Obsahový marketing je poměrně novou formou marketingu, která je založená na zveřejňování originálního, poutavého, a především užitečného obsahu. Čtenáře má tento obsah zaujmout a přesvědčit o kvalitě řešení problému, které je mu předloženo. Jedná se o typ tzv. inbound marketingu (navazování vztahu s potenciálními zákazníky a budování důvěry ve značku).
Přednosti obsahového marketingu
- Zvyšuje návštěvnost stránek
- Rozšiřuje povědomí o nabízené službě či produktu, firmě
- Podporuje důvěryhodnost značky
- Zvyšuje konkurenceschopnost, posiluje pozici na trhu
- Zvyšuje počet konverzí
Potřebujete poutavé texty na web? Blogové články? Nebo snad jiný atraktivní obsah? V rámci našeho SEO to budete mít.
Vlastnosti a forma
První a nutnou podmínkou kvalitního obsahu je jeho:
- Originalita – nový neotřelý přístup, originální text
- Užitečnost – přínos pro čtenáře, usnadnění, obohacení, zpříjemnění situace, nebo řešení problému
- Sdílení – čtenář by měl mít chuť se o nově nabyté informace podělit, ideálně sdílením na sociálních sítích
Formu volíme podle cílové skupiny a předkládaného obsahu. Nejčastěji se jedná o:
- Blogy, články, návody, recenze
- Obrázky, newslettery, e-booky
- Podcasty, videa
Strategie
Tvorba kvalitního obsahu není jednoduchá a krátkodobá aktivita, vyžaduje plánování a důkladnou přípravu. Na začátku je každopádně potřeba stanovit si cíle a jejich průběžné i konečné měření. Poté je dobré položit si několik základních otázek, od kterých se bude odvíjet další směřování kampaně:
- Cílová skupina – koho oslovujeme, jaké problémy tito lidé řeší
- Načasování – kdy obsah zveřejnit (brát v úvahu obměny sezóny, svátky, školní rok apod.)
- Konkurence – jaký obsah zveřejňuje
- Jaké kanály zvolit a kdo je bude spravovat
Copywriting
Copywriting je hlavním nástrojem content marketingu. Jedná se o tvorbu čtivých zajímavých textů, které čtenáři ocení pro jejich přínos a na základě jejichž přečtení se rozhodnou pro náš produkt nebo službu.
Obsahový marketing a psaní zajímavých textů a PR článků patří mezi základy SEO optimalizace spolu s budováním či nákupy zpětných odkazů. Jestliže vás reklama na webu zajímá více do hloubky, pak byste neměli přejít naše případové studie, kde vám procesy optimalizace webu přibližujeme podrobněji.