, neboli KPI.
O klíčových ukazatelech výkonností si můžete přečíst více v našem článku KPI – co to je?
Pamatujte zároveň, že žádná ze SEO prací nepřinese výsledky okamžitě. Efektivitu SEO kampaně nemůžete vyhodnotit za měsíc od jejího zahájení.
Účinek změn provedených na vašem webu se zpravidla projeví v horizontu 4 měsíců až 1 roku, někdy to může trvat dokonce i déle.
Na druhou stranu mají takto dosažené výsledky poměrně velkou setrvačnost a mohou vám přinášet vysoké počty návštěvníků i dobré pozice ve vyhledávačích ještě dlouho po skončení SEO kampaně.
U jiných SEO společností vypadá průběh spolupráce zhruba následovně.
Řekněme, že si přejete optimalizovat e-shop založený na klasické shoptet platformě.
Nejprve vám specialista navrhne začít analýzou klíčových slov. Podle toho, o jaký projekt se jedná, počítejte s průměrnou cenou takové analýzy v rozmezí 30 000 – 50 000 Kč.
Pokud nejde o nový projekt s tvorbou e-shopu od nuly, obvykle je třeba ještě technická analýza a analýza kvality stávajícího webu. Cena takové analýzy je zhruba 18 – 20 000 korun. To znamená téměř 70 000 korun jen za vstupní analýzy.
Dále bude třeba klíčová slova provázat s již konkrétními produkty e-shopu. To může stát v závislosti na počtu slov a produktů kolem 50 000 Kč.
Dalším krokem bude, pokud jde o e-shop s větším množstvím produktů, nastavení parametrických kategorií. Jde o automaticky generované kategorie na základě různě zadaných vstupních parametrů (např. sportovní boty pánské žluté velikost 43). Takové nastavení může stát cirka 15 000 Kč.
Aby se ke každému z vašich produktů a kategorií vygeneroval smysluplný titulek, meta tag a popisek, za to si váš specialista řekne o dalších řekněme 40 000 KČ.
Cena vytvoření a profesionální napsání obsahu pro parametrické vstupní stránky záleží samozřejmě na jejich počtu. Náklady se mohou šplhat do desetitisíců, respektive spíše do statisíců. Počítáme-li v našem příkladu s průměrným e-shopem s 1000+ stránkami, můžeme s klidným svědomím nacenit vytvoření a otextování těchto stránek na 200 000 Kč.
Pak zde máme nastavení vnitřního odkazování, které je pro každý web a e-shop zvláště nesmírně důležité. To znamená dalších cca 50 000 korun.
Služba | Cena |
---|---|
Analýza klíčových slov | 50 000 Kč |
Analýza technických chyb a obsahu | 20 000 Kč |
Propojení klíčových slov s produkty | 50 000 Kč |
Parametrické kategorie | 10 000 Kč |
Automatická generace meta tagů a popisků | 40 000 Kč |
Tvorba vstupních stránek a obsahu pro ně | 200 000 Kč |
Vnitřní odkazování | 50 000 Kč |
Celkem | 420 000 Kč |
420 000 Kč. A to je jen základní optimalizace e-shopu (spíše střední až větší velikosti, u malých e-shopů bude taková částka nižší).
Formulace nějaké další strategické vize, obsahové strategie, budování odkazového profilu, SEO poradenství podle potřeby, to vše by ještě mělo následovat.
Většina agentur vám po základní optimalizaci nabídne dlouhodobější spolupráci, typicky s fixním počtem hodin měsíčně za určitou sazbu. Podle rozsahu takové měsíční spolupráce tak ještě počítejte s náklady 5 – 105 000 Kč měsíčně za další SEO správu.
Topranker jde na věc jinak. Úvodní analytický sprint, který jednak odhalí technické chyby, jednak rozhodně o tom, kudy se bude ubírat následná tvorba dvou zbylých sprintů – obsahu i zpětných odkazů.
Vše, co vaše stránky potřebují, je u nás plně obsaženo pouze ve třech produktech, které si můžete dokupovat podle potřeby a rozšiřovat tak dosah vašeho webu.
Rozpočet si můžete nastavit podle vlastních potřeb a možností a my mu počet sprintů i jejich náplň přizpůsobíme tak, aby vám přinesly maximální výsledky. Pojďme si říct, jak na to.
Jak si často zdlouhavé SEO stojí vedle populární PPC reklamy, kterou si řada lidí tak oblíbila pro její bleskový efekt?
PPC reklama je okamžitá, za peníze, co nasypete dejme tomu do Google Ads, můžete vzápětí vidět svou reklamu ve výsledcích vyhledávání a už sklízet první objednávky. Proč čekat půl roku i víc, než se projeví efekt SEO? Navíc při nemalých nákladech? A když navíc zjistíte, že SEO garance skládat nelze?
Jednoduše proto, že SEO může přinášet exponenciální výsledky, které potrvají dlouhodobě. PPC kampaň jednou skončí a následný úpadek návštěvnosti i objednávek zaručeně pocítíte velmi záhy. Brzy budete tam, kde jste byli na začátku.
U SEO každý kousek kvalitního obsahu a každý zpětný odkaz přináší své plody klidně ještě dlouhé roky po jejich vytvoření.
Pojďme si představit hypotetickou situaci, kdy investujete stejnou částku do PPC i do SEO, dejme tomu 30 000 Kč měsíčně.
Konverzní poměr budiž u obou kampaní tentýž, totiž 2%,. Z každého konvertovaného zákazníka máte 500 korun čistého zisku.
Začínáte na organické návštěvnosti 2000 lidí. PPC vám na počátku přináší měsíčně dvojnásobný počet lidí, tedy 4000. PPC kampaň zůstává stabilní a každý měsíc vám přinese tentýž počet lidí.
Díky efektivnímu SEO se vám zato daří počty návštěvníků zvyšovat, takže tabulka bude vypadat takto:
Měsíc | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
Návštěv | 2000 | 2300 | 2645 | 3042 | 3498 | 4022 | 4626 | 5320 | 6118 | 7036 | 8091 | 9305 |
Konverzí | 40 | 46 | 52 | 60 | 70 | 80 | 92 | 106 | 122 | 140 | 162 | 186 |
SEO náklady | 30 000 Kč | 30 000 Kč | 30 000 Kč | 30 000 Kč | 30 000 Kč | 30 000 Kč | 30 000 Kč | 30 000 Kč | 30 000 Kč | 30 000 Kč | 30 000 Kč | 30 000 Kč |
SEO zisky | 20 000 Kč | 23 000 Kč | 26 000 Kč | 30 000 Kč | 35 000 Kč | 40 000 Kč | 46 000 Kč | 53 000 Kč | 61 000 Kč | 70 000 Kč | 81 000 Kč | 93 000 Kč |
Čisté zisky | -10 000 Kč | -7 000 Kč | -4 000 Kč | 0 Kč | +5000 Kč | +10 000 Kč | +16 000 Kč | +23 000 Kč | +31 000 Kč | +40 000 Kč | +51 000 Kč | +63 000 Kč |
Měsíc | Návštěv | Konverzí | SEO náklady | SEO zisky | Čisté zisky |
1 | 2000 | 40 | 30 000 Kč | 20 000 Kč | -10 000 Kč |
2 | 2300 | 46 | 30 000 Kč | 23 000 Kč | -7 000 Kč |
3 | 2645 | 52 | 30 000 Kč | 26 000 Kč | -4 000 Kč |
4 | 3042 | 60 | 30 000 Kč | 30 000 Kč | 0 Kč |
5 | 3498 | 70 | 30 000 Kč | 35 000 Kč | +5000 Kč |
6 | 4022 | 80 | 30 000 Kč | 40 000 Kč | +10 000 Kč |
7 | 4626 | 92 | 30 000 Kč | 46 000 Kč | +16 000 Kč |
8 | 5320 | 106 | 30 000 Kč | 53 000 Kč | +23 000 Kč |
9 | 6118 | 122 | 30 000 Kč | 61 000 Kč | +31 000 Kč |
10 | 7036 | 140 | 30 000 Kč | 70 000 Kč | +40 000 Kč |
11 | 8091 | 162 | 30 000 Kč | 81 000 Kč | +51 000 Kč |
12 | 9305 | 186 | 30 000 Kč | 93 000 Kč | +63 000 Kč |
V tomto hypotetickém případě nám SEO přineslo 239 000 korun ročně čistého zisku po odečtení všech nákladů.
A vzhledem k tomu, že výsledky, které SEO přináší, jsou dlouhodobé, můžete sklízet další zisky i po skončení SEO kampaně!
U PPC kampaně budou naproti tomu měsíční čisté zisky stále konstantní – 4000 návštěv při míře konverze 2% činí 80 zákazníků měsíčně. 80 x 500 Kč ze zákazníka = 40 000 Kč. Po odečtení nákladů 30 000 korun je stabilní měsíční zisk 10 000 Kč. PPC nám v našem příkladě přineslo jen 120 000 Kč čistého zisku ročně ve srovnání se SEO.
Čísla to jsou samozřejmě hypotetická a ideální, ovšem ne nutně vzdálená od řady reálných případů. Navíc jsme ani pro jistotu nekalkulovali s možností, že konvertovaní zákazníci se budou ještě vracet k opakovaným nákupům – v takovém případě budou vaše zisky samozřejmě ještě vyšší!
Sami znáte své podnikání nejlépe; víte, kolik u vás průměrný zákazník utrácí i váš současný konverzní poměr. Spočítejte si, jaké zvýšení tohoto konverzního poměru a počtu návštěvníků by vám mělo vaše SEO přinést, aby se vám vyplatilo.
Zdánlivě vysoká počáteční cena za SEO se vám může mnohonásobně vrátit. Nenechte se tak hned napoprvé odradit cenovkou bez toho, abyste si spočítali dlouhodobější výnosy z takovéto investice.
SEO ceníky různých agentur obvykle operují s následujícími formami odměn:
Odměna za úkol
Platíte za jednotlivé položky – za analýzu klíčových slov, za, technickou a obsahovou analýzu, za odkaz, za normostranu, atd. Ceny těchto položek mohou být fixní (což může být podezřelé), obvykle se ale mění podle náročnosti daného úkolu. Na podobném principu jednorázové platby za konkrétní úkol, respektive úkoly, fungují i naše sprinty.
Odměna za hodinu
Paušální platby za hodinu práce jsou jedním z nejpopulárnějších způsobů odměn za SEO a setkáte se s ním u většiny českých agentur.
Odměna za měsíc
Paušální platba za měsíc SEO správy. Také oblíbený model řady agentur. Nutně s takovým modelem nemusí být nic špatně, vždy se ale zajímejte o to, jakou konkrétní náplň taková správa má. A také o to, zda během daného měsíce provedla agentura skutečně nějaké důležité změny, nebo jen kosmetické úpravy tak, aby se neřeklo.
Sprinty jsou účelové, jednorázové SEO služby na míru vašemu webu. Místo placení měsíčních částek za správu SEO, o jejíž náplni máte jen mlhavé představy, a podepisování smluv o dlouhodobé spolupráci.
U nás to funguje jinak. U nás víte přesně, za co platíte.
Sprint zacílený na vyhledání a nápravu technických nedostatků webu a formulaci plánu pro další SEO růst.
Dodávané položky: Analýza kvality webu + SEO plán.
Dodání: 2-3 týdny
Výsledek: V bodech vytyčené práce, které vám přinesou zvýšení návštěvnosti.
Jeho účelem je identifikace klíčových slov pro tvorbu obsahu a komplexní optimalizaci stránek. Obsahem chceme pokrýt horní i spodní fázi marketingového trychtýře.
Dodávané položky: Návrhy obsahových témat, obsahová tabulka, obsahové instrukce.
Dodání: 1-2 týdny. Min. 10 ks.
Výsledek: Plán pro min. 10 článků do blogu / komerčních stránek.
Zaměřuje se na získávání zpětných odkazů s vysokou autoritou z relevantních webových stránek.
Dodávané položky: 10 odkazů „vám na míru“
Dodání: 3-4 týdny. Min. 10 ks.
Výsledek: min. 10 napsaných a umístěných PR článků, které podpoří důležité stránky vašeho webu.
Na rozdíl od paušálních smluv, kde platíte za měsíční správu a často přitom nevíte, co se reálně během onoho měsíce děje, je s našimi sprinty odpověď na tuto otázku mnohem jednodušší.
Každý sprint má konkrétní náplň práce, s níž budete důkladně seznámeni a o jejímž výstupu se budete moci přesvědčit. Veškeré práce jsou jednorázové, takže okamžitě vidíte reálné výsledky. Nezapomeňte však, že bude nějakou dobu trvat, než se provedené změny promítnou do pozic a návštěvnosti vašeho webu.
Práce jsou škálovatelné a jejich objem lze rozšířit podle vašich potřeb a rozpočtu. Pokud jste se sprintem spokojeni, můžete rovnou objednat další.
Žádná dlouhodobá smlouva o SEO správě na x měsíců či let vás brzdit nebude.
SEO je běh na dlouhou trať. PPC kampaň spustíte a prakticky ihned přináší výsledky. Přináší je sice stabilně, ale zároveň od ní nemůžete čekat nějaký postupný, dlouhodobější růst.
SEO kampaň se rozjíždí pomaleji. V prvních měsících můžete mít dokonce pocit zklamání. Investovali jste nemalou částku a zatím se toho mnoho neděje. Kdy se vám investice vrátí? A vrátí se vůbec?
Nebojte se. Pokud jde o špičkové SEO , s promyšlenou strategií a kvalitní prací na obsahu i zpětných odkazech, může se vám vaše investice vrátit mnohonásobně. A přinášet vám zisky i poté, co se SEO přestanete. Nic takového vám PPC kampaň nepřinese.
U změn provedených v rámci SEO nějakou dobu potrvá, než je vyhledávače zaznamenají a zařídí se podle nich. Výsledkem budou návštěvníci a zákazníci získaní organicky, na základě přirozených výsledků vyhledávání – a to je z dlouhodobého hlediska mnohem lepší než placená návštěvnost.
Poraďte se s naším konzultantem, z jakého konce vás projekt nejlépe začít.